Battlefield 2-spelare upprörda över kommande patch

Robot
Battlefield 2-spelare upprörda över kommande patch
Medlem
Battlefield 2-spelare upprörda över kommande patch

Om inte DICE/EA skärper sig kan dom se framemot en mkt dålig försäljnings siffra på BF2142 och se konkurenten Quake Wars kamma hem Guldet.

Inaktiv

Äh, BF2 har sålt oerhört bra. Dessutom finns det antagligen många "light-gamers" som spelar/har spelat BF-spelen och kommer köpa uppföljare oavsett vad som händer.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

kommer köpa uppföljare oavsett vad som händer.

A lá the Sims...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Personligen tycker jag det vore grymt om dom kunde ta bort mobila spawnpunkter. Klanmatcher skulle plötsligt vara så mycket mer taktik...

Medlem

Många som gnäller över denna förändring skriver som om det kommer att vara omöjligt att använda en squadleader som spawnpoint efter patchen. Det kommer forfarande att fungera utmärkt att spawna på squadleaders.

Det som kommer att försvinna är utnyttjandet av squad-funktionen där man skapar nya squads hela tiden samt att en SL som dör genast lämnar sin squad så att någon annan blir SL, utan att det är någon nackdel att den som var SL dog.

Patchen kommer att leda till att spelet spelas mer "som det var tänkt" utan att folk byter/bildar squads 3 gånger per minut för att kunna spawna med större delen av sitt lag bakom fienden. Det kommer förhoppningsvis leda till en mer definierad front där folk faktiskt skjuter mot varandra och kämpar om flaggorna i stället för att bara vara fler vid rätt plats och rätt tillfälle.

Medlem

Man kan väl avvakta och se hur det fungerar. Om det är rent åt helvete så lär väl Dice ändra tillbaka? Ingen big deal...

Medlem

Grejen är att de är inte vanliga public spelare som tycker de här suger, utan de är vi klanspelare som får göra om allt vårat spel.
Vi har trännat nu i ett år på hur man ska spela, och så ändrar dom allt över en natt, och de är det vi klagar över.

Medlem
Skrivet av jonas:

Grejen är att de är inte vanliga public spelare som tycker de här suger, utan de är vi klanspelare som får göra om allt vårat spel.
Vi har trännat nu i ett år på hur man ska spela, och så ändrar dom allt över en natt, och de är det vi klagar över.

Var det orättvist att fördelen man fick av att bunny-hoppa och dolphin-dyka togs bort också? Det var ju uppenbarligen många som hade tränat på det.

En hel del av gnället känns som "Vi har tränat på att utnyttja den här "exploiten" och den hjälper oss att vinna matcher. Nu försvinner denna fördel och därför är det dåligt att squad-jumping tas bort". Det är ju lika för båda sidor i en klanmatch. Nu kommer det handla mer om att faktiskt spela om saken.

Medlem

Helt rätt att patcha bort "squad jumping". Commandern kan också fara och flyga!

Varje enskild squad eller nå borde få kunna begära efter UAV, supplys osv. Förutom arty som är helt meningslöst egentligen.

Iofs är jag en pubis lirar så vad vet jag :/

Inaktiv
Skrivet av GooGeL:

Varje enskild squad eller nå borde få kunna begära efter UAV, supplys osv.

Precis vad du kan göra i nuläget... Begära UAV:s och supplies samt artilleri, och sedan vänta in commanderns beslut om vara eller ickevara.


signatur

...men vad vet jag?

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av jonas:

Grejen är att de är inte vanliga public spelare som tycker de här suger, utan de är vi klanspelare som får göra om allt vårat spel.
Vi har trännat nu i ett år på hur man ska spela, och så ändrar dom allt över en natt, och de är det vi klagar över.

Var det orättvist att fördelen man fick av att bunny-hoppa och dolphin-dyka togs bort också? Det var ju uppenbarligen många som hade tränat på det.

En hel del av gnället känns som "Vi har tränat på att utnyttja den här "exploiten" och den hjälper oss att vinna matcher. Nu försvinner denna fördel och därför är det dåligt att squad-jumping tas bort". Det är ju lika för båda sidor i en klanmatch. Nu kommer det handla mer om att faktiskt spela om saken.

