Quake Wars E3-filmat

Flakmonkey
Quake Wars E3-filmat

Blev faktiskt lite besviken... trodde det skulle vara betydligt maffigare... istället för "wow" så blev det "jaha"... känns som om det hade kunnat kommat närmare "wow" om de släppt trailern innan E3 dock... men men

Jh
Medlem

Trist trailer.. lite lovande verkar det ändå..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Inaktiv

Funkar inte


signatur

Shit happens, then you die

Medlem

Ja, håller med om att trailern inte var så bra som man trodde, kanske hade för höga förhoppningar.
ET:QW ska väl vara spelbart under E3, undrar när man får se lite riktig in-game filmer då, filmat med en skakig handkamera osv gissar jag på, men iaf.

Medlem
Skrivet av eutf-Zero:

Funkar inte

Ftpn är nog överbelastad, vänta lite bara..

Ang. filmen så blev jag inte alls imponerad tbh.

Medlem

Såg väldigt likt ut BF2, t.ex. när strogg helikoptern skjöt ner mot bilarna eller när tanken sköt en strogg helikopter.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Blev faktiskt lite besviken... trodde det skulle vara betydligt maffigare... istället för "wow" så blev det "jaha"... känns som om det hade kunnat kommat närmare "wow" om de släppt trailern innan E3 dock... men men

word!


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Mega Texture, pfff. Epic äger ju verkligen iD.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Jag tycker även jag att det såg rätt dåligt ut, kan dock inte vara mer precis...

Medlem

Håller med, detta såg inte alls så värst spännande ut, det kanske blir skoj att spela men speciellt nytt var det inte.


signatur

The turn of the tide i kommentarerna som hittills varit ganska positiva ^^

Jag förstår inte heller vad ni pratar om, försöker ni jämföra grafiken med UE3 som är två år nyare? Tyckte det såg ganska snyggt ut, särskilt med tanke på att alla karaktärerna i trailern var inifrån spelet och inte i en superskriptad film.

Då har jag sett mycket tråkigare trailers.

Medlem

Alla tidigare bilder har ju varit något helt otroligt "poserade" för att få allt att se så bra ut som möjligt. Det här visar väl lite mer hur det verkligen kommer att se ut när man spelar.

Det kan nog vara väldigt roligt trots att grafiken inte såg lika överväldigande ut som på tidigare bilder.

Det såg mer BF2 ut än tidigare.

Inaktiv

Ytterligare ett spel med fotsoldater som flyr som yra höns från flygfän.. urk.. (ja, jag är lite trött efter ett bf2 pass)

Inaktiv

Såg inte alls så mycket bättre ut än Bf2042 som alla fått det att låta. Jag är inte det minsta imponerad.

Hmm BF2 ..äger ju detta ?! 8)


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

Ummm. Den här trailern visar ju ingenting av Enemy Territory-spelens distinkta gameplay så ni som babblar kan ju stänga truten. Det enda den här videon visar är att det är snyggare och mycket hårdare än BF2.

Inaktiv

Haha Fan vilken tråkig film! Det där trodde ni väll inte skulle hända? Quake goes Bf2 style. Jag tycker att spelet bara ser lite bättre ut än bf2, inte mycket.

Medlem

Spelet ser jäkligt mycket snyggare ut på bild än i det gör i den här filmen. Sen borde han/hon som klippt ihop filmen få en spark i röven. Allt tjat om Megatuxure hit och dit, jag tyckte ändå att miljön såg väldigt gles ut, speciellt på håll.

Får väl se hur bra spelet är när de släpper ett spelbart demo.

Alltså, MegaTexture har ju aldrig varit tänkt att vara TEH GRAFIXXREVOLUTION utan ett sätt att sömlöst ladda in en unik textur hela banan. För eran upplysning.

Medlem

Fattar inte heller varför de inte kan visa hur man spelar istöället för dessa trailers som inte säger ett skit om spelet utan bara visar upp nånting. Som absolut inte säger någonting. Tröttsamt. Då är jag helt klart mer imponerad av förra årets trailer.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Så är det alltid med trailers....fattar inte vad ni jiddrar om, och varför ska alla jämföra med BF2?! Det e ju en helt annan spelstil, sen verkar ni bara tänka på grafiken, GAMEPLAY är viktigare!!!

Detta kommer äga upp både BF2 och BF2142 i brygga!

Sen till den viktigaste saken av dom alla, i ETQW slipper man EA/Dice och deras "geniala" lösningar på allt...


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Jämför du inte ETQW med BF2 när du säger att Quake Wars kommer äga upp BF2? Jag undrar bara.

Medlem

Jag jämför inte spelstilen eller grafiken utan GAMEPLAY och "Rolighetsfaktor"! WolfET är tokskoj...då kan inte ETQW vara sämre!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

JB
Medlem
Skrivet av Nosnos:

Blev faktiskt lite besviken... trodde det skulle vara betydligt maffigare... istället för "wow" så blev det "jaha"... känns som om det hade kunnat kommat närmare "wow" om de släppt trailern innan E3 dock... men men

Kolla in intervjun istället... det kommer fram mycket mer intressanta saker där...

I nya trailern ser man egentligen inte det som är unikt för Enemy Territory. Dvs gameplay / teamplay / balans mellan vapen/classer/fordon/etc vilket i min mening efter ha spelat ET i 2.5 år, är det som räknas.

