Mindre XP till storspelare i FF XIV

Medlem

Verkligen idiotiskt, de kommer förlora många spelare på grund av detta.
Anledningen till att det är idiotiskt är att efter att ha spenderat många timmar i betan har man märkt att FFXIV är ett äkta GRIND-Spel. Grindar du inte, så kommer du ingenstans, questa är ju bara o glömma.
Så löjligt är det, och förmodligen spelets "starwars galaxies combat patch"

Medlem

håller med en Rest funktion skulle passa bättre, då jag älskar MMOs så blire ofta så att nära har ngt skönt MMO så tar det spelet över dem andra, Med andra ord jag slutar spela andra spel o kör bara mmot o efter som jag spelar runt 30 timmar i veckan, så känns ju det här helt värdelöst. nej blir tera/gw2 ist


signatur

Rwa?

Medlem

Så... det många här försöker säga är att ni inte spelar ett spel för att det är kul utan enbart för att få xp och prylar.. Låter egentligen mer som ett heltids jobb.

Ärligt talat, ingen hindrar en från att spela bara för att man inte får mer xp. Vill man inte spela ett spel enbart för att man inte får mer xp så är det nog dags att ta sig en liten funderare över varför man egentligen spelar spelet.
För inte är det för att det är kul iaf...

Medlem
Skrivet av Magicman:

Så... det många här försöker säga är att ni inte spelar ett spel för att det är kul utan enbart för att få xp och prylar.. Låter egentligen mer som ett heltids jobb.

Ärligt talat, ingen hindrar en från att spela bara för att man inte får mer xp. Vill man inte spela ett spel enbart för att man inte får mer xp så är det nog dags att ta sig en liten funderare över varför man egentligen spelar spelet.
För inte är det för att det är kul iaf...

folk tycker olika saker är skoj...
jag vill känna att jag kommer nånstans. tycker inte det är skoj för fem spänn att stå still i en stad eller springa runt o titta på kullar etc etc.

har jag ihjäl nåt vill jag ha nåt för det. grinda eller farma nåt är aldrig skoj och om spelet nu är så fokuserat på grind och man ovanpå det inte får ett skit för det skulle inte ja kalla det kul.

Medlem

Själv så slutade jag spela MMOs för att det var för mycket grinding och farming i min mening. Så FF XIV har ändå aldrig varit på tapeten för min del.

Det enda som jag har känt intresse till att börja spela är Star Wars: The Old Republic eftersom det, enligt BioWares utsago, fokuserar på historie-drivna äventyr och skall ha mindre grinding än andra MMOs. Vi får väl se hur det blir med det, men det verkar lovande.

Låter väldigt dumt, skulle jag spela ett MMO skulle jag spela mer än 8 timmar per vecka förmodligen, eftersom jag fastnar lätt i MMOs (om dom inte är kassa dvs). Skulle aldrig tänka mig betala för bara 8 timmar av hela spelet, betalar jag en månadskostnad förväntar jag mig få full belöning för all tid jag lägger ner.

Rested xp system är mycket bättre i sådana fall, dessutom hur räknas 8 timmar? Från det man loggar in? Skulle ju vara skandalöst dåligt om det räknades så, det skulle bara stressa folk till att inte upplevela none-xp upplevelsers förutom när 8-15 timmar gått.

Även om "xp och prylar" inte är vad personen spelar spelet för skulle han i detta fall kunna upptäcka att all historia, roleplaying osv gjort i 8 timmar skulle straffa han rejält när han väl började "the grind".

Huga nej, att bara ha en viss tid bygga sin karaktär på låter horribelt, går jag runt och slaktar monster vill jag kunna utforska en ny stad i lugn och ro utan att tänka "Oj, bara 2 timmar xp kvar kan inte spela som jag vill nu om jag vill kunna tjäna mer xp denna vecka". Nej usch, låter stressamt dåligt.

Inaktiv

Verkar som dom vill att folk inte ska spela deras spel. Men jag tror också mer på en rested funktion. Detta låter väldigt skumt. Även om jag skulle spela lite dator så skulle jag lätt köra mer än 15 timmar per vecka.

Medlem

själv får jag "kicken" av att levla.

Inaktiv

Idén i sig är väl inte helt jävla dum. Men ska dem införa det så måste ju priset gå där efter. Jag är väl inte så glad för att dem ska ändra på folks spelvanor. Dem som betalar ska ju ha rätten till och spelar hur han/hon vill. Jag vill själv kunna välja om jag en dag skulle vilja grinda nått så fruktansvärt utan att känna, (aahh F*** nu e snart mina timmar slut och kan inte grinda mer på hela veckan).

Medlem

Det enda det kokar ner till är: PENGAR!
Ju längre tid det tar att levla, ju längre kommer du att spela spelet. Enkelt. Allt annat är bara bullshit.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Aja, inte som att spelet ens var intressant från början, grafiken var väldigt avancerad men har löjlig design, striderna såg tråkiga ut som tusan och sen det här. Nä, Guild Wars 2 regerar än, de hittade en metod att balansera mellan casual och hardcore utan att fucka upp allting mellan spelare. Ha en värld där folk inte kan anfalla varandra sen ha en strukturerad PVP där Level, items och skills har en standard och sen är allting upp till spelarnas egna förmågor. Och sen även ha en så kallad World PVP där items och levels inte är standard för folk som önskar det. Vill du spela med din hardcore kompis som är lvl 49 och du är 18? Ingen fara, gå med i hans Party och rör dig till honom så buffas du omedelbart till hans nivå så länge du är med i partyt. ArenaNet fattar saker och ting bättre om speldesign än Square Enix tror jag.

Sen så det här med att detta ska göra att folk kanske kommer spendera tid med att vara mer social. Snarare motsatsen, spelet kostar att spela, och du har en viss tid på dig att spela effektivt så folk kommer bara grinda hårdare och sen lacka ur om det finns andra i närheten som tar "deras" saker.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Medlem

Kan inte påstå att jag var sugen på att köpa det här spelet innan men nu vägrar jag verkligen. Kan förstå att dom försöker göra spelet mer Casual men att straffa folk som lägger ner tid på spelet är bland det dummaste jag har hört.

Medlem

Får hoppas de istället fyller spelet med lite innehåll, 20 000h grind/level är vad som dödar alla MMO.
Fördelen blir ju att det blir mindre farmande av bra föremål, färre guldförsäljare och mindre handel med hög-levlade karaktärer, samt mindre power-levlande. Alla som vill ha en bra karaktär måste investera typ lika mycket tid, no pain no gain...

Dock så kommer det väl kompenseras med att Square öppnar en Cash-shop där du kan köpa föremål som ger extra exp eller några timmar till speltid utan förlust, garanterat. Det är ju populärt bland alla andra asiatiska MMO så varför inte, dubbla inkomster...
Även om spelet är ruskigt likt Lineage 2, och dess kloner, är det bara namnet som ska göra det köpvärt?

Medlem

Hm... funderar mest på hur detta gynnar företaget? Tror/vet de att fler spelare betalar för detta genom detta system?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Finns betydligt bättre sätt att balansera mellan hardcore och casual spelare... T ex genom att göra endgame content mer lättillgängligt och inte kräva 20+ pers och 5+ timmar i sträck. Majoriteten av casual spelare skiter fullständigt i att några andra spelare nöter 24/7 o är högsta level på en vecka.

12
Skriv svar