Amen!

Inaktiv

De flesta av er på det här forumet verkar inte vara så insatta...
Det är inte det att det bara är att anpassa sig.... Dolphin dive å sånt klagades det också på MEN den här gången handlar det inte om skillsen utan taktiken. Det som Margy skriver stämmer endast till tanken om hur det kommer fungera, men det kan bara fungera så perfekt för publicspelare för klanspelarna är det helt annorlunda.
Många pratar om att det bara är 9000 av de totalt 400000 som spelar varje månad som skrivit på och tycker det är konstigt att "vi" tycker EA/DICE ska lyssna på oss. Men faktum är att listan består till mestadels av klanmedlemmar och då kan man ställa sig frågan om hur många klanlirarare det finns?!
Det som gett upphov till de mycket starka reaktioner som diskuteras för fullt på bf2.se är att EA/DICE tidiagare lyssant på COMMUNITYN. Nu gör de tvärtom.
Det listan står för är att det ska vara en serverinställning där adminen bestämmer om det ska vara SJ (squadjuming) inte att det ska bannas totalt, bara en valmöjlighet.
Alltså måste klanerna planera om hela sitt spel totalt som de lagt hundratals eller tillochmed 1000tals timmar på mot något de inte vill. Och detta när EA/DICE som tidigare skrivits säger sig lyssna på communityn............ Därför funderar en stor majoritet av klanerna att lägga ner till följd eftersom det inte går lita på utvecklarna som inte lägger krutet på det de verkligen vill ex fixa buggar.
SJ leder till "bättre" public spel men ett onlinespel utan klaner är inte långlivat.
Hoppas ni förstår följderna av det här. För oss seriösa BF2 spelarare har DICE sjunkit i respekt väldigt mycket. EA är redan sjukt långt ner i skiten.

Medlem

Men oj vad alla klanfantaster gnäller hela tiden. Spelet är inte släppt just till er utan även oss vanliga spelare, som lirar lite då och då. Bara bra att de förebygger squadjumping, märk väl att jag också använder mig utav det. Heja Dice!

Medlem

många bra toppklaner som lagt ner pga bf2's buggar samt public-inriktade patchar med massa krafs ingen bett om.

Jag har quotat honom förut och jag gör det igen;
"Cougar: Tycker inte de lyssnar alls, folket fortsätter skrika efter anti-cheat och någon sorts spectatorfunktion. Istället får man blod och tuta på jeepen." (dehär var redan på bf1942's tid...)

Medlem
Skrivet av Tigersharkswe:

De flesta av er på det här forumet verkar inte vara så insatta...
Det är inte det att det bara är att anpassa sig....

(Citatet ovan kortat för att spara plats. Läs hela inlägget en bit upp)

Om en klan bygger så mycket av sin taktik på denna exploit att de tycker att det inte går att spela om den tas bort så tycker jag att det bevisar att den borde tas bort.

Det är ju lika för motståndarna. Det är ju bara de klaner som bygger en stor del av sitt spel på squadjumping som "missgynnas" av förändringen.

Att ha det som en server-inställning låter bra på papperet men då kommer ju den community som man ska värna om splittras i två delar. De som vill spela med squad-jumping och de som vill spela utan .

Så lång tid kan det väl ändå inte ta att anpassa sig till något som troligen leder till roligare matcher där det inte bara går ut på att spawna på rätt plats hela tiden?

Inaktiv
Skrivet av Margy:

Om en klan bygger så mycket av sin taktik på denna exploit att de tycker att det inte går att spela om den tas bort så tycker jag att det bevisar att den borde tas bort.

Det är ju lika för motståndarna. Det är ju bara de klaner som bygger en stor del av sitt spel på squadjumping som "missgynnas" av förändringen.

Att ha det som en server-inställning låter bra på papperet men då kommer ju den community som man ska värna om splittras i två delar. De som vill spela med squad-jumping och de som vill spela utan .

Så lång tid kan det väl ändå inte ta att anpassa sig till något som troligen leder till roligare matcher där det inte bara går ut på att spawna på rätt plats hela tiden?

