Titan Quest-demo släppt

Robot
Inaktiv
Titan Quest-demo släppt

50kb/s, 3h väntetid ='(

Medlem

haha


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Titan Quest! Äntligen! Ge oss spelet nu också

En hel drös med bra spel som kommer nu dom närmsta månaderna!

Medlem

Äsch, får CRC error på data2.cab filen, testar o tanka igen...

Medlem

crc error här me

Medlem

Fortfarande CRC på den, funkar den för er andra?

Redaktör

Perkele, filen är korrupt. Slänger upp en ny, ge mig en knapp timme.

Edit: nu är den uppe igen, förhoppningsvis i användbart skick (fungerade lokalt i alla fall).


signatur
Medlem

Blir inge spela ikväll då :/

QRT
Medlem

Jaja, då får jag mig en god natts sömn istället.

Redaktör

Landar om ca 15 minuter (om nuvarande fart håller i sig).


signatur
Medlem
Redaktör

Uppe nu, förhoppningsvis i fungerande skick (funkade lokalt i alla fall).


signatur
Medlem

Inge CRC nu, tack.

Medlem

Har ett problem nu. när jag laddar hem den verkar det som den ligger i nån temp mapp på min data å jag får bara samma fil igen (den som inte funker) hur fixxar jag detta?

EDIT: Ok sorry löste detta. Va bara att ta bort tidigare filer

Medlem

Vaf.... Nu när jag kör spelet så står det "tag not found" på ALLT.
Kunde starta spelet och springa runt lite genom att gissa o testa klicka på allting, men inte så kul när det står samma sak på allting inuti spelet, ni kan väl säga om det är samma sak för er andra, annars får jag väl testa ominstallera det, men nu ger jag upp för ikväll iaf.

Medlem

Höll på att installera demot och allt såg fint ut, tills det var färdiginstallerat, då ploppade det upp en ruta som löd något i stil med "an error has occured".
När jag försöker starta spelet så står det att d3dx9_27.dll inte kan hittas. Har jag fel version direct x eller något?

När jag klickar bort den rutan kommer en annan upp med texten
"Tag not found: tagMenuError33"

Help plz

EDIT: jaha, hittade direct x-setupen som följde med nu.
Kunde starta spelet, men har nu samma problem som derpious

TBR
Medlem

Hittade en post om "tag" problemet:

I think we found the problem here - it is happening with Windows OS that are not running in english. I beleive this should fix things:

In the Titan Quest\Settings folder open the defaults.txt file and add the line :
language = English
to the bottom of the file.

Also in My Documents\My Games\Titan Quest Demo\Settings edit the options.txt file with the same line:
language = English
and save that as well.

This should make the text appear in english and then you can manually change the language when you are in the game.

Medlem

Det här var en mycket positiv överraskning. Bortsett från "Tag not Found"-problemet så är spelet mycket finputsat och den färdiga produkten ser ut att bli riktigt, riktigt bra. Jag kommer nog köpa detta, något som i vanliga fall sällan inträffar.

Medlem

testade att lägga in language = English men det funkar ändå inte

Medlem

I options.txt FINNS redan raden language. Där ska du alltså INTE lägga till raden själv utan ändra den befintliga.

Medlem

Ja det var ju faktiskt trevligt men är det verkligen inget blod i spelet?

Medlem

Om man bortser från "Tag not found"-problemet (Som jag löste nyss, tack asker), är det här spelet helt underbart!

För övrigt, någon som tycker att Iron Lores logo samt intro är MISSTÄNKT likt Blizzards... Var det inte så att några avhoppare från Blizzard skapade Iron Lore?

Medlem

Spelet är ju nästan en exakt kopia av Diablo 2, inte för att jag klagar, tycker bara att Blizzard skulle ha gjort en uppföljare innan Ironlore. Men det här var riktigt bra, lite eftersläpningar, men mitt grafikkort är väl för gammalt.

Blir säkert ett köp, hoppas det blir variationer i miljön bara, och inte bara en massa gulbruna ängar.

Medlem

Jo man märker ju direkt kopplingar till diablo2 men varför ändra på ett vinnande koncept?

Medlem

Ytterligare ett spel som smutsar ner min mina dokument mapp och sprider filer vilt omkring sig >.<


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag installerade skit men nu går den inte att ta bort setupfilen krashar

och jag får detta felmesset

Error Code: -5006 : 0x80070057
Error Information:
>SetupDLL\SetupDLL.cpp (1209)
PAPP:Titan Quest
PVENDOR:Iron Lore (##ID_STRING32##)
PGUID:412B69AF-C352-4F6F-A318-B92B3CB9ACC6
$11.50.0.42618
@Windows XP Service Pack 2 (2600) BT_OTHER 232.64


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

Medlem

Jag förstår inte heller det där. Vore det verkligen fel att lägga alla spelets filer I SPELETS MAPP? Vad är det för vits att tvunget börja pilla omkring filer på andra hårddiskar än där jag valt att installera spelet. Nu är det ju egentligen inte hela världen men jag stör mig ändå när jag inte har ordning och reda på min dator.

Medlem

ok.. att ändra språker fungerar riktigt bra.. om man har endast små bokstäver

= english inte English utan SMÅ

Medlem

woho, funkade finfint för mig... och jag skrev "English" btw.

Och jag undrar också varför vissa speltillverkar jävlas med att lägga massa filer på andra ställen än instalationsmappen.

12
Skriv svar