Atari börjar distribuera spel via Steam

Robot
Medlem
Atari börjar distribuera spel via Steam

Intressant. Fast jag vill nog fortfarande ha en kartong och manual...

Medlem

^^
Valve distar en distares spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

gött! Jag vill inte ha en kartong och manual...

Medlem
Skrivet av Jower:

Intressant. Fast jag vill nog fortfarande ha en kartong och manual...

amen!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Flakmonkey

Så länge man kan välja så är det ju bara bra

Inaktiv

Steam ftw!


signatur

War never changes.

Medlem

manualerna är ju kassa nuförtiden.. kommer ihåg på den gamla goda tiden då manualerna var böcker med story och allt.. mums.

Medlem

Efter att man läst manualen till F/A18 till mac så kunde man flyga planet, man fick ett plan med... kanske.

Efter att man läst manualen till CIV2 så kunde man så mycket att man kunde skapa en egen civilization, man fick även eufrat och tigris på köpet... kanske.

Efter att ha läst den en mening långa manualen till Q4 så kunde jag inte ens starta spelet, jag fick maila support...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Behöver du support för att klicka på start?

Medlem
Skrivet av Jower:

Behöver du support för att klicka på start?

Sluta förlöjliga honom. Han hade uppenbarligen mer problem än så.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Jo, kanske lite OT men manualernas kvalitet har verkligen sjunkit grovt på sistonde.

Som Hipshot nämnde, Civ 2 manualen är ett lysande exempel på hur en manual bör vara! Tjock som en bok och så upplysande att läsa att man aldrig ens behövde använda hjälp-funktionerna i spelet.

En eloge ska dock Guild Wars ha, då det följer med en manual som både är relativt tjock och faktiskt innehåller mer än bara telefonnummer till supporten och reklam för andra spel...

Tycker att mycket på tex. Direct2drive har denna status:

"This title is only available for purchase in North America"

:down::evil:


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

Köper aldrig spel online, men många gör det och ett bra sätt för spelbolag att slippa piratkopiering(tror jag)

Medlem

Vissa spel kanske kräver en manual och skulle distributeras via steam eller liknade då tippar jag att manualen går att dra ner via spelets hemsida i pdf format.

Jag tycker steam/valve har knutit flera bra avtal och växer mer o mer..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar