Grafiken i Quake Wars under lupp

Robot
Grafiken i Quake Wars under lupp

Då fick vi alltså svar på hur stora banorna kommer att vara, 500MB. Kommer att bli jobbigt att distribuera egna

*Hoppas på att MegaGen innehåller något verktyg som skapar en seed när man skapar en bana, en seed som kan bygga upp precis samma bana på en annan dator. Istället för att sprida banor sprider man seeden och så bygger MegaGen upp banan. (är något sånt ens möjligt att göra, någon?)*

Medlem

Mja.. Det går ju. Men bara åt ett håll. Så du kan bara göra banor av seeds. Inte seeds av banor.

Medlem

Att använda ett eller flera frön för att skapa hela terrängen skulle väl vara möjligt om man jobbade med procuderellt genererad terräng, men det skrev han ju i svaret på första frågan att dom inte gör. Problemet med den metoden är att det blir så oförutsägbart (du kan inte ta en färdig map och leta rätt på fröet, utan du måste mer eller mindre slumpmässigt testa olika frön tills du får en map som du gillar).


signatur

I never hate in plural.

Medlem

Fyfan säger jag :O, det kan inte komma många banor till detta såvida dom inte tänker ha det på minst två dvd skivor ;).

tänk er iaf sex maps, alla på 500mb = 3gig bara maps. Sen om dom kanske vill ha mer maps så blir det mer, plus allt annat. Fyfan

Medlem

hm... vad blir det egentligen för systemkrav till detta lir?

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

hm... vad blir det egentligen för systemkrav till detta lir?

systemkraven ska visst vara detsamma som D3 med en något högre inställning. Så med andra ord klarar man D3 så ska man klara av QW:ET rätt så bra.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Skrivet av Famest:

Fyfan säger jag :O, det kan inte komma många banor till detta såvida dom inte tänker ha det på minst två dvd skivor ;).

tänk er iaf sex maps, alla på 500mb = 3gig bara maps. Sen om dom kanske vill ha mer maps så blir det mer, plus allt annat. Fyfan

12 banor är det sagt just nu.

Medlem

snacka om att custom maps kommer ligga på ett par 100 MB stycket.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

men tänk då på att kartona lär vara rätt packade så 500meg/map tvivlar jag på. .. på skiva that is

1
Skriv svar