Det är helt klart att det går anpassa sig och om det blir roligare vet vi faktiskt inte.
Men det är faktiskt så att klanmatcher oftast vinns utav de med bäst squadjumping teknik. Men om du spelat låt oss säga 1000-2000h på en sak som många gjort plötsligt ska slänga undan allt det du har tränat på och sedan börja från 0, skulle du då ha lust att lägga ytterligare 1000-2000h för att komma upp till samma nivå igen? så att det är lika för motsåndarna har inte med saken att gör i just det här fallet. Just därför väljer nästan alla seriösa att protestera mot ändingen i form av en lista som
borde tas mycket mer allvarligt pga. många klanlirare. Som jag skrev innan har ilska blossat upp pga att EA/DICE säger att de lyssnar på sin community vilket de uppenbarligen inte gör. Ska då alla klanspelare träna in nytt spelsätt som bygger på ett par utvecklare som inte bryr sig om communityn? Jag tror inte spelarna kommer ha någon särskild tilltro för utvecklarna efter det. Och tänk då om spelarna hittar en ny exploit som EA/DICE tycker förstör deras spel, vad händer då? jo då kanske de ändrar igen och då skulle de vara 3e gången man får börja från 0 och det vill klanspelarna undvika.
Hoppas ni förstår bättre hur vi tänker nu.

angående vad knäckehäxan skrev så stämmer även det till viss del "ni" utgör den stora massan och jag förstår att ni tycker det är bra. Men publicspelare har oftast lagt ner långt ifrån så mycket tid som en klanspelare, därför tycker vi att de bör lyssna på oss OCH ER. just det vi vill ha VALMÖJLIGHET med eller utan SJ. Spelet skulle kanske då splittras till 2 delar men det är bättre än vad det blir om SJ blir ett måste. Då skulle förmodligen de seriösa gå till den med SJ och alla publicspelare till valet utan SJ.
Personligen tycker jag spelet skulle bli bättre med SJ i public efterssom man snabbt kan komma in i striderna och sätta igång. Vissa banor kan vara riktigt sega utan SJ då man kommer hamna vid baserna långt ifrån striderna utan man vill det. Det verkar inte särskilt kul.

Medlem

Jävla gnäll...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Har inte spelat mycket BF2, men squadjumping är helt befängt, om man får in 1 pers bakom fienden kan hela laget spawna där. Hur jädra kul är det på en skala? Det är ju fan värre än de riktig jädra irriterande fallskärmarna i BF1942 klan matcher (som jag spelade en hel del). Då man bara skicka in 1 pers bakom fiendens linjer tog en flagga, vilket splitrade hela fronten och det blev aldrig nåt krigande.

Bort med skiten, ni som whinar är till och med värre än WoW spelarna som så fort nåt ändras med en klass ska sluta spela...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

want som cheese with your whine?

tycker att klanlirarna är dom som inte lyssnar till communityt.
Tänk på oss public .. säkert 70% av spelarna, som kommer gilla
den här nya patchen? ska vi måsta ändra oss för minitoriteten?

Kan ni Clanlirare inte göra en egen mod med alla era "exploits" så ni får kaninskutta och spawna hur ni vill?

Medlem

Helt rätt. Plocka bort det

Medlem
Skrivet av bleak:

want som cheese with your whine?

tycker att klanlirarna är dom som inte lyssnar till communityt.
Tänk på oss public .. säkert 70% av spelarna, som kommer gilla
den här nya patchen? ska vi måsta ändra oss för minitoriteten?

Kan ni Clanlirare inte göra en egen mod med alla era "exploits" så ni får kaninskutta och spawna hur ni vill?

Håller med till 120%.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Jag håller med, bort med skiten!! Då blir spelet mer balanserat och mer verkligt också ur taktik vinkeln! Nu kan man inte nästan ha nå taktik, för fienden kan ploppa ur var som helst. Jag förstår att clanspelare vill ha detta exploit som alla andra exploits. Jag tror inte det handlar om 1000h+ träning, utan det handlar om att man vill vinna till vilket pris som helst, spelar ingen roll hur man gör det. Och BF2 blir inte så helt förändrat som dem får det låta, och det här går nog vänja sig och bli van på nån dag i "träning"!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv
Skrivet av bleak:

want som cheese with your whine?

tycker att klanlirarna är dom som inte lyssnar till communityt.
Tänk på oss public .. säkert 70% av spelarna, som kommer gilla
den här nya patchen? ska vi måsta ändra oss för minitoriteten?

