Betapatch till The Elder Scrolls IV: Oblivion

Robot
Betapatch till The Elder Scrolls IV: Oblivion

Är det säkert att den inte kostar pengar?

The Elder Scrolls IV: Oblivion: Beta testing positions for sale - $70

Medlem

för bövelen! De ska väl inte ta betalt för patchar nu oxå! då jäklar blir jag förbannad...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Är det säkert att den inte kostar pengar?

The Elder Scrolls IV: Oblivion: Beta testing positions for sale - $70

Är inte det för att bli testare eller något?!:|


signatur

Text does not represent Mozart's life.

QRT
Medlem

jag tror han skämta faktsikt

Inaktiv

Angående att patchen kanske kommer att förhindra framtida modifieringar.

http://games.slashdot.org/article.pl?sid=06/05/03/2037226

Inaktiv

Haha Bethesda är så patetiska...

Medlem
Skrivet av Der Untergang:

Haha Bethesda är så patetiska...

Du glömde stenrika. Patetiska och stenrika.

Medlem

Så jäkla töntigt. Den amerikanska censuren och moralapparaten har slagit till igen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Der Untergang:

Haha Bethesda är så patetiska...

Det är inte Bethesda som gjort ändringen, utan det är ESRB, den amerikanska censur/åldersgränsen!! :):>


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av teX:

Angående att patchen kanske kommer att förhindra framtida modifieringar.

http://games.slashdot.org/article.pl?sid=06/05/03/2037226

Tvivlar jag start på, filen dom snackar om finns med i spelet, och dom tar bara bort den med senaste patchen. Detta påverkar bara modden som tar fram skinnet.
Det som jag är orolig för är att dom tar bort en massa blod och liknande, vilket censur-tanterna var minst lika kritiska till.

Inaktiv
Skrivet av Crenshaw:
Skrivet av Der Untergang:

Haha Bethesda är så patetiska...

Du glömde stenrika. Patetiska och stenrika.

Jag är hellre mindre rik och ej patetisk

Men inte just därför jag skrev att dom var patetiska, många fler anledningar till det

Ruttet att dom släpper en "BETA" patch, dom orkar inte testa den själva utan låter sina fanboys göra det istället...

Tragiskt att detta skitbolag ska göra nya Fallout.

Edit: Thumbs up smileyn ser mera ut som en "Fuck you" smiley

Medlem

"Der Undertag" kanske skulle strunta i att kommentera ett spel som du ändå inte gillar...

Oblivion är ändock ett bra spel liksom WOW så tar dom ut pengar vart efter för utveckling med mera...

Inge fel i det så länge det är frivilligt!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av Der Untergang:

Edit: Thumbs up smileyn ser mera ut som en "Fuck you" smiley

Jupp


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

För att förtydliga har jag inget emot betapatchar, jag var bara lite rolig över att de tar betalt för sina moddar

$6 hittills på någon månad. Snart har ni betalat för spelet igen för att få fyra timmars ny speltid och lite nya skins :grin:

Edit: lite ironiskt sett tyckte jag att deras släpp av egna plugins till Morrowind var grymt, många plugins som dessutom var mer värda än det vi hittills sett till Oblivion. Gratis. Vad har hänt sedan dess därborta?

Flakmonkey

Det är ju ändå upp till var och en om de tycker det är värt att lägga pengar på miniexpansionerna... det är ju inget du måste göra för att kunna njuta av spelet så ingen som håller en pistol mot ditt huvud direkt... betala för rena patches, där går dock gränsen imo.

Inaktiv
Skrivet av kangas1000:

"Der Undertag" kanske skulle strunta i att kommentera ett spel som du ändå inte gillar...

Oblivion är ändock ett bra spel liksom WOW så tar dom ut pengar vart efter för utveckling med mera...

Inge fel i det så länge det är frivilligt!

Jag visste inte att det var lag på det... jag kommenterar vad jag vill.

