Sam & Max 2 delas upp i episoder, säljs digitalt
Varför är det helt plötsligt så poppis att dela upp allt i delar? Kan man tjäna mer pengar på det, eller?
Min gissning är att det är mindre riskfyllt att bara skapa content till mindre delar, säljer den första delen crap så blir det helt enkelt inga fler delar. Lite som pilotavsnitt.
Varför är det helt plötsligt så poppis att dela upp allt i delar? Kan man tjäna mer pengar på det, eller?
Min gissning är att det är mindre riskfyllt att bara skapa content till mindre delar, säljer den första delen crap så blir det helt enkelt inga fler delar. Lite som pilotavsnitt.
Sant.
i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO
För mindre utvecklare kan jag tänka mig att det är en stor fördel att släppa i episoder pga pengabrist också. Har man inte nån stor utgivare som satsar pengar på en och tror på spelet så blir det svårt att få råd att utveckla ett spel i flera år; floppar spelet sen också så är det kört och konkurs som gäller.
Bättre då att släppa i episoder, utvecklingstiden blir kortare, inkomsterna mer regelbundna och man har inte slösat bort lika mycket pengar om spelet inte säljer bra sen.
Vad det ska vara på mode och köpa spel digitalt! Är det inge som fortfarande vill ha sina spel i snygga kartonger i bokhyllan??
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Vad det ska vara på mode och köpa spel digitalt! Är det inge som fortfarande vill ha sina spel i snygga kartonger i bokhyllan??
Karatonger är väll inte avgörande för om man gillar ett spel eller inte. Visst, det är trevligt men jag klarar mig helt klart utan och har hellre böcker i bokhyllan än spel.
-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.