Fräsig ny röst i Portal 2

Robot
Medlem
Fräsig ny röst i Portal 2

Fail, han som var rösten innan, dvs den valve anställde passade mycket mer, lät mera komiskt och roligt. Finns en ganska stor pentition där folk hoppades på att få behålla animatorns röst, men de verkade ju som Valve ville annat.

Medlem

Osäker på om jag gillar det här eller ej.
Jag älskar Stephen i "Ricky Gervais Show", men under trailern satt jag bara och väntade på att Karl Pilkington skulle flika in något "genialiskt", vilket aldrig kom!

Inaktiv

Sämst.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Jag tycker den här trailern spoilar onödigt mycket av spelet.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Fail, han som var rösten innan, dvs den valve anställde passade mycket mer, lät mera komiskt och roligt. Finns en ganska stor pentition där folk hoppades på att få behålla animatorns röst, men de verkade ju som Valve ville annat.

Fansen grundar ju det dock på bara några minuters medverkan, i längden kanske inte animatörens prestation räckte till då han ju inte är en skådespelare. Jag antar att Valve vet vad de gör, de har mer insyn till hur stor roll Wheatley har i spelet och vad som krävs av skådespelaren, de kanske heller inte vill ha roboten lika sprallig som den framgick i den första filmen.

Visst skilde rösten sig från den förra men jag tyckte den passade bra.

Medlem
Skrivet av davidrone:

Jag tycker den här trailern spoilar onödigt mycket av spelet.

Håller med! Ska fan inte kolla trailers nu för tiden. :evil:


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Avstängd

älskar grafiken och stämningen i klippet, hoppas samma tänk kommer till L4D3

Medlem

Snyft Den första rösten var hundra gånger bättre

Medlem

Lär säkert komma till sin rätt när man spelar hela spelet. Givet köp... 2014...

"There's a password, I can hack into it, OK... AAAAA *error* AAAAC..."


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Verkar som att många runt om på intranätet har fastnat för den gamla Wheatley, kanske för att han var den första vi fick bekanta oss med. Hade förmodligen varit likadant om Merchant varit först och de böt ut honom, just sayin

Medlem

Stephen Merchant rockar ju. Höjer definitivt köpvärdet för min del.

Medlem

"We both said a lot of things that you're going to regret" Underbart!

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Verkar som att många runt om på intranätet har fastnat för den gamla Wheatley, kanske för att han var den första vi fick bekanta oss med. Hade förmodligen varit likadant om Merchant varit först och de böt ut honom, just sayin

+1

Medlem

Jag kommer inte ens ihåg om det var någon som kommunicerade med en förutom Glados? Så vad är det vi menar, vems röst tog Stephen över?

Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Jag kommer inte ens ihåg om det var någon som kommunicerade med en förutom Glados? Så vad är det vi menar, vems röst tog Stephen över?

Richard Lord är en anställd hos Valve som temporärt stod in som Wheatley. Det är honom man hör i gameplay-filmerna från E3.

Exempel:
http://www.youtube.com/watch?v=5THiN8szSKM

Medlem

nej jag tycker om denna röst mer. kändes som han har mer inlevelse

Inaktiv

Rösten passade inte in så mycket men spelet såg ganska snyggt ut


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Fan va grymt! Men jag håller med det som flera redan har sagt. Visst, Stephen Merchant är grym men den tidigare rösten passade faktiskt bättre.

Medlem

Kul! Stephen Merchant är mycket rolig och han borde kunna gestalta en dumsnäll robot galant.

http://www.youtube.com/watch?v=gTfFy1b2mwc

Medlem

Tycker skådisen gjorde ett strålande jobb, fastnade direkt för roboten.

Medlem

Tycker den nya rösten var klart bättre än gamla.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

AW8
Medlem

Grym röst, grymma miljöer.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Älskar rösten/erna. Ser fram emot att få spela det! (Förvånar mig själv att jag säger det, jag brukar inte se fram emot spel idag.)

Medlem

Ser finemang ut!

Medlem

svårt , tycker animerarens röst var rätt nice också.

Medlem
Skrivet av hunden:
Skrivet av zauii89:

Fail, han som var rösten innan, dvs den valve anställde passade mycket mer, lät mera komiskt och roligt. Finns en ganska stor pentition där folk hoppades på att få behålla animatorns röst, men de verkade ju som Valve ville annat.

Fansen grundar ju det dock på bara några minuters medverkan, i längden kanske inte animatörens prestation räckte till då han ju inte är en skådespelare. Jag antar att Valve vet vad de gör, de har mer insyn till hur stor roll Wheatley har i spelet och vad som krävs av skådespelaren, de kanske heller inte vill ha roboten lika sprallig som den framgick i den första filmen.

Visst skilde rösten sig från den förra men jag tyckte den passade bra.

Håller med, tyckte den Valve anställde hade skönare brittisk dialekt, lät dummare :P, när han skulle hacka så lät han bättre. Sa A A A roligare, Stephen Merchant lät tråkigare. När Stephen Merchant sa "bloody" så lät det som att någon härmade den brittiska dialekten dåligt.

Medlem

Den förra rösten var det KÄNSLA i, garvade som fan. Det här kändes bara monotont och trist.

Om den Valve anställdes röst inte hade hållt i längden borde de byta robot istället så man kan få garva lite ett tag iaf.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Huskisson:

Kul! Stephen Merchant är mycket rolig och han borde kunna gestalta en dumsnäll robot galant.

http://www.youtube.com/watch?v=gTfFy1b2mwc

Stephen Merchant är skitrolig, men det är inte alls säkert att han har en röst som gör sig som röstskådis. Faktum är att det är egentligen ganska få som funkar utan att de får köra hela sin grej med kroppsspråk etc.

Hitta bra RÖSTskådisar är inte det enklaste.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Kan väl även vara så att den "valve anställda" har annat att göra på jobbet, än att prata i en mikrofon.

12
Skriv svar