Banor baserade från annat

Medlem
Banor baserade från annat

Jag har varit en hängiven cod spelare från nummer 1 till och med 6.. Och jag har märkt lite rolig "fakta" genom åren.. T.ex att Call of Duty 2 har banor så som "Carentan" baserade på snuttar ur Band of Brothers. Även flera banor är baserade på BoB serien. Sedan nu idag märkte jag även att en av de första banorna i cod6 som marinsoldat när man strider vid en bro en stund, är nästan direkttagen ur Generation Kill Ep2. Är det någon annan som märkt detta? Isåfall några andra banor?

Medlem

Carentan såg ut så där i verkligheten, så det är inte direkt taget från BoB. Men IW har själva sagt att de har snott lite sekvenser från filmer/serier, så du har delvis rätt.

Ett annat exempel är när man går i genom duschrummet i Mw2, då förs tankarna direkt till The Rock.

Medlem

Eller CoD 2 (?) med ryssarna i Stalingrad, som början av filmen "Enemy at the gates".


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Det är Cod 1 som har båtfärden över Volga, om det är det du syftar på.

På tal om Enemy at the gates så är ju första sovjetuppdraget i WAW något kopierat därifrån också. Jag tänker naturligtvis på att man gömmer sig i fontänen bland liken.

Medlem

Call of duty world at war, den banan när man är med en rysk sniper och ska ta sig ifrån en fontän....
EXAKT likadant är det i filmen Enemy at the gates.
Lite fräckt faktiskt!

1
Skriv svar