The Sims Medieval

Robot
The Sims Medieval

En av sensommarens stora överraskningar i spelvärlden stavas The Sims Medieval – hur ska EA ta en serie om obskyra vardagsbestyr till medeltiden? FZ besökte utvecklarnas högkvarter i Redwood City för att ta reda på svaret.

#the-sims-medieval, #ea, #the-sims-3


Medlem
The Sims Medieval

Let us milk the cow some more!


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Snälla säg att man kan skaffa giljotiner och tortyrredskap!

Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Snälla säg att man kan skaffa giljotiner och tortyrredskap!

Eller en vallgrav som man kan ta bort stegen från.

"Men den stora bajsmackan i sammanhanget...?" - varför inte skriva mer vuxet...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

"Men den stora bajsmackan i sammanhanget...?" - varför inte skriva mer vuxet...

Varför skriva mer "vuxet"?

Medlem

Åh gud, om det är nått jag hatar mest så är det medeltids skit!

Medlem
Skrivet av totte1015:

Åh gud, om det är nått jag hatar mest så är det medeltids skit!

Jadu dubbelpostarn, jag tycker allafall att medeltiden är renare sagt Awesome.

men.. Hatar Sims.

så, varför hatar du medeltiden?
är det för att dom inte hade skapat ett 360 eller en dator då?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Hade vart helt ok med hela konceptet om man dratt ner det hela till ledare över en by. Och att man fick bygga varje individuellt hus i äkta Sims stil. På så sätt utforma sin helt egen stad. Kanske lägga in några lite simplare funktioner från sim city, så som att se till att det finns nog med jobb, se till att kriminalitet tas hand om. Och sen bara spela din ledar sim som i alla andra Sims spel.

Medlem

Om det ska ha dessa snack så som sims då är det kört! Det koncept kommer inte gå långt! Ge med att det är roll spel. sitter o talar ja vem vet vad det är för språk. Finns dock inte i denna värld det spårk... Usch kommer bli fiasko! Men värt o testa kanske....


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Ser ruskigt tråkigt ut, tjejerna kommer säkert tycka att det är kul.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

"Men den stora bajsmackan i sammanhanget...?" - varför inte skriva mer vuxet...

Varför inte skriva mer barnsligt?

Bara man förstår meningen med meningen speler väl inte innehållet så stor roll? ^^

Medlem

Lät faktiskt som om de kommit med något nytt, typ "Age of Fable 3: The Sim", lätt klonat det mesta från Fable 3 i alla fall, med lätta Age of-inslag.
Att du inte kan se strauider och liknande, eller fara på upptäcksfärd, förstörde dock hela nöjet på en gång.

EA, nu har ni snålat på de funktioner som kunde gjort spelet kul och innovativt

Medlem

Haha, det första The Sims spelet sen orginalet som fått mig att lyfta på ögonbrynet. Skön idé


signatur

Game long and prosper

Är extremt skeptisk till detta men vi får väl se hur det blir..

Medlem

Jag tycker det verkar extremt intressant, känns som en potentiellt helt ny genré. Det är inte ofta man ser tycker jag!

Gillar att de behåller språket! Hade blivit totalt fiasko med talade dialoger 8-)

Medlem

haha fan va rolig

Inaktiv

Jag tycker inte det är någon besvikelse att man inte får se striderna. Det jag ogillade med Sims 3 var att fokuset flyttats lite från huset till massa kringliggande områden. Det blev för rörigt och stressigt hålla på med allt. Så all good här! Jag vill pyssla med min hjälte, inte hålla på strida med honom. Stridandet får alltså gärna kalkyleras i bakgrunden.

Medlem

När jag såg fortet tänkte jag på Stronghold, är lite ledsen nu...


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

1
Skriv svar