Nästa DeathSpank ute nästa månad

Medlem
Nästa DeathSpank ute nästa månad

Awesome

Medlem

Då väntar jag och köper detta istället för originalet. Ni trodde väl inte att jag skulle köpa båda, EA?

Medlem

kebbe: Originalet var också bra och gav mycket speltid för pengarna. Jag köpte första och tvekar inte på att köpa detta också

Medlem
Skrivet av kebbe:

Då väntar jag och köper detta istället för originalet. Ni trodde väl inte att jag skulle köpa båda, EA?

Varför inte?

Medlem
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av kebbe:

Då väntar jag och köper detta istället för originalet. Ni trodde väl inte att jag skulle köpa båda, EA?

Varför inte?

Utvecklades de samtidigt kunde de gott släppas som ett spel. Skall den nya trenden bli att utveckla ett spel, dela upp det och slänga en etta framför titeln på den ena delen och en tvåa på den andra?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Utvecklades de samtidigt kunde de gott släppas som ett spel. Skall den nya trenden bli att utveckla ett spel, dela upp det och slänga en etta framför titeln på den ena delen och en tvåa på den andra?

Du menar ungefär som Blizzard gör med Starcraft 2?

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Utvecklades de samtidigt kunde de gott släppas som ett spel. Skall den nya trenden bli att utveckla ett spel, dela upp det och slänga en etta framför titeln på den ena delen och en tvåa på den andra?

Så vad skulle priset på detta spel ha varit? Samma? Vem är det som bestämmer hur mycket ett spel ska innehålla?

Den enda egentliga skillnaden är att de släpper det tidigt efter det första och erkänner att de utvecklat båda samtidigt, om de hade hållit tyst och släppt det nästa år hade ingen klagat.

Skrivet av kebbe:
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av kebbe:

Då väntar jag och köper detta istället för originalet. Ni trodde väl inte att jag skulle köpa båda, EA?

Varför inte?

Utvecklades de samtidigt kunde de gott släppas som ett spel. Skall den nya trenden bli att utveckla ett spel, dela upp det och slänga en etta framför titeln på den ena delen och en tvåa på den andra?

Varför inte? Ettan var lätt värt 120kr, och båda spel för 120kr skulle vara lite för billigt.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Utvecklades de samtidigt kunde de gott släppas som ett spel. Skall den nya trenden bli att utveckla ett spel, dela upp det och slänga en etta framför titeln på den ena delen och en tvåa på den andra?

Så du hade hellre köpt ett spel för 200kr än två spel för 100kr vardera? Gör dom så här så kan ju de som blev besvikna på första spelet slippa punga ut med en extra hundring för del två om de nu inte vill spela det. Däremot kan jag hålla med om hur du tänker när det gäller hur vissa håller på med DLC och ska ha extra betalt för multiplayerkartor m.m. Där kunde det lika gärna ha fått ingå eller släppts gratis i efterhand då det delar upp spelarna i dom med extra kartor och dom utan.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Grimster:

Du menar ungefär som Blizzard gör med Starcraft 2?

Precis, därför betalade jag inte heller mer än priset av en expansion för mitt exemplar av SC2.

Skrivet av Buio:

Så vad skulle priset på detta spel ha varit? Samma? Vem är det som bestämmer hur mycket ett spel ska innehålla?

Den enda egentliga skillnaden är att de släpper det tidigt efter det första och erkänner att de utvecklat båda samtidigt, om de hade hållit tyst och släppt det nästa år hade ingen klagat.

Samma, ja. Varför inte? Det är ett spel, uppdelat och släppt vid två olika tillfällen för fullpris (1200p är fullpris för ett sådant spel, ja).

Vill man tjäna så mycket som möjligt på en titel så är det här med att lansera en uppföljare månaden efter ren idioti. Sådant straffar sig. Skall det utannonseras en tredje del nästa månad? En tredje del som "utvecklades samtidigt" och säljs för 1200p?

Skrivet av UltimateForLife:

Varför inte? Ettan var lätt värt 120kr, och båda spel för 120kr skulle vara lite för billigt.

Vad du tycker spelet är värt är inte relevant överhuvudtaget. Det handlar inte om två spel.

Skrivet av LordDaimos:

Så du hade hellre köpt ett spel för 200kr än två spel för 100kr vardera? Gör dom så här så kan ju de som blev besvikna på första spelet slippa punga ut med en extra hundring för del två om de nu inte vill spela det. Däremot kan jag hålla med om hur du tänker när det gäller hur vissa håller på med DLC och ska ha extra betalt för multiplayerkartor m.m. Där kunde det lika gärna ha fått ingå eller släppts gratis i efterhand då det delar upp spelarna i dom med extra kartor och dom utan.

/ LordDaimos

Nej, jag hade hellre köpt ett spel för 120kr och fått hela spelet. Inte väntat en månad och blivit erbjuden att köpa andra halvan för lika mycket.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Samma, ja. Varför inte? Det är ett spel, uppdelat och släppt vid två olika tillfällen för fullpris (1200p är fullpris för ett sådant spel, ja).