Kan ni Clanlirare inte göra en egen mod med alla era "exploits" så ni får kaninskutta och spawna hur ni vill?

Du var då väldigt insatt.....
Det vi vill uppnå är VALMÖJLIGHET inte ja eller nej.
Då kan alla publicspelare få köra vad de vill. Och sen att vi klagar på att EA/DICE inte lyssnar på communityn är för de har sagt att de gör det men de gör de ju inte. Tänk bara vad de lägger krutet på nu.. De lägger det på att fixa ett explots som inte alls många bryr sig om OCH det framför alla jävla buggar som finns och nu detta - jag kan dra slutsatsen att de inte lyssnar på communityn, man kan ju faktiskt läsa innnan man skickar ett ogrundat inlägg.
Och till Wardancer, egentligen tycker jag också det är helt befängt men ändå vill många klanspelare ha kvar det. Det kan vi tacka EA för som tvingade DICE att släppa ett halvfärdigt spel och se på resultatet!

HaZe303 jag kan säga att du tror fel.

Medlem

Vad kan man säga, eliterna överskattar deras signifikans för ett spel. Om ni lägger ner eller inte spelar mindre roll för vanliga människor, det kommer att komma nya spelar som glatt tar över era roller. Det är delen då det kommer nya människor som är viktig, aka public-spelare behövs.

Ni säger att ni har spenderat 1000-tals timmar för att just spela mha 'exploiten', men public-spelarna har säkert spenderat miljontals timmar på att spela ett spel som kunde fungerat mycket bättre rent generellt. Tänk efter...

Medlem
Skrivet av Margy:

Var det orättvist att fördelen man fick av att bunny-hoppa och dolphin-dyka togs bort också? Det var ju uppenbarligen många som hade tränat på det.

En hel del av gnället känns som "Vi har tränat på att utnyttja den här "exploiten" och den hjälper oss att vinna matcher. Nu försvinner denna fördel och därför är det dåligt att squad-jumping tas bort". Det är ju lika för båda sidor i en klanmatch. Nu kommer det handla mer om att faktiskt spela om saken.

bunny-hopp och dolphin-dykande är inte borta.
Dom lyckas aldrig fixa till dom problemen.

Såg du nån protestlista över att dom sakerna skulle försvinna? Njä tror inte riktigt de.
Squade är HELA BF2 i clan spel.
Men visst, jag klagar inte på dom om dom vill döda en hel scene, jag har andra spel att vända mig till om de ska vara så.
Ja det handlar om spel nu också när Squade delen finns, man kan inte bara joina och tro att allt ska lösa sig.
Man måste spela fortfarande.

----
Av alla er som vill att de ska bort, hur många av er har någosin lagt ner en minut på att göra taktik?
Och hur FAN kan ni säga att de är en expliot när de är inlagt i spelet?
De är inte exakt som en bug som har "hamnat" där?

För grejen med de här, är att ni publik spelare som tycker att VI klan spelare klagar har inte en jävla aning om hur det är.

Ni kör på era publik servrar och lever erat liv, medans vi kanse lägger många mera timmar på att Tränna in oss på saker.

Säg att du spelar fotboll, och du har spelet i 5år och efter dom åren ska vi byta ut bollen imot en tub som ni ska spela med i ställe.
Det fattar alla att det kommer ta ytligare 5år att komma till samma nivå som man är på då?
Eller är ni för inblåsta för att förstå ens de.

Ni public spelare kan hålla er i ett hörn så får vi som spelar det seriöst säga vårat.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Det är ju fan värre än de riktig jädra irriterande fallskärmarna i BF1942 klan matcher (som jag spelade en hel del). Då man bara skicka in 1 pers bakom fiendens linjer tog en flagga, vilket splitrade hela fronten och det blev aldrig nåt krigande.

i bf42 var det en sak, var inte så himla farligt iom att man inte hade nå squadleaders man kunde spawna på, utan skulle man ta någon flagga bakom fiendens linjer så var det wingwalking som gällde, men det ser du väl också som nån slags exploit?

i bf2 har man en commander som ser rubbet, skulle man tex inte kunna spawna på squadleaders så skulle det vara lönlöst att göra en attack mot en flagga, för commandern skulle kunna förvarna hela sitt lag om vilken flagga man rör sig mot.. commandern och squadjumpingen tar ut varandra, tas squadjumpingen bort så får man plocka bort commandern också.. en bra commander kan avgöra en match, som tur är finns squadjumpingen som iaf gör det lite mer spännande/oförutsägbart.

