Synpunkter ang. Nyheter...

Medlem
Synpunkter ang. Nyheter...

Lite synpunkter ang. er nyhets sida...

[ia=22183]
http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=22183

vad gäller markering 1,2 och 3 i bilden så tycker jag det borde räcka med texten "Nyheter" vid markering 1...
2 = onödigt stor kladd (står ju redan nyheter vid markering 1)
3 = också onödig... är det inte någon nyhet ska inlägget ändå inte vara här...

...så till markering 4:
Det är dessa så kallade "senaste nyheterna" som är intressant... tycker jag... så det är ju dessa som det ska finnas lite plats för med lite text+bild/film, därför tyckte jag eran tidigare version av sida var bra...

/Holmis

Medlem
Skrivet av HolmisXP:

Lite synpunkter ang. er nyhets sida...

[ia=22183]

...så till markering 4:

/Holmis

Dessa nyheter finns på startsidan, antar att de inte vill att vi ska se dem igen i stort format.

Så detta förutsätter att man läser senaste nyheterna på startsidan och sen går vidare hit...

Lite omständigt, men fixas förhoppningsvis till

Antikvitet

Bra feedback, tack. Just punkt 1, 2 och 3 blir väldigt tydliga när du illustrerar så bra. Jag tror vi får anledning att se över det ett varv.

Vad gäller 4, jag tror inte det är tänkt att de nyheter som visas där uppe ska skippas i flödet, så jag ska kolla det.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Vill inte vara en sån där jobbig bakåtsträvare, men är inte den nya /nyheter/ lite väl scrollallergisk? Det finns inga rubrikbilder som snabbt berättar vilket spel det handlar om, inga tumnaglar som indikerar uppdateringar i bildarkivet, inga filmrutor med stora "play"-knappar i mitten för filmnyheter, ingen röd text i slutet för nyheter som länkar vidare.

Denna nya design innebär att jag måste läsa varje nyhet för att förstå vad den berör. Överblicken jag förut kunde få genom att scrolla ned i rask takt är nu till synes ouppnåelig.

"Läs mer" är en chansning -- oftast finns ingen mer nyhetstext. Det enda man har att utgå från är ens egen bedömning huruvida texten innan är en avslutad artikel eller bara ett avslutat stycke. I det förstnämnda fallet är man dock ändå inte säker, då "Läs mer" kan dölja till exempel en intressant länk.

Ovannämnda kritik gäller också förstasidan för det mesta, även om denna frambringar aningen mer multimedia när den känner för det. Bör dock nämna att jag aldrig har använt denna (bokmärket pekar direkt till /nyheter/).

Sidan är kortare än nånsin, men aldrig har jag upplevt att det har varit så mycket text.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Och det här valet "visa nyheter enligt plattform" som fanns i gen.5, vad hände med det? Man kunde ställa in att man bara ville ha pc-nyheter så fick man bara dem och de generella, men slapp alla konsollnyheter automatiskt. Nu är allt ett extra klick bort känns det som.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Frilansare

Kifh - Prova att använda de smarta plattformsflikarna vettja!

Medlem

Um, jag hittar ingen länk till nyhetsarkivet.
Men annars ser det bra ut.

Medlem

Jocke, det var just det som var grejen; "Ett extra klick bort". Vad sägs om att man får välja vilken flik man vill ha som standard i sin profil? Annars blir hela grejen med den nya designen att det tillkommer extra moment oavsett vad man ska göra. Två klick för att komma till forumet, ett extra för att visa konsollspecifika nyheter, en massa scrollande för att komma ned till nyheterna på startsidan.

Ju fler moment - desto jobbigare ("sämre") användarvänlighet, och så tappar man kunder.

Summan av kardemumman blir; kan jag få tillbaks valet för automatiskt konsollval vid inloggning, söta snälla ni? *hundögon*


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Varför listas så få nyheter? och varför kan man inte browsa äldre nyheter med en "nästa sida"-länk?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Redaktör

Simulacra - helt rätt, vi måste förbättra nyhetsarkivet och hur man bläddrar i det. Det går redan nu (kolla här), men det måste göras bättre.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Kan också tillägga att "läs mer"-knappen var en bugg, den ska ska bara finnas när det faktiskt finns mer att läsa. Felet var att den syntes på _alla_.


signatur
1
Skriv svar