Warner köper filmrättigherna till World of Warcraft

Robot
Medlem
Warner köper filmrättigherna till World of Warcraft

WoW utan månadskostnad? Kan nog bli något.

Medlem

lite små kul kan det väll bli iallafall. Väntar mig dock ingen större succé.


signatur

I'm a snake, follow me!

Skägg.
10 Chambers

Minns ni den gamla tecknade serien på D&D, en av favoriterna som liten.


signatur
Medlem

Hoppas det blir en animerad film från blizz eget team som gör ingame filmerna i spelen. Spelfilm tror jag inte kommer bli samma sak.


signatur
Medlem
Skrivet av Crenshaw:

WoW utan månadskostnad? Kan nog bli något.

?

och umm en film på wow? Snarare så att det skulle vara rättigheter till att göra en film på Warcraft, inte spelet wow. Och beroende på vad dem baserar filmen på kan det bli rätt underhållande antar jag. Förmodligen inte dock...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Citat:

Jim Carrey som Leeroy Jenkins?

Hahaha, skönast kommentar. Nej, men WoW på duken - vem vet, kanske funkar.

Väntar iaf först på Transformers och nya TMNT sen får vi se :]


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Now Pierce Brosnan as Thelinge the Night Elf!...suck. Fick de rättigheterna till att göra film på WC serien också?

Medlem

Hoppas de skildrar nån av de stora händelserna i WoW-sagan. Prins Arthas psykknäpp, till exempel.


signatur

Aj, dina ögon!

Skägg.
10 Chambers

En CGI-film vore nog det bästa alternativet, vem har inte önskat att mellansekvenserna vore längre? Annars är ju också risken att det blir lite för mycket LOTR över det.


signatur
Medlem

Skulle vi få se ett slag mot ragnaros, nefarian eller onyxia då tro


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Crenshaw:

WoW utan månadskostnad? Kan nog bli något.

?

och umm en film på wow? Snarare så att det skulle vara rättigheter till att göra en film på Warcraft, inte spelet wow. Och beroende på vad dem baserar filmen på kan det bli rätt underhållande antar jag. Förmodligen inte dock...

Ett skämt. Du vet, haha osv.

Warner är smarta, så det blir nog cgi med en massa kändisar som gör rösterna. Men man vet aldrig...

Medlem

Har alltid velat se en film animerad utav Blizzard...

Inaktiv

Kan bli jävligt bra tror jag. Vore coolt att see Doomhammer,Gul'dan,Teron Gorefiend,Lothar, Uther,Ner'zhul(som levande) .

Medlem
Skrivet av spiken:

En CGI-film vore nog det bästa alternativet, vem har inte önskat att mellansekvenserna vore längre? Annars är ju också risken att det blir lite för mycket LOTR över det.

Tänkte säga precis samma sak. Vill inte ha en LOTR clon.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

eh, kommer fan se ut som bumbibjörnarna om det ska likna spelet :P.

Tänk er LOTR fast mer färgglatt, där alla krigare springer runt i clowndräkter och spottar på allt och alla.

Inaktiv

Jag hoppas verkligen på en animerad version av Warcraft.

Skägg.
10 Chambers

Produktionsbolaget, Legendary Pictures, står för kosingen för både Batman Begins och Superman Returns, så förhoppningsvis finns det ett par kloka skallar.


signatur
Medlem
Skrivet av wobbler:

Jag hoppas verkligen på en animerad version av Warcraft.

Frågan är då om Warner vill lägga ut pengar på att göra en CGI-animerad film. Det kostar otroligt mycket pengar och tar en sjuhelsikes tid att göra filmerna. Om Warner ska köra på ett säkert kort så tror jag dom gör en vanlig film, kanske med lite mediokra b-skådisar också :P(dock kanske filmen ändå blir en storhit om man tittar på hur mycket folk som spelar spelet).

Skägg.
10 Chambers

Warner har visat förr att de inte är rädda att lägga pengar på sina filmer, så det borde inte vara något bekymmer.


signatur
Medlem

Gillar Warcraft, dock inte MMORPG, skulle gärna vilja se en film om te.x. WC3, fast i ett godare slut så inte barnen gråter.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Filmen ska inte handla om World of Warcraft, den ska ha en helt ny handling, enda kopplingen är att den tar plats i samma värld (Azeroth alltså). Och det är inte Blizzards CGI-team som kommer att arbeta på den, däremot kommer en från Blizzard att handleda projektet, hur mycket det nu "hjälper" återstår dock att se.

Är ganska sugen på att se troll på bio i alla fall


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv
Skrivet av skribb:

Filmen ska inte handla om World of Warcraft, den ska ha en helt ny handling, enda kopplingen är att den tar plats i samma värld (Azeroth alltså). Och det är inte Blizzards CGI-team som kommer att arbeta på den, däremot kommer en från Blizzard att handleda projektet, hur mycket det nu "hjälper" återstår dock att se.

Är ganska sugen på att se troll på bio i alla fall

Vart har du hört det ??

Inaktiv

Hahahaha pftt, wow-film...


signatur
Medlem
Skrivet av Famest:
Skrivet av wobbler:

Jag hoppas verkligen på en animerad version av Warcraft.

Frågan är då om Warner vill lägga ut pengar på att göra en CGI-animerad film. Det kostar otroligt mycket pengar och tar en sjuhelsikes tid att göra filmerna. Om Warner ska köra på ett säkert kort så tror jag dom gör en vanlig film, kanske med lite mediokra b-skådisar också :P(dock kanske filmen ändå blir en storhit om man tittar på hur mycket folk som spelar spelet).

Surely måste en film med bra skådisar kosta mer.

Inaktiv

Självklart skulle man se en sådan film, men risken att manblir besviken är nog ganska stor. Hade nog föredragit en SC-film istället


signatur

Snus är snus och mus är mus

Medlem

Tror ju knappast license är World of Warcraft, snarare nån del av Warcraft storyn, om det äns är sant. Och håller med om att blizzard borde göra den själva


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av TixFrix:

Hoppas det blir en animerad film från blizz eget team som gör ingame filmerna i spelen. Spelfilm tror jag inte kommer bli samma sak.

Vet inte exakt hur det är med Blizzard, men de flesta utvecklare gör inte förerendrerade filmer själva. Detta görs av egna firmor. Såg en "dokumentär" om just en sån studio, de hade bland annat gjort introt till Warhammer 40k(asläcker sekvens!). Men som sagt, vet inte ifall Blizzard gör sånt här själva.

Angående filmen känner jag ingen som helst längtan, för mig dog WarCraft iom del 3 som jag tycker var riktigt dålig. Men det i sig ger ju klara fördelar, skulle det vara så att den blir bra så blir det ju en glad överraskning


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Flopp.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av Famest:
Skrivet av wobbler:

Jag hoppas verkligen på en animerad version av Warcraft.

Frågan är då om Warner vill lägga ut pengar på att göra en CGI-animerad film. Det kostar otroligt mycket pengar och tar en sjuhelsikes tid att göra filmerna. Om Warner ska köra på ett säkert kort så tror jag dom gör en vanlig film, kanske med lite mediokra b-skådisar också :P(dock kanske filmen ändå blir en storhit om man tittar på hur mycket folk som spelar spelet).

Surely måste en film med bra skådisar kosta mer.

don`t be to sure about that

... and don`t call me surely

12
Skriv svar