Microsoft om spelplattformen Windows framtid

Robot
Microsoft om spelplattformen Windows framtid
Medlem
Microsoft om spelplattformen Windows framtid

Hoppas dom fixar så man kan spela 360 spel på datorn


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv

Mest marketing-snack. Väldigt synd att det inte nämns några förändringar när det kommer till programmeringen till exempel. Fast iofs, nu är ju detta riktat till slutkonsument och inte utvecklare.

Men det får ju en att fråga sig (igen) om det är något egentligen nytt under huven på Vista. Personligen är mitt intresse svalt, särskilt som det ser ut att krävas bra mycket mer hårdvara bara för systemet, det accepterar jag inte, en viss ökning - ok, men inte i den grad jag har hört nämnas här och var.

Medlem

Dom gör om datorerna till xbox 360 byggsatser, där man istället för att köpa en färdig konsol bygger sin egen med pc delar. Så jag tolkar det och inte en utveckling jag gillar, tycker att PC och konsoler skall vara två helt olika saker även när det gäller spel.

Förmodligen (och tyvärr) kommer dom med sin monopolställning säkert att lyckas och förr än vi anar det kommer de riktiga pc-spelen vara ett minne blott och allt kommer vara konsolspel.

Hoppas jag bara är trött, sur och har fel. Men detta verkar inte bra.

Medlem

OM vista ska vara en spelplattform förstår jag inte varför de ser till att VISTA stjäl halva CPU kraften bara för att visa upp godis i OS:et....med andra ord "dream on Bill...dream on..."


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Skulle inte Vista också stänga av allt onödigt som körs i bakgrundet för att spelet/applikationen ska få så mycket kraft som möjligt?

Inaktiv

låter ju nice, men dom kan glömma att man kommer att pröjsa för någon live tjänst hursomhelst, fatta vilket liv det blir om man inte kan få tag i tex patchar utan att betala för det men blir kul att äga xbox360 spelare i fps

Medlem
Skrivet av iOWa:

Skulle inte Vista också stänga av allt onödigt som körs i bakgrundet för att spelet/applikationen ska få så mycket kraft som möjligt?

Jodå, men när anti-MS har talat finns inget annat.


signatur
Medlem

Att allt onödigt stängs av när man startar ett spel är ju ganska logiskt.
Tänk bara på att allt måste startas igen när man slutar spela.

Funderar på om man måste vänta 1min innan man kan använda datorn då.
Precis som när man startar om datorn.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Tror jag går över till konsoll i framtiden... spel tillverkarna borde inte stödja Microsofts monopol ställning och släppa spel till Windows.

Inaktiv

"Age of Conan: Hyborian Adventures (Funcom) En RPG-action online som blandar ett djupt, storydrivet singeplayerläge med en massiv, brutal multiplayerdel. Spelet är den ultimata representationen av the Age of Conan."

Jaha, jag som tänkt köra xp ett tag till.
Väntar med datorköp och stoppat uppgraderingar av min nuvarande endå i väntan på Conan, antar man tar steget över tidigare än väntat nu då.

Antikvitet
Skrivet av Ctrl:

Att allt onödigt stängs av när man startar ett spel är ju ganska logiskt.
Tänk bara på att allt måste startas igen när man slutar spela.

Funderar på om man måste vänta 1min innan man kan använda datorn då.
Precis som när man startar om datorn.

Prövat att använda hibernate-funktionen på din dator någon gång? Minnets innehåll dumpas till hårddisken och datorn stängs av, typ. När du startar är du igång igen på 5-10 sekunder. Sannolikt kommer Vista använda sig av samma metod. Alla program och deras virtuella minnesrymder, tillsammans med Vistas egen, kommer dumpas till hårddisken och spelet kommer sättas igång. När du spelat klart hämtas all information tillbaka och allt är frid och fröjd.

Det här är egentligen precis vad som händer i XP också, men där hämtas och dumpas innehåll till minnet baserat på utnyttjandegrad i processen. Om du t.ex. lirar och har en mailchecker, rss-läsare eller något annat i bakgrunden som utför någon typ av handling så kommer (om du har otur) del av minnet som spelet använder att flyttas till sekundärminnet (hårddisken) för att ge plats till den aktuella processens minnesrymd.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

SHADOWRUN!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

SHADOWRUN!

Jag var väldigt glad när jag först hörde om ett Shadowrunspel igår också.

Men efter en närmare titt så visade det sig att det är ett multiplayer FPS likt UT och har inte mycket gemensamt med pappersrollspelet tyvärr. Det enda som är gemensamt är världen det utspelas i.

Väldigt synd då jag sett fram emot ett Shadowrun CRPG (eller något liknande Deus Ex) en väldigt lång tid.

1
Skriv svar