Sonys presskonferens från E3

Robot
Inaktiv
Sonys presskonferens från E3

Ett par ställen visade genom live stream. Gamespot visade den gratis, vilket var najs.
Jag och min bror satt uppe o kollade och blev MYCKET besvikna! det första dom sa var att allt dom sa om ps3 förra året var istort sätt bullshit.
sedan gick dom in på säljnings listor och vise verse. till slut kom dom till att visa up GT HD. vilket var GT4 i HD format. inte direkt något att hurra om, bara lite skräp och de var bara början. Det gick bara neråt efter de. Spel efter spel som visades var antingen en CGI film eller halv seget spel med dåliga animeringar. Dom spel som stack ut lite gran var Heavenly Sword som verkade halv ok, men bara pga att dom använde sig av en hel del kamera byten så det kändes väldigt filmiskt. Det andra var ett interactive kort spel. typ Magic. de fanns ett spel bräda som man la korten på, och sedan på skärmen så frammanades ett monster som reprisenterade kortet. såg lite små coolt ut, men inte direkt Next Gen... dom fortsatte med att visa sina stulna idéer from xbox, deras ripoff på xbox live. sedan lite fler spel som enbart var CGI så kan inte säga nåt om dom.

Sedan till slut kom dom till deras "hemlighet". den "nya" PS3 kontrollen... yep, you guessed it! Dual Shock! again! de e precis samma gamla skräp, men med en ny grej. Dom passade på att sno Wii's idé med rörelse funktioner. Dom visade en stackare som spelade nya Warhawk(som faktiskt såg bra ut.. ripoff ala Crimson Skies, men annars bra). Han viftade kontrollen hejvilt omkring sig och planet rollade runt, flög hit och dit. Sure, det var en rolig funktion i typ 5sec. Efter det så insåg man hur kass den verkligen var, snackarn försökte skjuta ner en zeppelinare av något slag, men det gick verkligen inge bra.. sedan försökte han landa på en enorm platform, men efter en del bökande så kom han knappt in på den, typ 1/3 av planen e utanför platformen.. GG.
Den funktionen kommer aldrig att användas.. det finns ingen så kallad "Point of Reference"(vilket är PS's problem med deras analoga spackar), vilket kommer göra vilket spel som helst hemskt.

To Sum up. Ps3 var *kit... tycker lite synd om dom faktiskt. känns som om dom slåss som dårar för att försöka vara störst, bäst och vackrast, men 360 kommer att ta priset. sure, ps3 kommer iaf sälja, folk kommer fortfarande att köpa den pga att nästa spel i deras favo serie kommer ju till ps3an!

Inaktiv

Jag undrar hur Nintendo och Microsoft ska få mig att glömma Virtua Fighter 5, Tekken 6, Final Fantasy XIII och så klart Metal Gear Solid 4. Det kommer bli svårt


signatur

Jah Atmosphere

Medlem

Sony är fan patetiska! Så jävla löjligt att dom änns försöker göra något som liknar Nintendo's Wii-mote. Denna funktion finns redan i nunshuck (den vänstra kontrollen med joystick). Alla Nintendo-fans har inget att oroa sig över dock, läs denna artikel så förstår ni varför :

http://revolution.ign.com/articles/705/705870p1.html

Inaktiv

värst vad sony stjäl ideer hela tiden....
dom börjar bli desperata


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Hoppas de släpper en större Dual Shock till oss som har större händer än vad standard japanen har. Dual Shock till PS2 var den generationens sämsta kontroll just pga av att den var alldeles för liten, satt inte bra i handen.

Tror Sony gör rätt att inte gå på Wiis linje och göra en kontroll som enbart är för rörelse, bättre att integrera funktionen i en ordentlig kontroll. Ger ju möjligheten till att välja hur man vill använda den, istället för Nintendo som tvingar dig köpa en extra kontroll ifall du vill ha en normal. Eller kanske oxå följer med när man köper Wii, någon som vet?


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Tyckte att det hela lät mycket lovande ;=)

I slutändan är det ju ändå vilka spel som finns till respektive maskin som gör skillnaden. Sen att man har en massa äldre spel också som blir kompatibla med den nya gör ju inte saken sämre!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

givf information om spore

å btw, är väl nästan lite löjligt att gnälla över ripoffs idag, inte så lätt att komma på något nytt liksom ;P

Medlem

"Most important announcement are the final price, dates and controller.
The PS3 controller will look just like the PS2 dual-shock controller, except it'll be wireless (bluetooth) and have motion sensor with 6 degrees of freedom without any external sensor of course.

And here are the final dates and prices ... the PS3 will come in 2 SKUs: with a 20GB or 60GB HD:
* Japan (launch November 11th): 20gb 59800yen, 60gb "open price"
* N-America (November 17th): 20gb 499usd, 60gb 599usd
* Europe (November 17th): 20gb 499eur (incl VAT), 60gb 599eur (incl VAT)
Launch quatities: 2 million at launch, another 2 million by end of 2006 and another 2 million by march 31 2007 (end fiscal year)."

hmm.. blev inte så dyr ändå, men fortfarande dyrare än både Wii och Xbox 360.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

"Handkontrollen behåller "Dual Shock"-designen från Playstation 2 och har inbyggd rörelsesensor."