Så kolla in den 20 min långa internvjun...

http://media.pc.gamespy.com/media/748/748377/vids_1.html

Visst det är deras jobb att prata bra om ETQW och "skapa hype", men jag tror på dom när de säger att ET:QW är ett ET spel i gameplay, och ett Quake spel när det gäller vilken miljö det handlar om. Så det är ET med dess beroendeframkallande gameplay i en Quakevärld.

BF2 är kul, i en stund, men jämfört med ET så saknar BF2 en heeeel del balansering mellan vapen/fordon etc. Vilket är lite synd för BF2..

Jag säger inte att BF2 är bättre eller sämre än ET:QW, eller ens ET, det får du själv avgöra. Men min poäng är att titta inte på trailern för att avgöra det, eftersom trailern inte visar det unika gameplay som ET har...

// ET hora

Medlem

Alltså, jag håller helt och hållet med om att detta var ju inget alls i jämförelse med bilderna. Men samtidigt, var detta med alla effekter? jag tyckte t ex att HDR helt och hållet saknades. Hela världen verkade ha så statiska färger?

Medlem

Fyyyyyy va trååååkig!!! Äh nu blev jag riktigt besviken!!! Vad e det här för spel??? Det där var inte ens i närheten av trailern från E305!! Det här såg ut som nån Beta variant av nå Doom3 Mod??? Äh glöm det där, inte undra på att dem inte släppt fler filmer från spelet. Dem har helt enkelt inte haft nåt att släppa, vill ju inte som sagt skrämma bort oss!! Och sen trailern, vem är det för amatör som klippt ihop den där??? T om jag skulle kunna göra 10 gånger bättre. Alltså spelet kunde ha sett 100gg bättre ut bara om dem ens gjort en sjyst trailer. Men jag tror nu att folk kommer glömma bort den här. Fattar bara inte alla tidningar som snackat om detta, hur revolutinerande den ska bli?? Har dem bara hitta på allt för att sälja mer tidningar, och få fler hittar på site´rna??

Buu värdelöst... :<


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

JB
Medlem
Skrivet av HaZe303:

Fyyyyyy va trååååkig!!! Äh nu blev jag riktigt besviken!!! Vad e det här för spel??? Det där var inte ens i närheten av trailern från E305!! Det här såg ut som nån Beta variant av nå Doom3 Mod??? Äh glöm det där, inte undra på att dem inte släppt fler filmer från spelet. Dem har helt enkelt inte haft nåt att släppa, vill ju inte som sagt skrämma bort oss!! Och sen trailern, vem är det för amatör som klippt ihop den där??? T om jag skulle kunna göra 10 gånger bättre. Alltså spelet kunde ha sett 100gg bättre ut bara om dem ens gjort en sjyst trailer. Men jag tror nu att folk kommer glömma bort den här. Fattar bara inte alla tidningar som snackat om detta, hur revolutinerande den ska bli?? Har dem bara hitta på allt för att sälja mer tidningar, och få fler hittar på site´rna??

Buu värdelöst... :<

Det låter som du inte har spelat ET...

eller känner till vad som är speciellt med den gameplay och balans som finns it ET...

för då skull du inte haka upp dig på grafiken eller ens trailern...

Lite tråkigt eller konstigt att du blir så förtvivlad när du inte vet vad spelet är eller går ut på?

Det finns ju hur många snygga spel som helst, men hur många av dom är så bra gjorda att du kan spela dom i flera år, eller ens flera månader?

Jag tycker du ska tex ladda hem denna filmen och titta på...
http://www.swertcw.com/default.php?c=download&id=758

Edit: Det finns 4 gameplay videos from ET:QW här:
http://media.pc.ign.com/media/748/748377/vids_1.html

Dock är dom bara 8vs8 på en kanske 24-32player map.. De spelade demot på E3 ET:QW "lanet" de jävlarna!

Inaktiv

Det här trodde jag aldrig. Helt plötsligt sitter jag och väntar mer på Battlefield 2142 trots den värdelösa support och behandling DICE utsatt mig för med Battlefield 2. Det första man märker är att spelet inte alls är likt det vi sett på bilder. Spelet är ju glest om inget annat, texturerna är inte skarpa och krispiga, animationerna är siså och det som utmärker spelet får vi egentligen inte direkt se. Var är alla stroggs? Allt vi får se är ju flygande farkoster som skjuter missiler mot springande marines.

Känns som om personen som klippt och spelat in trailern har slarvat bort sig totalt. Hur man kan göra det med hans källmaterial vet jag inte. Spelet lär ju innehålla gott om atmosfär och STROGG ffs!

Även om det är som JBRAA säger så får de verkligen skylla sig själva om dom nu har vinklat sin trailer för att apa efter Battlefield 2 för det är verkligen budskapet de flesta som ser den har fått.

Nej, nu tvivlar jag verkligen. Jag får dom här hemska vibbarna jag brukar få när jag känner av ett spel man verkligen kommer bli besviken på. (men när man kollar tillbaks på de gameplay filmer JBRAA postat så ser det mycket bättre ut. även om det verkar vara väldigt likt Battlefield 2 på punkter) Det återstår att se hur slutprodukten blir.

Skägg.
10 Chambers

ET-banornas steg-för-steg-baserade gameplay plus asymetriska lag. Jag tror på det här.


signatur
12
Skriv svar