Kika in min nya singel!

Inaktiv
Kika in min nya singel!

Hey there!

Min nya internetsingel ligger nu på Youtube nu och ni hittar den här. Lyssna gärna igenom och lämna lite feedback.

Puzz!

Dyr klocka?

Vet inte riktigt vad jag ska säga... Känns som att den är bra gjord men fortfarande tycker jag den är för långsam.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

90-talet ringde, han vill ha tillbaks sin musik.

(Och Will smith will ha tillbaks sin rap http://www.youtube.com/watch?v=X_PDns23RWY )


signatur
Medlem

jag tycker den är ganska skön

Medlem

Skön röst. Lite retroprodd? Mixat och mastrat själv?

Inaktiv
Skrivet av 73mpl4R:

Skön röst. Lite retroprodd? Mixat och mastrat själv?

Yes sir

Medlem

Isåfall är det väldigt well done! Använder du Logic?

Inaktiv
Skrivet av 73mpl4R:

Isåfall är det väldigt well done! Använder du Logic?

Nej, jag brukar börja med den instrumentala delen i Reason, sedan tillverka diverse ljud jag behöver i WaveLab. När beatet är klart spelar jag in röst i Cubase och där mixar och mastrar jag också hela projektet med hjälp av WaveLab.

Medlem

Chansade:) Logic är vanligt i din musikstil. WaveLab är väldigt bra har jag hört, aldrig testat det själv. Reason har jag aldrig testat heller, pysslar inte så mycket med elektronisk musik, och sen så är Reason för pilligt för mig. Har precis lärt mig Logic nu också, annars använder jag nästan enbart Cubase 5 där jag har mina feta pluggar. Du har fått till körer och leadsången till riktigt behagliga nivåer, och allt är väldigt mjukt och ordentligt mixat, skulle nog inte kunna göra det bättre själv.

Lycka till med ditt soloprojekt!

Medlem

Tyckte det var riktigt riktigt bra!
Videon känns dock lite "chocolate rain".

För att göra låten lite intressantare så kanske du borde ha något stick? Det är trotsallt mainstream musik du håller på med ... vill du komma någon vart så är det bara att anpassa sig ännu mer eller hitta på något eget (jag föreslår det andra alternativet).

Lycka till!


signatur

Have a good time!

Inaktiv
Skrivet av Brain:

För att göra låten lite intressantare så kanske du borde ha något stick? Det är trotsallt mainstream musik du håller på med ... vill du komma någon vart så är det bara att anpassa sig ännu mer eller hitta på något eget (jag föreslår det andra alternativet).

Tack för tipset! Låten är - som texten avslöjar - tillägnad mitt ex och jag la inte ner mer tid på den än att få fram det budskap jag ville. I slutet av sommaren kommer min EP upp på Spotify och den kommer innehålla flera spår som jag hoppas folk kommer tycka är intressanta. It's very, veeery different.

Medlem

Ser fram emot det! Meddela mig här eller skriv en tråd om de vetja!


signatur

Have a good time!

Inaktiv

Liten update: Nu ligger singeln ute på iTunes, EMusic.com och några andra sidor. Om några dagar bör den ligga uppe på Spotify.

Medlem
Skrivet av ErikEmanon:

Liten update: Nu ligger singeln ute på iTunes, EMusic.com och några andra sidor. Om några dagar bör den ligga uppe på Spotify.

Via Record Union?

Inaktiv
Skrivet av 73mpl4R:

Via Record Union?

Yes

Medlem

Varför har jag hört den här låten förut ?, jag är 90% säker

Det var ett tag sedan nu


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

trodde det var din förra tjej :/


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

trodde det var din förra tjej :/

Syftar du på låten?

Medlem

singel... (dålig Ice-humor )

ang låten, sjunga kan du iallafall


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

singel... (dålig Ice-humor )

ang låten, sjunga kan du iallafall

hahahahaha!


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem
Skrivet av ErikEmanon:
Skrivet av 73mpl4R:

Via Record Union?

Yes

Bra skit! Släpper mina grejer där också. Har träffat VD:n och snackat lite. Riktigt trevliga grabbar.

Medlem

Inte riktigt min smak egentligen men den var rätt skön att lyssna på, och som Ice sa, sjunga kan du verkligen.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Riktigt skickligt gjord! Bra sång, bra musik, bra mixat och mastrat.

Inte min musikstil, men skön ändå


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Inaktiv
Medlem

It's aiit, men musikstilen är förgången...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar