Halo 2 till pc släpps 2007, stödjer DirectX 10

Robot
Halo 2 till pc släpps 2007, stödjer DirectX 10
Medlem
Halo 2 till pc släpps 2007, stödjer DirectX 10

Helvete, sweeet!

edit: måste vart min katt som skrev det där.. :\

Medlem

Vad är det som är sweet? Spelet är otroligt dåligt och extremt överskattat.

Medlem
Skrivet av radiuz:

Vad är det som är sweet? Spelet är otroligt dåligt och extremt överskattat.

'

Ditto


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Knappast värt att skaffa Vista för i varje fall. Nej, det lär få vänta några år till. Eller möjligen inte bli av alls. Tycker inte om att Vista stinker DRM.

Medlem
Skrivet av Kenchu:

Knappast värt att skaffa Vista för i varje fall. Nej, det lär få vänta några år till. Eller möjligen inte bli av alls. Tycker inte om att Vista stinker DRM.

Ok, förklara vad DRM är och varför det suger.

Inaktiv

Första Halo till pc var så otroligt genomdåligt. Så de lär nog dröja innan man ens börjar fundera på att köpa 2an.

Inaktiv

Halo till PC är kul som fan, speciellt i Multiplayer med sin egna mod med polarna, gasar runt och krockar mm.. galet kul så den som säger att det är tråkigt får ta och testa en gång till.

Bra tycker jag det är ochså, vad är det som är dåligt? Kanske inte är snyggaste spelet men duger.


signatur

¤ DFI Lanparty nF4 SLI-D ¤ AMD 64 X2 3800+ ¤ 2GB RAM ¤ Gainward 7800GT ¤

Medlem
Skrivet av Pettor:

Ok, förklara vad DRM är och varför det suger.

FZ Wiki har en artikel om [[DRM]] där förkortningen reds ut.

Hälsningar,
Peter på FZ-red.


signatur

FZ | Load "Boulder Dash", 8, 1 : Run | Var är Brad S?

Medlem

halo 1 var jätte kul till pc fast jag kommer nog inte skaffa vista för halo 2 i alla fall. Vista kommer jag nog att skaffa när det finns ett bra dator packet ute så man kan lira crysis


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av radiuz:

Vad är det som är sweet? Spelet är otroligt dåligt och extremt överskattat.

kund einte ha sagt det bättre själv.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Ok, förklara vad DRM är och varför det suger.

http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_rights_management
http://www.info-mech.com/drm_flaws.html

Inaktiv

Ger lite begagnat-känsla tycker jag... typ "Vi X-Boxare (no pun intended) behöver inte det här spelet mer så nu får ni med PC leka lite med det"... och "Gillar du det här spelet? För dig som skaffade Halo 2 till PC:n har vi nu ett specialerbjudande på X-Boxar..."

Medlem

sämsta spelet som ska komma till vista exklusivt... hur många jubblar här inne egentligen ?

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

sämsta spelet som ska komma till vista exklusivt... hur många jubblar här inne egentligen ?

kanske inte här.. men kanske dom miljoner amerikanare som gillar halo2 ?

Medlem

Halo SP var ju mycket märkligt. Det hypades om det där okända som man skulle träffa på i mitten av spelet som skulle vara otroligt häftigt. Det var ungefär där spelet gick åt helt fel håll, för att inte glöma slutskedet, EXAKT samma rum hela tiden, otroligt dåligt.

För er som inte vet vad som ryktas innehållas i Vista vad gäller DRM kan jag säga att det exakt är er som dessa stora 'corporations' utnyttjar för att försämra konsumenternas position.

Medlem

Halos sp var ju grymt. Riktigt roligt att spela igenom med en kompis.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem
Skrivet av Moscow:

Bra tycker jag det är ochså, vad är det som är dåligt? Kanske inte är snyggaste spelet men duger.

Det mest uppenbara är att Master Cheif har fastnat i 2 liter sirap och att hela spelet luktar så mycket konsoll. Jag menar, på PC går det faktiskt att sikta ordentligt vilket gör att det känns ruggit löjligt med ett 2 meter stort sikte och fiender som står stilla.

Medlem

Halo är verkligen det mest överskattade spelet i historien. Det beror på alla konsolljuckare som aldrig har sett ett FPS förut.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Tyckte inte att Halo var så himla dåligt.
Lite för lätt kanske, fast å andra sidan så var det rätt så skönt att sitta en kväll och dra igenom ett spel utan att behöva anstränga sig allt för mycket. Grafiken var väll inte den bästa heller för att vara till PC.