Skrivet av bleak:

tycker att klanlirarna är dom som inte lyssnar till communityt.
Tänk på oss public .. säkert 70% av spelarna, som kommer gilla
den här nya patchen? ska vi måsta ändra oss för minitoriteten?

alla tiidgare patchar till bf2 har varit publicinriktade, allt klanlirarna frågar om här är en liten serverinställning där de kan välja om de vill ha squadjumping eller inte, något som inte behöver beröra publicspelarna nånting, så sluta gnäll och läs igenom vad de egentligen försöker få igenom..

Medlem

Om jag nu sysslat med klan spel som i BF1942 skulle jag gärna bli av med detta som verkar vara totalt meningslöst, varför ens ha flaggor med spawns när man kan spawna lite var man vill? Nej bort med det och tvinga fram lite vettig "taktik" i hur man ska manuvrera på kartan för att anfalla. Eller nej *gasp* det kanske kräver lite mer involvering än cs :O. Katastrof, ska sluta spela...

Jag var delvis ansvarig för taktiken i min BF1942 klan och spelade mycket och där krävdes det iallfall lite förberedd taktik och sammarbete för att det skulle funka. Här är det ju bara smyga runt en gubbe och poof, här har vi hela laget... kul värre. NOT...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

har lirat bf2 på hög nivå samt lirade bf42 i klan före det, och kan ju säga att taktikerna i grova drag är likadana. man har en "start-rush" som man kör i början, alla har sina olika roller och positioner etc. sen under spelets gång så är det en hel del improvisation, precis som i bf42 och andra klanlir, där man får anpassa sig efter situationen och efter vad motståndarlaget gör etc.. tro inte att bf2 taktikmässigt är som att lira public, utan kräver lika mkt förberedelser inför match som cs/whatever.

squadjumpingen innebär ju också en helt ny (iaf för mig) taktiskt faktor att räkna med i match, man måste vara beredda på allt, och går att göra intressanta och avancerade taktiker tack vare squadjumpingen..

squadjumping är bra imo, höjer spelets tempo (slipper slösa tid på att ta sig till striden hela tiden ála bf42) och innebär en ny taktisk nivå som iaf inte jag sett i något tidigare spel..

Medlem
Skrivet av jonas:

Av alla er som vill att de ska bort, hur många av er har någosin lagt ner en minut på att göra taktik?
Och hur FAN kan ni säga att de är en expliot när de är inlagt i spelet?
De är inte exakt som en bug som har "hamnat" där?

För grejen med de här, är att ni publik spelare som tycker att VI klan spelare klagar har inte en jävla aning om hur det är.

Ni kör på era publik servrar och lever erat liv, medans vi kanse lägger många mera timmar på att Tränna in oss på saker.

Säg att du spelar fotboll, och du har spelet i 5år och efter dom åren ska vi byta ut bollen imot en tub som ni ska spela med i ställe.
Det fattar alla att det kommer ta ytligare 5år att komma till samma nivå som man är på då?
Eller är ni för inblåsta för att förstå ens de.

Ni public spelare kan hålla er i ett hörn så får vi som spelar det seriöst säga vårat.

Har lirat väldigt mycket NS på hög nivå. (spelar mindre roll i detta sammanhang men var tvungen )

Hur som helst så tror ni att allt kretsar kring 'eliter', eller försöker ni bara eftersträva heaton och få betalt för att inte göra någonting vettigt? Som jag skrev innan, alla ni klangubbar har spenderat massivs med timmar på att träna in era så kallade taktiker (skratt), men pubspelarna har spenderat otroligt många gånger fler timmar på att spela ett spel som kunde ha varit roligare.

12
Skriv svar