Medlem

Ja vad kan man säga.... Inte lag kanske! Men eftersom det är så populärt att inte "orka" saker nu för tiden så förstår jag inte hur du kan orka gnälla...


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av peak_performance:

För att förtydliga har jag inget emot betapatchar, jag var bara lite rolig över att de tar betalt för sina moddar

$6 hittills på någon månad. Snart har ni betalat för spelet igen för att få fyra timmars ny speltid och lite nya skins :grin:

Ja visst är det lite trist att spelen ska behöva kosta efter dom är släppta.... men ni ser ju hur "dåligt" det går för EA nu... Trist att det ska tjänas så himmla många mera miljoner hela tiden för att höjdarna ska bli nöjda...


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

De har fixat self shadows, räcker för mig.

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Det är ju ändå upp till var och en om de tycker det är värt att lägga pengar på miniexpansionerna... det är ju inget du måste göra för att kunna njuta av spelet så ingen som håller en pistol mot ditt huvud direkt... betala för rena patches, där går dock gränsen imo.

Du förstår inte poängen, vi vet att vi inte blir tvungna att betala/köpa tiläggen men när de väljer detta alternativ stänger de dörren för andra fria modskapare vilket är negativt på alla sätt och vis, så istället för lite maffiga projekt som kunde varit igång nu får vi lite halfassed torn och en häst med lite rustning som kostar. K THX BETHESDA!


signatur

... man will always be judged by the amount of alcohol he can consume and women, whether they like to admit it or not, will be impressed.

Medlem

Undrar om dom tar bort möjligheten till toplessmoden, det är ju den som får mig att fortsätta spelet.

Sen kör jag förstås med snyggtrosatillägget också.

Underbart att slå kvinnor i huvudet och klä av dom, vill se mer sånt.


signatur

R.I.P Fragzone 2006

Medlem
Skrivet av Sui:
Skrivet av Nosnos:

Det är ju ändå upp till var och en om de tycker det är värt att lägga pengar på miniexpansionerna... det är ju inget du måste göra för att kunna njuta av spelet så ingen som håller en pistol mot ditt huvud direkt... betala för rena patches, där går dock gränsen imo.

Du förstår inte poängen, vi vet att vi inte blir tvungna att betala/köpa tiläggen men när de väljer detta alternativ stänger de dörren för andra fria modskapare vilket är negativt på alla sätt och vis, så istället för lite maffiga projekt som kunde varit igång nu får vi lite halfassed torn och en häst med lite rustning som kostar. K THX BETHESDA!

Inte nog med att de stänger dörren så finns det inte ens en inbygd mesh-mod funktionalitet i TESCS. (Vad jag vet):\

Medlem
Citat:

Underbart att slå kvinnor i huvudet och klä av dom, vill se mer sånt.

Medlem

Att Betashed och EA börjar ta betalt för smågrejer känns väldigt tråkigt och onödigt då de kunde fixa till spelets alla buggar först. Tur är väl att mod skapare lyckats åstakomma saker som förhöjer spelet till nya nivåer. Man får hoppas att denna möjlighet att skapa mods inte försvinner då moraltanter ska in och leka mamma/pappa åt oss. //redmac


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Oblivion är nog det sista bethseda spelet jag köper, är rätt så besviken. :/

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Det är ju ändå upp till var och en om de tycker det är värt att lägga pengar på miniexpansionerna... det är ju inget du måste göra för att kunna njuta av spelet så ingen som håller en pistol mot ditt huvud direkt... betala för rena patches, där går dock gränsen imo.

Absolut, men att låsa en dörr i orginalspelet som man sen kan öppna om man köper en expansion är att gå för långt.

Eller vill du spela NFS med en eller flera bilar som inte går att låsa upp utan att betala lite extra?

Enligt min åsikt har man då inte fått hela spelet som man betalade för.

1
Skriv svar