Heroes of Might and Magic V

Robot
Heroes of Might and Magic V

Året var 1987, västtysken Mathias Rust hade lyckats undvika dåvarande Sovjets luftförsvar och landade på Röda torget i sin Cessna. Samma år släppte ett litet spelföretag vid namnet 3DO ett rollspel - nämligen Might and Magic till bland annat Commodore 64. Såhär nitton år senare släpps nu ännu ett spel i Might and Magic-anda, både till namn och också stil - Heroes of Might and Magic V.


Inaktiv
FZ testar Heroes of Might & Magic V

Bara jag som saknar Random Map funktionen?


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Inaktiv

Det börjar ju betydligt lättare i 5an än vad det gjorde i 3an och i 4an.. jag har kommit till 3-4e banan och hittils har det inte varit några problem.. man kan istortsätt säga att det går att klara av med hjälp utav auto-combat.. men det kanske blir svårare snart..


signatur

Rail or Die

Medlem

jag tycker fortfarande 3an är bäst (dock har jag bara spelat demot av 5an men det verkade inte så skoj .. )


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Självklart är spelet väldigt stabilt, inte så svårt heller, DBS-varning på recencenten kanske? Dock finns det skit lite custom banor, inställningar, variation på terräng, känns som att hela spelet går i gräs eller sand, med enstaka inslag av bränd mark och träsk. Sedan att det saknas en editor är ju en annan sak med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

QRT
Medlem

Tycker spelet var helt ok. Dock börjar jag tröttna lite smått, känns som jag spelat det förr.

Medlem

Får väl kolla om det var lika bra som trean. Haft mycket roligt med kompisar med det spelet


signatur

Videomupp

PaZ
Medlem

Det ska komma en "easy"-svårighetsgrad i en patch har de lovat..

Inaktiv
Inaktiv

Hehe ja 3an var på den gamla goda tiden. Och 2an innan dess. ettan lirade jag inte mycket. 4an var en besvikelse för mig. får se om 5an kan ge lite nytt liv...

Inaktiv

tyckte 4an var skitkul

Medlem

var inte 1987 _19_ år sen?


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av robbis:

asså jag har spelat spelet hur mycket som helst och inte fått det att krasha en gång, säger bara till recensenten! KÖP EN NY DATOR!

om du läser igenom hela recensionen, så ser du att testsystemet är betydligt bättre än de rekommenderade systemkraven.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av Kontot försvann:

DBS?

dåre bakom styret


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv

Efter att ha slitit med demot i ren frustration fick jag lägga ned spelande, nästan tårögd från upplevelsen. Hur kan man förstöra en spelserie så totalt?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

äää lägg av o sluta klaga spelet! Det är ju skit kul ju! Lite buggigt och krashbenäget men annars skit bra!
Demot va mest buggigt! Fullversionen är bättre om man lyckats att skaffa den BRA versionen! för det finns en buggig ofärdig version ute mä! :\

Ps. jag har beställt Collectors Edition av Heroes5 så klaga inte för att jag är pirat! Bra spel köper jag alltid jag orkar bara inte vänta på att dom kommer! 8)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

efter att ha spelat demon så tycker jag att det här spelet är mycket bra


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

SgtKelly: Vad är det som är så fruktansvärt i demot? o_o

Enda dåliga jag reagerade på var att dom verkar ha gjort academy/tower till rena pajas staden, den som varit min favvo sen 2:an. :<

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

efter att ha spelat demon så tycker jag att det här spelet är mycket bra

Det är ett mycket bra spel, alla borde köpa det som gillar Heroes, annars får man varken exp eller ett Heroes 6 och detta, det lovar jag, kan vara sista chansen Heroes-serien som vi känner den får. Går det bra så får vi mera, går det dåligt, aldrig mera.

Egentligen är 80% ett ganska dåligt betyg om de enda felen var att det var svårt (vilket så klart är subjektivt) samt att det krashade (vilket är desto mer subjektivt).


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är ett mycket bra spel, alla borde köpa det som gillar Heroes, annars får man varken exp eller ett Heroes 6 och detta, det lovar jag, kan vara sista chansen Heroes-serien som vi känner den får.

Heroes-serien, som jag (och många andra jag pratat med) känner den, dog redan när fyran kom.

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Hipshot:

Det är ett mycket bra spel, alla borde köpa det som gillar Heroes, annars får man varken exp eller ett Heroes 6 och detta, det lovar jag, kan vara sista chansen Heroes-serien som vi känner den får.

Heroes-serien, som jag (och många andra jag pratat med) känner den, dog redan när fyran kom.

Fyran var kasst, detta är mycket bätte. Men just nu är det väldigt fattigt på features. Dock är helt klar skillträdet överlägset mer avancerat än det i 3an.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Flashat BIOS verkar ha avhjälpt de problem med krascher som jag hade (~1 CTD/2 minuter spel). Spelade någon timme idag, utan krascher.

Kommer absolut att köpa detta spel.

Inaktiv

Så länge de inte lägger in random map är det kört. Hur länge satt man inte i hot-seat med kompisar och försökte klara datorn på trean.
Annars är ju spelet en strålande återgång till det som var bra samtidigt som man har utvecklat det och fördjupat det en del i och med skill-trädet och initiativ systemet i striderna.
Men om jag köper det efter demot som är det enda jag spelat... beror på random map.

Medlem

Alltså, du får varken editor eller random map gen till retail, så om det är det du baserar ditt köp på så kommer du inte köpa det. Däremot i någon patch eller exp.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Tja vad säger man. En del besvikelser men i överlag en väldigt positiv upplevelse. Jag gillar t.ex. att vampyrerna har fått en mer Underworld-ig framtoning jämfört med de personlighetslösa bestarna från 3:an. 3D-världen ser dessutom oändligt mycket bättre ut än vad jag hade vågat hoppas på från de screenshots jag har sett. Det är häftigt men samtidigt sådär charmigt gulligt som 3:an är

Medlem

En editor och random map kommer förhoppningsvis med i senare patchar eller liknande. Men lite snålt var det ju faktiskt att inte inkludera sånt direkt.

Trots de två bristerna så gillade jag spelet starkt.

Inaktiv

Ja som sagt tyckte inte 4an var nån höjdare men efter att ha spelat femman så är jag entusiastisk. den verkar ha allt(?) det bra från trean och skrotat det dåliga från 4an.

Flertalet av er håller nog med mig. gillar man 3an och inte 4an så kommer 5an att bli en hit!

Medlem

Jag är helt klart sugen efter att ha lirat demot. Nu minns inte jag men hur många raser fanns det i 3an? Har antalet minskat lr ökat nu med 5an?

Medlem

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Minai:

Jag är helt klart sugen efter att ha lirat demot. Nu minns inte jag men hur många raser fanns det i 3an? Har antalet minskat lr ökat nu med 5an?

Minskat.

Men det gör mig inte så mycket. HoMM serien är på rätt väg igen och jag kommer definitivt köpa spelet. Nival har bevisat att dom kunde göra en värdig uppföljare till HoMM 3, nu kan dom förbättra serien till HoMM 6.

12
Skriv svar