När hederliga spelare hamnar i kläm

Skägg.
10 Chambers
När hederliga spelare hamnar i kläm

Tidigare ikväll fick vi ett mail till vår adress för buggrapporter från en person som desperat försökte få igång sitt nyinköpta #Ceasar IV. Efter installation startade det inte, sätt i skivan skrek det trots att plastrondellen låg på sin rätta plats. Efter att ha kontaktat butiken spelet köptes i blev personen hänvisad till en svensk distributör, som i sin tur hänvisade till #Vivendi Universal Games. De försvann för två år sedan när de smälte ihop med #Activision och blev #Activision Blizzard. Jag är tveksam till om det finns någon kvar som kan ge support på titeln.

Efter lite egna efterforskningar hittade jag utvecklarens eget forum där folk hade liknande problem. Problem som grundade sig i ett kopieringsskydd. Lösningarna var både långa och avancerade så jag är tveksam om den vardagliga spelkonsumenten tid, kunskap eller ork att genomföra dem. 1-0 till piraterna.

#blogg


signatur
Inaktiv
När hederliga spelare hamnar i kläm

Usch, uschare, uschast.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Yes, så är det, trist...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

URK
Medlem

har varit med om samma sak. det ända som hjälpte var att cracka spelet med no cd fix. det är alltid de som köper spelen som blir lidande. piraterna tar bara bort allt strul.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Hade för något år sedan en mer avancerad CD/DVD-brännare av modell Plextor som inte hade stöd för Securom. Detta gjorde att man tvingades till piratmetoder när spel som NWN2 och Dark Messiah inte gick att få i gång eftersom skivorna inte gick att läsa. Kontenetan av den historian är: aldrig mera Plextor.

Medlem

Det är bara att ladda ner cracken och köra, du har ju redan betalat för spelet så då får du göra vad du vill med det. Det är så att pirat versionerna är ofta bättre än orginalen som med windows tex.

Skägg.
10 Chambers

Jag är ganska säker på att det inte är tillåten att mixtra med filerna i spelet du köpt, du har färre rättigheter än vad du tror.


signatur
Medlem

Har du köpt spelet är du tillåten att tanka spelet hur du än vill dock acceptabelt detta ska krävas av ett nyinköpt spel? nej verkligen ej!

Därför man köpa electroniska spel och inte cd skivor, Skivor är ifrån stenåldern och man får skylla sig själva då även om det fungerarar oftast och det är 1% att det ska drabba dig och om du köper electroniskt 0% chans det ej löser sig.

Dvs då får du ju skylla dig själv inte sant?

1
Skriv svar