De kunde alltså inte designa en ny kontroll som spelare är nöjda med utan fick lov att ta sin gamla, igen. Och Nintendo fick visst rätt när de förutspådde att andra konsoltillverkare skulle följa. Att ha rörelsesensorn i en vanlig kontroll tror jag inte kommer att göra så stor skillnad faktiskt. Återstår väl att se ifall Nintendos går att styra med på ett bekvämt sett, men Sonys kontroll och hela konsol fick hype -10 nu.

Edit: den billigare varianten av de två ska tydligen ha skillnader utöver hårddiskstorleken också, precis som 360 Core.

"Förutom att hårddisken är mindre kommer (vad vi för nu kallar) baspaketet inte att få möjlighet till att läsa Memory Stick, SD-kort eller Compact Flash-minnen. Den minnesslot som används saknas helt enkelt. Ytterligare funktioner som saknas är WiFi-support och rumble-funktionen i den splitternya kontrollen. Och så saknar den HDMI-utgång. Det vill säga möjligheten till att se på hd-relaterat material i din PlayStation 3 försvinner puts väck med PS3 baspaketet."

Källa: http://ps3.ign.com/articles/705/705887p1.html

Medlem

Hmm.. Undra varför det står PSP på flera ställen i nyheten.. Jag tänker anta att ni menar PS3

Medlem

för många xbox fanboys i denna tråd


signatur

Meep!

Flakmonkey
Skrivet av Phobo:

för många xbox fanboys i denna tråd

Snarare för många fanboys överhuvudtaget, kommer säkert låta likadant efter både Microsofts och Nintendos presskonferenser

Gillade vad jag såg faktiskt och vad spelar det för roll om Sony tar efter Microsofts Xbox Live? bara för att någon kommer med en bra idé så får ingen annan utnyttja den? isf hade väl ingen av de här tre konsolerna existerat, jag menar ingen av dem var ju det första tv-spelet... Var riktigt fränt att se hur PSPn kunde användas som backspegel i Formel 1-liret ^^ Inte för att så många kommer kunna utnyttja det, men ändå fränt Några spel såg intressanta ut också, framförallt det här Monster Island eller vad det hette och Naughty Dogs nya projekt.

Ska bli intressant att följa först Nintendos och sen Microsoft presskonferens senare ikväll

Medlem

OM videon från Eight Days är in real time så blir det en PS3 helt klart. Sjukt snyggt och sjukt snygga animationer. Helt såld. Först tänkte jag skaffa mig en 360 men nu blir det nog en PS3.

BTW. Folket kräver filmer från E3 här på FZ servar plz


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Flakmonkey
Skrivet av redmac:

BTW. Folket kräver filmer från E3 här på FZ servar plz

Bara att följa nyhetsutveckling här på FZ

Inaktiv

http://www.n24.se/dynamiskt/it_telekom/did_12609143.asp

Blev lite förvånad... Kommer dom att släppa varianten med 60gb bara i USA. Har jag missat något?

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av redmac:

BTW. Folket kräver filmer från E3 här på FZ servar plz

Bara att följa nyhetsutveckling här på FZ

var lite otydligt, måste vara värmen. Menade alla presskonferanser och dylik men jag är väldigt glad över att se så mycket material från E3 här på FZ.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Rätt trevlig presskonferens, lite mkt sportspel/bilspel bara. Och delen där de prisades av fans över hela världen var bara onödig och irriterande.

Tycker även det är lite synd att de inte ändrat designen på handkontrollen, jag är inte särskilt förtjust i den gamla
Det var däremot trevligt att de tagit efter Nintendo och lagt till rörelsekänslighet i den.

Var den enda skillnaden mellan den dyra och den billigare versionen storleken på hårddisken? Hoppas man kan sätta in en egen isf.

F-n PS2 kontrollern äger ju ?!?! ..f-n xbox kontrollern känns ju som något från Toy's r 'us för 29;90 !!! ..så rätt att bara ge PS2 kontrollern lite mer funktioner som känns rätt i tiden.
Kommer säkert gå att köpa så som idag tusen olika tredjeparts kontroller i framtiden till PS3' .. så lugna sig lite va!! :evil:
(Även fast det går idag så säljer ju orginal designen mest ..undra varför? ..går att koppla till XBOX& PC idag också ..tack o' lov.)


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Skägg.
10 Chambers

Hehe, det är intressant att priset blev precis [n=12647 det] som senare [n=12663 dementerades].


signatur
Inaktiv
Skrivet av Katana:

å btw, är väl nästan lite löjligt att gnälla över ripoffs idag

Nejdå
Det var varken nintendo eller sony som var först med idén, MS har haft en sån kontroll i evigheter.

Dessutom är sonys kontroll långt ifrån lika advancerad som nintendos.

Medlem

Tänkte just säga det samma, Microsoft gjorde ju en sådan kontroll för flera år sedan.
Måste damma av min gammla å prova den igen :-).


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Inaktiv

Jag blev lite förvånad över att snubben som visade "Resistance: Fall of Man" inte spelade med tangentbord och mus, för dom har ju sagt att det ska stödjas. Fast tjah, det kanske inte är nått att visa upp...

Sen säger jag bara Eight Days...


signatur

You! Yes, me. Me, me, me. Me too. Hemsida

1
Skriv svar