Grand Theft Auto 4 får webskrymsle

Robot
Medlem
Grand Theft Auto 4 får webskrymsle

är det inte vice city och san andreas som "inte räknas"? spelen innan dess är ju tydligt numrerade gta, gta2 och gta3.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Notera att detta spelet inte kommer vara exklusivt för [[PS3]] typ ett år innan det träffar andra system. Verkar som att det kommer samtidigt till PS3 och [[360]], eller till och med senare till PS3.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

w4rhog förekom mig med vad jag hade tänkt att säga
Jag tänkte precis samma sak i alla fall. Är det vi som missat något eller bör nyheten redigeras en smula?

Medlem
Skrivet av HoloDuke:

w4rhog förekom mig med vad jag hade tänkt att säga
Jag tänkte precis samma sak i alla fall. Är det vi som missat något eller bör nyheten redigeras en smula?

Det är ju det fjärde spelet i den morderna serien. Så _det_ var inte fel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

I den "modernare" serien? Uhm, lutar nog åt att jag missat något Inget av spelen utspelar sig ju direkt i antiken?

Skägg.
10 Chambers

Ja, det är nog riktigt. Ska korrigera mitt ordbajs


signatur
Medlem
Skrivet av HoloDuke:

I den "modernare" serien? Uhm, lutar nog åt att jag missat något Inget av spelen utspelar sig ju direkt i antiken?

Nej, men vad som menas är att GTA1, London och 2, tillhör de klassiska, så som man spelade GTA en gång i tiden... den äldre generationen GTA, det kommer aldrig komma ett top-down GTA till nextgen och PC igen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av HoloDuke:

I den "modernare" serien? Uhm, lutar nog åt att jag missat något Inget av spelen utspelar sig ju direkt i antiken?

Nej, men vad som menas är att GTA1, London och 2, tillhör de klassiska, så som man spelade GTA en gång i tiden... den äldre generationen GTA, det kommer aldrig komma ett top-down GTA till nextgen och PC igen.

du kan ju fortfarande köra de nya spelen i top-down-läge om du vill


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

WEEEE en ny GTA4 hoppas den e STor ochså och mer Updrag och mer vapen och mer snygga bilar hoppas den kommer till ps3 lr ps2 =P

Medlem

men lagom att de annonserar ut ett datum nu, när det är över ett år kvar... då kommer man bara gå runt och längta :/

PaZ
Medlem

Jag antar att de ser GTA 3 som det senaste spelet, och sedan Vice city och San Andreas som spinoffs, eftersom det är samma motor.. Men då borde kanske GTA 1 och 2 också behandlas som ett spel, eftersom de väl också hade samma motor? eller hade tvåan en ny? Sen fanns det någon/några spinoffs till tvåan också om jag inte minns fel. De borde kalla det GTA 7 eller något för att vara på den säkra sidan

Inaktiv
Skrivet av PaZ:

Jag antar att de ser GTA 3 som det senaste spelet, och sedan Vice city och San Andreas som spinoffs, eftersom det är samma motor.. Men då borde kanske GTA 1 och 2 också behandlas som ett spel, eftersom de väl också hade samma motor? eller hade tvåan en ny? Sen fanns det någon/några spinoffs till tvåan också om jag inte minns fel. De borde kalla det GTA 7 eller något för att vara på den säkra sidan

VAd jag vet så använder 1 & 2an olika motorer.

Det är ju enorm skillnad mellan 1an & 2an.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Men shit, oktober 2007!
Jaja, det blir att lägga in förbeställningen så fort PS3 versionen kommer upp på webhallen


signatur

Meep!

Yes! GTA är ju den bästa spelserien som gjorts! Synd bara att man ska behöva vänta tills 2007...

Medlem

Är det bara jag som knappt har några förväntningar alls för detta spel?

Blev så pass besviken på San Andreas att jag har väldigt låga förväntningar.
Dom kanske höjs eftersom mer information kommer ut ifs, men just nu längtar jag inte det minsta.

Nej usch va jag gnäller, ni får ursäkta mig, är lite trött.

Medlem

GTA 1 - Addon GTA London
GTA 2
GTA 3
Vice City
San Andreas
Så det är sjunde spelet i serien, om jag inte glömt något...
Blir kul när de släpper första screens, eftersom San Andreas, Vice city och GTA 3 sett ganska lika ut enligt mig.
Vad tror ni det blir för setting? 70-tal?

1
Skriv svar