Halo 3 avbildat

Robot
Bt
Medlem
Halo 3 avbildat

Bara skärmdumpar från trailern som redan släppts...

http://www.fz.se/filarkiv/?file=mov/halo_3/h3_e32006_announce...


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Det mest överhypade spel är på g igen!

..i cg ser allt bra ut.. :evil:


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Det är realtid.


signatur

system: online

Medlem
Skrivet av system-online:

Det är realtid.

Nej. Det är det inte.

Flakmonkey

varför skulle det inte kunna vara "in-engine"?

"We won't ruin the content of our short presentation by describing it frame by frame, but we will note that everything you're seeing here is being rendered in real-time on the Xbox 360, using the current version of our Halo 3 game engine. The HDR lighting, self-shadowing, GPU-run particle system and many other effects should make it intact (and more) to our final game."

http://www.bungie.net/News/TopStory.aspx?link=Halo3Announceme...

Inaktiv

Japps det är ingame!
Var ju en ganska taggad diskution om detta förut i tråden om videon.
Synd att bilderna var från trailern:(

Medlem
Skrivet av Jower:
Skrivet av system-online:

Det är realtid.

Nej. Det är det inte.

Varför inte?

Medlem

jag är en glad xbox 360 ägare nu fast det kommer väl först nästa år


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

om MG4 kär ingame så då säkerligen halo3 ingame

Inaktiv

Rätt fina bilder. Synd att Halo-spelen suger bara


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av bleak:

om MG4 kär ingame så då säkerligen halo3 ingame

MG4 ser man TYDLIGT att det är ingame lika lätt är det att se att Halo är CGI. Men visa en gameplay film i Halo3:s CGI grafik så tror jag dig och alla andra som säger det motsatta...:)


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

varför visa bilder som är tagna ur trailern?

Flakmonkey

Bungie skriver ju på sin egen sida att det är inte är förrenderat, varför skulle de ljuga om en sådan sak? Tids nog kommer ju folk kommer ju ändå märka om de ljuger eller inte... de skulle enbart förlora på det

Medlem

Tror knappast att Bungie skulle ljuga om huruvida det är realtid eller inte, vi är inne i en annan generation av grafik nu, snygga saker som ser förrenderat ut är ingen omöjlighet längre.
Det beror mest på hur mkt jobb utvecklarna lägger på sina normalmaps mm...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Halo 3 blir så jäkla fint!!! LÄngtar, lätt en av de bästa konsol spelen som finns på "Old" generation. Speciellt ettan var grym, tvåan var lite över hypad, det kan jag hålla me om. Men jag tror 3;an blir grym. Nu blir fighten på jorden, som tvåan skulle va! Halo 3 och Gears of War, är spelen jag längtar efter mest just nu till min 360...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Personligen tycker jag att det nya Alone in The Dark-spelet ser bättre ut, men om Halo 3 är CGI så måste ju det vara det med då.

http://www.fz.se/bildarkiv/images/Halo_3__Xbox_360_/H3_e32006... <-- sedan tycker jag att de kunde polerat backen bättre för att vara en CGI-sekvens.. ser väldigt platt och fult ut.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Bungie skriver ju på sin egen sida att det är inte är förrenderat, varför skulle de ljuga om en sådan sak? Tids nog kommer ju folk kommer ju ändå märka om de ljuger eller inte... de skulle enbart förlora på det

Guerrilla Games som stor bakom Killzone2 till PS3 ljög i direktsänding på E3 2005 om att det var ingame...så visst kan utvecklare ljuga för att hypa upp spelet. Där av är jag kritisk till Bungie:s uttalande. Om det är ingame så vad bra då, men tills motsatsen är bevisad så tror jag på CGI.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

http://www.fz.se/bildarkiv/images/Halo_3__Xbox_360_/H3_e32006... <-- sedan tycker jag att de kunde polerat backen bättre för att vara en CGI-sekvens.. ser väldigt platt och fult ut.

Det ser kanske ut så för att det är in-game?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av Nosnos:

Bungie skriver ju på sin egen sida att det är inte är förrenderat, varför skulle de ljuga om en sådan sak? Tids nog kommer ju folk kommer ju ändå märka om de ljuger eller inte... de skulle enbart förlora på det

Guerrilla Games som stor bakom Killzone2 till PS3 ljög i direktsänding på E3 2005 om att det var ingame...så visst kan utvecklare ljuga för att hypa upp spelet. Där av är jag kritisk till Bungie:s uttalande. Om det är ingame så vad bra då, men tills motsatsen är bevisad så tror jag på CGI.

Men jösses, snacka om att prata med en vägg.