Är det någonting man ska klaga på så är det ju i så fall den totala avsaknaden av originalitet. Mer basic skjuta-aliens-för-att-de-är-stygga-spel får man ju leta efter.
Skulle dock inte vilja påstå att det är ett sämre spel än fia med knuff.
Fia med knuff är betydligt tråkigare, även fast det har bättre grafik.

Knappast någonting man skaffar Vista för i alla fall.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Är det ett skämt?:)
Halo 2 till pc 2007, wow!

Jag gillar Halo, de är sköna actionpangare att sätta sig ner och köra då och då, riktiga nobrainers.
Tycker både ettan och tvåan är bra spel, men som många sagt här, de är faktiskt överskattade.

Blir lite bitter varje gång jag hör talas om Halo på PC, för då tänker jag på vad det var tänkt att bli en gång i tiden.
Kommer ni ihåg de allra första filmerna på Halo, när det var tänkt till PC?
Hur det verkade uppbygt runt att man utforskade en stor främmande värld, man såg hur konvojer med Warthogs åkte igenom skogen och det fanns dinosaurieliknande djur som vandrade omkring där.

Verkade riktigt mäktigt..:)

Visst är det tråkigt att det inte blev så, alltså att Halo aldrig blev den spektakulära seire det var tänk.

Men när man sagt det, så kan man inte säga att Halo är en dålig spelserie, tvärtom.
Det är sköna actionspel, som är klart över medel.

Men att försöka hypa upp Halo 2 till PC nästa år känns bara larvigt tycker jag personligen..:)

Medlem

jag tycker detta en skit bra iaf 8)


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Inaktiv

Visst det är ju kanske lite sent att komma nu med att vi ska släppa det till vista, ENDAST!.
Men Halo 2 var en riktigt jälva kul fps pangare på xbox. Många pc fanister tycker att halo spelen suger bara för det är fps på konsol.
Men Halo 1 å 2 är ju de spel som har bästa fps styrningen på konsol!
Överskattat??
Det beror väl på vad man har förväntat sig. Jag tyckte det var ass häftigt, soundtracken till halo 2 var också riktigt mäktigt!

Medlem

Hm, är sugen att uppleva Halo 2s sp på burken. Frågan är väl om det är värt det..

Inaktiv

Har inget emot Halo 1/2 på konsoll, iom att jag aldrig lirat.
Men av personliga erfarenheter av Halo 1 är att det var fruktansvärt buggigt och allmänt.. eller, riktigt uselt. Nätkoden var totalt keff och man kunde knappt, väldigt knappt lira en seriös match. Allt detta gör att man borde tänka, inte bara två utan minst fyra gånger innan man lägger ut pengarna på spelet.

Medlem

Grejen är den, Halo är ju extremt välgjorda spel.
De har som någon sa den överlägset bästa fps styrningen på konsol, och allt är väldigt välgjort.
Snygg skön design, grymt soundtrack, men tyvärr så tycker jag storyn är alltför dålig och ibland känns detsom om den saknas helt och det blir bara att panga.

Det är det som jag tycker, lite konstruktivt, hindrar Halo spelen från att vara extraordinära.
Ändå är de otroligt välgjorda kul spel, om man tar de för vad det är.

Gillar även Halo 1 på PC i multiplayer, nog aldrig haft så kul i något fps spel som i det med polarna:)

MFC
Medlem

Microsoft... bajsa ner er


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Directx 8 spel som konverteras till directx 10. Till vilken nytta annat än att sälja operativsystem?

Flakmonkey

Halo känns som både överskattat och underskattat... Många hyllar det som ett av de bästa spelen någonsin och andra tycks tycka att det är något av det sämsta... visst får man tycka vad man vill, men någonstans så måste ju ändå spelets popularitet säga något om hur bra och omtyckt det är och faktum är ju att det båda spelen i serien har sålts i kopiösa mängder...

Självklart blir inte ett spel bäst bara för att det säljer bra, men samtidigt känns det löjligt att kalla ett spel för sämst även när åtskilliga miljoner älskar det... Själv tycker jag de är underhållande shooters... lirade igenom ett och två på kryssboxen med brorsan och jag kommer lugnt göra det i trean också... vet itne vad det var, men jag gillade storyn och stämningen, lite som Unreal på någe vis fast ändå inte... nåja ^^

Medlem

Gillar inte Halo, men jag gillar DX10

12
Skriv svar