Vill man tjäna så mycket som möjligt på en titel så är det här med att lansera en uppföljare månaden efter ren idioti. Sådant straffar sig. Skall det utannonseras en tredje del nästa månad? En tredje del som "utvecklades samtidigt" och säljs för 1200p?

Du säger ju att fullpris är 1200p för ett sådant här spel, med andra ord så ska man inte få mer för pengarna.

Eller menar du att man skulle betalt 1200p för båda delarna? Verkar lite snålt med tanke på att det nu fick bra recensioner för första delen och innehöll tillräckligt för att de som spelat det skulle bli nöjda med båda spel och pris.

Saken är den att om de släppt båda delarna samtidigt för uppåt dubbla priset, kanske det inte alls hade blivit lika populärt som det nu blev. Priset spelar roll.

Skrivet av kebbe:

Nej, jag hade hellre köpt ett spel för 120kr och fått hela spelet. Inte väntat en månad och blivit erbjuden att köpa andra halvan för lika mycket.

Så du anser att spelet alltså att första spelet är ett halvt spel? Skulle det alltså ha kostat 600p? Personligen hade jag inte betalat något alls för ett spel som bara avslutat mitt i halva spelet och hoppar ut till desktop.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Buio:

Så vad skulle priset på detta spel ha varit? Samma? Vem är det som bestämmer hur mycket ett spel ska innehålla?

Den enda egentliga skillnaden är att de släpper det tidigt efter det första och erkänner att de utvecklat båda samtidigt, om de hade hållit tyst och släppt det nästa år hade ingen klagat.

Samma, ja. Varför inte? Det är ett spel, uppdelat och släppt vid två olika tillfällen för fullpris (1200p är fullpris för ett sådant spel, ja).

Vill man tjäna så mycket som möjligt på en titel så är det här med att lansera en uppföljare månaden efter ren idioti. Sådant straffar sig. Skall det utannonseras en tredje del nästa månad? En tredje del som "utvecklades samtidigt" och säljs för 1200p?

Skrivet av UltimateForLife:

Varför inte? Ettan var lätt värt 120kr, och båda spel för 120kr skulle vara lite för billigt.

Vad du tycker spelet är värt är inte relevant överhuvudtaget. Det handlar inte om två spel.

Skrivet av LordDaimos:

Så du hade hellre köpt ett spel för 200kr än två spel för 100kr vardera? Gör dom så här så kan ju de som blev besvikna på första spelet slippa punga ut med en extra hundring för del två om de nu inte vill spela det. Däremot kan jag hålla med om hur du tänker när det gäller hur vissa håller på med DLC och ska ha extra betalt för multiplayerkartor m.m. Där kunde det lika gärna ha fått ingå eller släppts gratis i efterhand då det delar upp spelarna i dom med extra kartor och dom utan.

/ LordDaimos

Nej, jag hade hellre köpt ett spel för 120kr och fått hela spelet. Inte väntat en månad och blivit erbjuden att köpa andra halvan för lika mycket.

Har du ens spelat spelet?

Detta handlar om TVÅ spel, förstår inte riktigt vad du menar med ett. Achievements har dessutom visat att du antagligen inte ens forts med samma gubbe, så det är inte som en DLC eller liknande.

120 kr för vardera är mkt billigt med tanke på längden, 240 kr för båda samtidigt hade varit lika billigt.

En otroligt löjlig sak att klaga över tycker jag. Utgivare/Utvecklare måste inte hela tiden var onda. Köp spelen eller låt bli!

Medlem

så om dom skulle slagit ihop båda spelen hade dom fått ett spel med längre spel tid än många "retail" lir. så då hade det varit ok å sälja det för 500-600:- ? efter som det är ett "stort" spel? i stället för 2x 120:- som det blir nu? otroligt idiotiskt tänkande..

rätt säkert på att med tanke på spelets storlek både tid å utrymmes mässigt, hade blivit ett full pris retal om dom slagit ihop dom. men antar att vissa hade tyckt det varit bättre...

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Köp spelen eller låt bli!

Detta är precis vad jag gör. Jag köper endast det ena, då jag tycker att EA gott kunde inkludera den andra delen i den första (tror inte en sekund på att det utvecklades för att vara en uppföljare). Att jag sedan genom hela tråden fått försvara mitt agerande är en annan sak.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av rudeboystig:

Köp spelen eller låt bli!

Detta är precis vad jag gör. Jag köper endast det ena, då jag tycker att EA gott kunde inkludera den andra delen i den första (tror inte en sekund på att det utvecklades för att vara en uppföljare). Att jag sedan genom hela tråden fått försvara mitt agerande är en annan sak.

Själv väntar jag tills det är Rea, 1200 points är något över min ekonomi just nu väntar på Reach) men 600-800 kan jag med nöje ge.
Spelet är inte ovärt enligt mig, ej heller är det fel med en uppföljare, jag väger det bara mot vad de underbara indie-games jag hittat kostar.
Som Breath of Death VII, 8 bitars äventyr med 15h story, kostade 10kr. När man får cash igen däremot så blir det att gå på en shopping spree

1
Skriv svar