Final Fantasy XIV får Släppdatum och Samlarutgåva

Medlem
Final Fantasy XIV får Släppdatum och Samlarutgåva

Tänkte informera er om denna länk som Square-Enix postade inatt på sin Facebook sida:

http://www.gameranx.com/updates/id/627/article/final-fantasy-...

Släppdatum för PC-versioner:
Standard Edition = 30de September
Collector's Edition = 22de September

Släppdatum för Playstation 3 version:
Mars 2011

För bättre innehållsbeskrivning av Collector's Edition föreslår jag att ni går till denna sida och scrollar ner: www.ffxivcore.com

Vym
Medlem

Mycket spännande, får se om jag införskaffar detta.

Medlem

Har sett fram mot det här ett tag nu och har faktiskt bokat min samlarutgåva : )

Medlem

Är det nån som är sugen på att organisera ett static party redan nu? Om spelet är något alls som ffxi så kommer man att tjäna jättemycket på att ha de rätta klasserna och vettigt folk samt voice-chat om man är sugen på att nå toppen snabbt. Har x antal dagar jag måste ta ut ledigt i höst, annars brinner de inne, tänkte ta dem omkring 22:e sept.

edit: eller är det nån som vet om det finns någon svensk ffxiv community där det vore lättare att komma i kontakt med potentiella medspelare än här?

Medlem

Det skulle inte vara helt fel att samla ihop ett party att köra tillsammans, det vore trevligt!

Storyn kommer säkert att vara bra, men hur är questerna i kvalitet och kvantitet? Hatar braindead farming i nöd om quester. För dessa så kallade guildleves verkar det vara lite nöd på.. så hur kommer man levela utanför guildleveandet?

Medlem
Skrivet av ciazo:

Det skulle inte vara helt fel att samla ihop ett party att köra tillsammans, det vore trevligt!

Storyn kommer säkert att vara bra, men hur är questerna i kvalitet och kvantitet? Hatar braindead farming i nöd om quester. För dessa så kallade guildleves verkar det vara lite nöd på.. så hur kommer man levela utanför guildleveandet?

Nu är jag inte så påläst om XIV, men i XI var det endast grinda mobs för exp som gällde. Quester existerade knappt och de som fanns gav väl knappast nån exp. Dem gjorde man för gear eller story, som förövrigt var medioker.

Mycket kan ju ha hänt sedan dess, men det är fortfarande ett österländskt mmo och från vad jag sett verkar mycket från XI hänga med. Till skillnad från många andra mmo's tycker jag det var helt ok att grinda då man var tvungen att göra det i grupp vilket skapande en god gemenskap och social aktivitet.

Medlem

Jag tänker ta och lämna denna länk här. :3
http://kotaku.com/5621786/final-fantasy-xivs-play+limiting-fa...

Ha så kul med ett spel som inte vill spelas, med en månadskostnad.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

1
Skriv svar