Heroes of Might and Magic V

Jag fick mitt i posten idag, sjukt snygg och prisvärd utgåva är det Det är så här framtiden för spel man köper i butim borde se ut, de som bara vill ha spelet köper det via någon ladda ner-tjänst medan de som vill ha fluffet köper en CE-utgåva i butik.

All respekt åt Ubisoft som gav spelet en utgåva jag hoppas det förtjänar! Synd att min dator gått sönder och är på lagning de närmsta veckorna :evil:

Sprang över till en kompis och körde lite hotseat igår. Det känns på vissa sätt lite framruschat, Ubisoft ville kanske ha ut det lite snabbare än nödvändigt (tur de fick den där extra månaden på sig iaf gud vet hur det skulle sett ut annars...) så det är lite lite banor, lite småbuggar och lite installationsproblem. Men jag är helt nöjd med det. De timmar jag spelade var helt enkelt roliga, man mös där i stolen.

Baneditor och ett tiotal banor ryktas komma i första patchen och ifall de även fixar AI:n lite grann till dess kommer detta att vara ett av de bästa spelen på länge. Jag känner redan nu nöjet jag inte känt sedan hotseat i trean

Medlem

Fråga till resencenten; Går det att spela två personer på en dator på "allied maps" så att säga? DVS, kan man spela två personer med varandra men med vars en hjälte? Måste veta annars blir de inget köp.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

ganska ok spel. Roligast online med någon vän


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem

Jag hörde borta på homm5s officiella forum att det ska komma en "random map" funktion och en del andra funktioner i framtida patchar. UBI är ju kända för att lägga till material gratis till homm serien med hjälp av patcharna.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Det har aldrig kraschat på de kanske tjugotal timmar jag spelat. Tycker det är mycket trevligt, faktiskt bättre än trean. Fast det där med random map saknas måste erkännas.

Medlem

Jag är klart besviken. Man MÅSTE ju ha med en skirmish mode, det är ju det enda man spelar i HoMM-serien. En dassig kampanj vill väl inte en jävel spela?

Inaktiv

Jag är väldigt nöjd med HOMM5.
Precis som i trean (som fortfarande är det bästa spelet) så drabbas jag av civ-sjukan "Just one more turn" å har väldigt svårt att slita mig från spelet. (bara min motorcykel som kan få mig att sluta spela) Ser fram emot alla XL-maps som spelare världen över kommer att skapa...

Inaktiv

Måste säga att efter ha lirat ett 10-tal timmar så Hereos 5 mycket bättre än jag trodde. Men 3an är nog roligare att spela, men inte mer välgjort


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

PaZ
Medlem
Skrivet av Schimpans:

Jag är klart besviken. Man MÅSTE ju ha med en skirmish mode, det är ju det enda man spelar i HoMM-serien. En dassig kampanj vill väl inte en jävel spela?

För vissa är det tvärtom, tro mig. Jag blev dessutom förvånad över alla klagomål på avsaknad random map-funktion, jag har aldrig fått en vettig bana med de tidigare generatorerna..

Medlem

Har lirat det ganska mycket nu och själva spelet i sig är riktigt bra. Dock känns det som en sen beta snarare än ett färdigt spel. I kampanjerna buggar det frikst om man gör saker i fel ordning. T.ex. i en av de första banorna så ska man först ta ett slott först frita en hjälte och SEN döda en motståndare. Om man dödar motstådnaren först så får man fortfarande se cutscenen där man HAR redan hjäten och ska försvara slottet trots att man varken har något slott eller räddat någon hjälte....

Överlag så känn spelet inte färdigt. Att man upplever det som svårt beror nog på att många banor har återvändsgränder. Går man höger istället för vänster på ett ställe går det i princip inte att klara banorna. D v s man kan behöva starta om en bana på ren otur...

Annars är det helt lagom utmaning..

Förbannat synd att det inte finns några allied maps. Blir till att köra högsta svårighetsgraden och sedan team i alla fall och stänga av när det bara är human players som lever... För det är för segt att titta bort när varje gång det är den andres tur..

Men själva spelet, byggnaderna, grafiken och enheterna är skitbra och genomtänkta. Dock så är kameran en pain in the ass och det finns inga bra förinställda kameror som funkar. Att inta/försvara slott är faktiskt inte alls roligt för man ser inte ett dugg..

Inaktiv

hej, skulle behöva lite hjälp...
har laddat ner demo men det funkar inte att installera, det kommer upp en ruta innan man har fått "börja installera".
"The contents of this file cannot be unpacked. The executable you are attempting to run has been corrupted. Please obtain another copey of the file, verify its integrity, adn try again":down:

har testat att ladda ner från olika hemsidor men jag får samma medellande... VILL veta om datorn pallar homm5 och om det är värt att spela.

12
Skriv svar