Man med 20k timmar i Lineage II stämmer NCsoft

Medlem
Man med 20k timmar i Lineage II stämmer NCsoft

En man från Hawaii vid namn Craig Smallwood har lämnat in en stämningsansökan mot utvecklaren av Lineage II, NCsoft, med motiveringen att han blev så beroende av spelet att hans rutiner blev som bortblåsta och att han slutade fungera som en normal människa bör göra; äta, duscha, umgås med vänner och så vidare. Stämningen menar på att NCsoft på ett adekvat sätt inte informerat om riskerna med att spela deras spel.

Craig påstår att han har spenderat över 20,000 timmar med att spela Lineage II mellan 2004 och 2009 vilket motsvarar ungefär 833 dygns speltid.

Själv hade jag också varit sne den dag jag vaknade upp och insåg att jag lagt 833 dygn på ett pissigt MMO, men att gå så långt att man stämmer utvecklaren känns tämligen infantilt och ett desperat sätt att få in pengar på. Vad ska han göra härnäst? Stämma matvaruaffären för att han äter för mycket? Stämma valfri tillverkare av alkoholhaltiga drycker för att han super för mycket?

Eget ansvar, mina vänner... eget ansvar. Eller vad säger ni?


signatur

http://www.spelbröderna.se - Alltid oberoende, ALDRIG neutrala. En militant tv-spelsblogg.

Medlem

eget ansvar indeed.
korkade människa.

inb4 "typiskt usa"

Medlem

Stackars människa alltså, det där är ju hemskt. Man tycker att NCSoft borde sätta upp bilder på sina produkter i likhet vad tobaksbolagen måste göra, sånna där "så här kan det gå"-varningsbilder. Dom borde fråga ifall Craig Smallwood är intresserad av jobbet.

Ish
Medlem

Va? Kan man stämma folk för att en produkt har fuckat upp ens rutiner? I så fall kan man ju stämma i princip vem/vad som helst.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Det värsta är att han säkert får rätt.I dubbelmoralens land Amerika så händer allt det konstiga.

Antikvitet

Jag ska stämma alla er läsare och medlemmar. Ni fuckar upp mina utvecklingsrutiner genom att besöka sajterna för ofta så jag måste ägna tid åt optimering i stället för att rulla tummarna.

:heart:


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av Cedric:

Stackars människa alltså, det där är ju hemskt. Man tycker att NCSoft borde sätta upp bilder på sina produkter i likhet vad tobaksbolagen måste göra, sånna där "så här kan det gå"-varningsbilder. Dom borde fråga ifall Craig Smallwood är intresserad av jobbet.

Haha, ja... om inte annat borde han, som straff, agera på varningsbilderna. "This game may make you retarded"


signatur

http://www.spelbröderna.se - Alltid oberoende, ALDRIG neutrala. En militant tv-spelsblogg.

Medlem

tja kan man stämma folk för att man "förlorat" intäkter på saker som man inte ens skulle sålt i vilket fall som helst så ....

Medlem

Jag ska nog stämma skolan och jobbet, de har stört mina spelrutiner.

Medlem

haha
men det står till och me i spelet
please take a break you have been playing for "blabla"hours

Medlem
Skrivet av royal:

haha
men det står till och me i spelet
please take a break you have been playing for "blabla"hours

Han kanske uppfattade det som att han skulle ta en powernap eller liknande. Inte att han skulle ta en längre paus och göra nåt helt annat.

Medlem
Skrivet av John:

Jag ska stämma alla er läsare och medlemmar. Ni fuckar upp mina utvecklingsrutiner genom att besöka sajterna för ofta så jag måste ägna tid åt optimering i stället för att rulla tummarna.

:heart:


signatur

Wai

Inaktiv

Hur många är det som kör lineage 2 egentligen? 50k? och Lineage finns det ens någon som kör det? lol

Medlem

Bara gratta honom till det kommande livet som miljonär :/

Medlem
Skrivet av robba94:

Hur många är det som kör lineage 2 egentligen? 50k? och Lineage finns det ens någon som kör det? lol

man kör ju privat server klart annars po retail är det bara bottar.

Medlem
Skrivet av Natashead:

Vad ska han göra härnäst? Stämma matvaruaffären för att han äter för mycket? Stämma valfri tillverkare av alkoholhaltiga drycker för att han super för mycket?

Eget ansvar, mina vänner... eget ansvar. Eller vad säger ni?

I USA är det mesta möjligt, tyvärr.
Var ju inte länge sedan ett gäng tjockisar stämde McDonalds och "vann", dvs McDonalds "settled".

Vafan, nåt fel med översättningsdelen i min hjärna idag

Medlem

Ska nog ta och stämma de som tillverkat min säng för alla de gånger jag försovit mig för att det är för skönt att sova vidare, helt klart deras fel ju.

Anledningen att McDonalds gjorde så var för att det är billigare att helt enkelt betala idioterna än att ta en rättegång, de KAN förlora och då blir det dyrt med skadestånd + juridiska kostnader etc.

Mest troligt skulle de ha vunnit men det skulle inte varit värt det då det skulle kunna dra ut över en rätt lång tidsperiod som dessutom skulle kostat företaget enorma summor i förlorade intäkter pga såkallad "dålig reklam".


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av John:

Jag ska stämma alla er läsare och medlemmar. Ni fuckar upp mina utvecklingsrutiner genom att besöka sajterna för ofta så jag måste ägna tid åt optimering i stället för att rulla tummarna.

:heart:

"utvecklingsrutiner"... är det kod för att sitta på testsystemen och spela allt nytt roligt som ramlar in på redaktionen?

Erkänn, du njuter av att sitta här och optimera så att alla vi besökare snabbare kan besöka din blogg!


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

1 miljon spelare i våras såvitt jag förstått, per version (L1 respektive L2)...

>Hur många är det som kör lineage 2 egentligen? 50k?
> och Lineage finns det ens någon som kör det? lol

World of Warcraft – 10,000,000
Runescape – 1,250,000
Lineage – 1,000,000
Lineage II – 1,000,000
Final Fantasy XI – 500,000
Dofus – 500,000
Eve Online – 300,000
Lord of the Rings Online – 300,000 (estimate)
Warhammer Online – 300,000 (estimate)
Age of Conan – 100,000 (estimate)

http://www.brighthub.com/video-games/mmo/articles/35992.aspx#...

Vilket inte känns helt orimligt om man tittar på mmocharten från 2008: http://www.mmogchart.com/Chart5.html

Lineage och Lineage 2 var juh by far de största MMO innan WoW dök upp... och då var det inte ens lanserat i Kina har jag för mig.

Medlem

Det står ju som royal nämnde att man bör ta en paus när man spelat länge, tror det kommer varannan timme till och med.

Natashead har du källan? Kul att läsa vidare om idioten

Medlem

Men för fan, så mina kompisar borde kunna stämma Blizzard för samma sak?


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar