Nästa ras i World of Warcraft - Draenei

Robot
Inaktiv
Nästa ras i World of Warcraft - Draenei
Medlem

Trevligt, undra vilka racials dom har?


signatur

Meep!

Inaktiv

10 shadow resistance.

+15 jewelcrafting.

1% chans att träffa med spells.

Och en healing spell.

Medlem
QRT
Medlem

Vilken tråkig ras, hade hellre sett pandaren eller vad den heter.

Medlem

Tråkig indeed, fulare får man leta efter :/

Medlem

Yay för PvE racials, när hordies får ytterligare en ras med PvP racials, woot woot...

Och ja storyn bakom dem verkar väldigt fånig men men...

Bara glad att det inte var de Draenei man sett tidigare, det dessa ser ju ändå rätt intressanta ut. Pandaren hadde bara varit fånigt...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Hade rollat en Murloc direkt om den hade blivit ny ras. Det här är bara en till puttenuttesöt Alliance-ras, inte lika roligt att rolla. Synd =/


signatur

Cordão de Ouro - [http://www.cordaodeouro.se]

Medlem

tycker att den här rasen är en av dom tuffare


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

det är samma ras som archimonde så det är alltså mini-archimondes

blizzard måste ha rökt på ganska mycket innan de kom på ursäkten för att göra night elves som är lite större och har tentakler istället för skägg som de sedan klassar som demoner för demoner är ju coola :/

Q. Tell us about the physical appearance of the Draenei.

A. Well, the Draenei share a heritage with one of the major enemies in Warcraft, Archimonde. They are both descended from the Eredar. Lots of players have wanted to play demons, and Draenei are the closest you can get to looking like an Eredar. They have these cool forehead features, and one of the customization features is switching around these facial features and the tendrils hanging beneath the chin and so on.

Q. A lot of players speculated that you would create an “ugly” race for the Alliance to balance out the “beautiful” Blood Elves for the Horde in order to help balance out the overall faction balance in the game. Is that so?

A. I’ve heard that a lot, that we would make an ugly Alliance race to make more people play Horde. But we can’t tank a race. We can’t say, “Let’s make it ugly so people won’t play it.” We want to make everything in this game as cool as possible. Our goal is to make something that people want to spend hours and hours playing.

But the artists’ take on the Draenei was very interesting. If you look at the silhouettes of the night elves, dwarves, humans and gnomes, they really wanted to create an interesting profile of the Draenei so that in a group shot you would have this big beefy guy on their side, which they didn’t have before. The Horde obviously had that with the Tauren, and the Alliance knew the fear of having this big Tauren running up to them with the big head and the big feet and so on, and we wanted to give that sense of intimidation to the other side.

http://www.nytimes.com/2006/05/09/technology/10warcraftqa.web...

Medlem

Vad har Blood Elves för racials då? Kan inte hitta sådan info någonstans.


signatur

Meep!

Medlem

Racials
# Arcane Torrent
Instant 2 min cooldown
Silence all enemies within 8 yards for 2 sec. In addition will convert the arcane energy from Mana Tap into 12 to 140 mana per "combo point".

# Mana Tap
20 yd range
Instant 10 sec cooldown
Drains 50 Mana from the target, converting that into arcane energy that surrounds the blood elf. Can stack up to 3 times.

Medlem

löjlig ras.. Tur att jag la WoW på hyllan för längesen.
jag som hade för mej att draenies var svamp folk och såg ut som luffare. hade helt fel. ( jag som trodde jag visste allt om warcraft loren *whine* )

Inaktiv

dom draenie som håller hus i swamp of sorrows och blasted lands ser ut som luffare så du har inte fel

Medlem

Helt ok

Hade iofs hellre sätt en ytterligare class eller mer möjligheter att ändra gubbarnas utseeden.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hihi, heter iOWa men teck endå för att ni tackade för tipset

Medlem

Tror inte någon av er verkligen har läst den nya lorebiten som finns hos BE och Draenei på http://www.worldofwarcraft.com/burningcrusade/ ?

Tyckte det var ganska väl ihopvävt ändå. Och tycker absolut inte att de ser tråkiga ut Jag tänker prova en åtminstone!

Medlem

Samma här, jag är glad att jag lade wow på hyllan redan för ett år sedan.

Annars så tycker jag det var märkligt att Dranei lades till i Alliance. Samarbetade inte Dranei och Blood Elvesen i wc3kampanjen?. Nåväl...

Medlem

Precis, det är inte dåligt ihopvävt. Är det nåt blizzard är bra på så är det att göra spel och all lore bakom dem.

Medlem

Chief: det är de draenei som bor i Outland just nu. De har blivit påverkade av demonerna där (därför de kan vara osynliga osv) och har "förtvinat" lite. De som finns i WoW i swamp of sorrows har blivit påverkade ännu mer.

Det är alltså de Draenei som för länge sedan bröt sig loss från de Eredar som nu är med i burning legion (och är på flykt från dem) som man kommer att få spela i burning crusade - okorrupta kan man väl säga.

Hehe, verkar vara ganska mycket antagonism mot dem just nu, speciellt verkar folk klaga på att de kan vara paladins.. och det trots att det är bättre förklarat varför de är det än varför dvärgar kan vara det.

Inaktiv

Folk gnäller alltid tyvär

1
Skriv svar