Det är allmänt känt att Bungie använder sin egna spelmotor i sådana trailers. Jag förstår inte varför detta måste vara CGI? Det ser ju knappast för bra ut för att vara sant, till skillnad från Killzone. Självklart är det sunt att ifrågasätta, men i det här fallet är det bara löjligt och till synes ogrundat. Det säger jag inte för att jag på något sätt vill försvara ett spelföretag, utan för att det verkligen inte finns någon rationell anledning att tro att det här måste vara CGI. Det ser ju för fan knappt bättre ut än Halo 2 på en HD-TV.

Medlem
Skrivet av redmac:

Guerrilla Games som stor bakom Killzone2 till PS3 ljög i direktsänding på E3 2005 om att det var ingame...så visst kan utvecklare ljuga för att hypa upp spelet. Där av är jag kritisk till Bungie:s uttalande. Om det är ingame så vad bra då, men tills motsatsen är bevisad så tror jag på CGI.

Mycket riktigt, men i det här fallet är det realtime.

http://www.gamespot.com/e3/e3story.html?sid=6149725&pid=92663...

Om du inte orkar läsa:

Citat:

Shortly after Microsoft's presentation, we had an opportunity to get a close-up look at Halo 3 with Bungie representatives.

...

The demo shifted away from the crater to the part of the level you see the Master Chief walking in from. He was controllable, which means that the trailer indicates just how good the game will look. Lehto was able to zoom in on the Master Chief with the camera, and you could see the many different ways light reflected objects onto him. For example, you could see light reflect off the ground and onto his armor. A new materials system shows the difference between his armor and the rubber undersuit. It's so detailed that if you bring the camera close to the Master Chief's visor, you see everything in front of him reflected in it, right down to the ammo counter in his rifle.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Bungie skriver ju på sin egen sida att det är inte är förrenderat, varför skulle de ljuga om en sådan sak? Tids nog kommer ju folk kommer ju ändå märka om de ljuger eller inte... de skulle enbart förlora på det

Naturligtvis så skall man aldrig lita på vad utvecklare säger publikt. Fast det är klart, att ljuga om en sådan sak är ju lite udda... alla vet att bungie är sell outs dock.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det är skillnad mellan in-game och real-time. Som sagt, enlgit Bungie, är det real-time. Och det kan det säkerligen vara, men det här är ju absolut inte in-game. Grafiken som visas i trailern kan definitivt visas i den slutgiltiga versionen, men vi får vänta och se. Rätt långt tid, så det är väl ingen idé å börja diskutera det nu...

Inaktiv
Skrivet av ankiwanki:

Men jösses, snacka om att prata med en vägg.

Det är allmänt känt att Bungie använder sin egna spelmotor i sådana trailers.

E3 trailern för halo (första) var CG fasst de sa att den var in-game.

Säger inte att den här är det, tror på dem den här gången om de säger att det är in-game.
Det är ju också en scriptad sekvens. De kan se rätt mycket snyggare ut än *riktigt* in-game.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Nosnos:

Bungie skriver ju på sin egen sida att det är inte är förrenderat, varför skulle de ljuga om en sådan sak? Tids nog kommer ju folk kommer ju ändå märka om de ljuger eller inte... de skulle enbart förlora på det

Naturligtvis så skall man aldrig lita på vad utvecklare säger publikt. Fast det är klart, att ljuga om en sådan sak är ju lite udda... alla vet att bungie är sell outs dock.

haha är du ledsen än över att dom valde att ge ut
halo1 till xbox före pc?

Medlem

Men är folk tröga eller? Det är ingame. Varför är det så svårt att förstå? Som någon sa, det ser ju för f. knappt bättre ut än Halo 2 helt ärligt.


signatur

system: online

Medlem

Skärmdumpar från den renderade filmen?
Visa ingame screens där man ser HUD:en !


signatur

Meep!

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av Nosnos:

Bungie skriver ju på sin egen sida att det är inte är förrenderat, varför skulle de ljuga om en sådan sak? Tids nog kommer ju folk kommer ju ändå märka om de ljuger eller inte... de skulle enbart förlora på det

Guerrilla Games som stor bakom Killzone2 till PS3 ljög i direktsänding på E3 2005 om att det var ingame...så visst kan utvecklare ljuga för att hypa upp spelet. Där av är jag kritisk till Bungie:s uttalande. Om det är ingame så vad bra då, men tills motsatsen är bevisad så tror jag på CGI.

Rätta mig om jag har fel, men det var en person från SONY som satt i tv och påstod att det var ingame.

Guerilla Games har varken påstått det ena eller det andra.

Inaktiv

meh, Halo har alltid varit helt värdelösa spel.

12
Skriv svar