ArmA 2-tillägget uppdaterat

Robot
ArmA 2-tillägget uppdaterat

Det går ju inte att spela överhuvudtaget, vad är det för tillägg, en DVD-skiva i boxen?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det är enbart för dvd versionen av spelet.
Alltså inte den nerladdade versionen och nu menar jag inte piratversion...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

ArmA II är ett så otroligt dåligt optimerat spel. Jag kan spela i stort sett alla spel på max graphics 1920x1080 (utom Metro 2033).

Men ArmA tar priset, ligger runt 25 fps på medium graphics.
Och det är inte ens speciellt snyggt.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

ArmA II är ett så otroligt dåligt optimerat spel. Jag kan spela i stort sett alla spel på max graphics 1920x1080 (utom Metro 2033).

Men ArmA tar priset, ligger runt 25 fps på medium graphics.
Och det är inte ens speciellt snyggt.

Kanske för att ArmA-spelen simulerar ett slagfält på flera hundra kvadratkilometer och allt som händer där samtidigt jämfört med ett vanligt FPS som bara hanterar ytor stora som ett genomsnittligt snabbköp i taget.

Det är en simulation, inte ett actionspel.

Medlem

lol.. skulle stämma om man hade bra fps i tighta områden utan trupper.. men lalalala det har man inte

Medlem
Skrivet av Forcie:
Skrivet av Ichabod:

ArmA II är ett så otroligt dåligt optimerat spel. Jag kan spela i stort sett alla spel på max graphics 1920x1080 (utom Metro 2033).

Men ArmA tar priset, ligger runt 25 fps på medium graphics.
Och det är inte ens speciellt snyggt.

Kanske för att ArmA-spelen simulerar ett slagfält på flera hundra kvadratkilometer och allt som händer där samtidigt jämfört med ett vanligt FPS som bara hanterar ytor stora som ett genomsnittligt snabbköp i taget.

Det är en simulation, inte ett actionspel.

Det är sant, men det ska inte ha någon påverkan på hur hårt grafikkortet belastas eftersom du inte ser allt det som händer.

Ish
Medlem
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av Forcie:
Skrivet av Ichabod:

ArmA II är ett så otroligt dåligt optimerat spel. Jag kan spela i stort sett alla spel på max graphics 1920x1080 (utom Metro 2033).

Men ArmA tar priset, ligger runt 25 fps på medium graphics.
Och det är inte ens speciellt snyggt.

Kanske för att ArmA-spelen simulerar ett slagfält på flera hundra kvadratkilometer och allt som händer där samtidigt jämfört med ett vanligt FPS som bara hanterar ytor stora som ett genomsnittligt snabbköp i taget.

Det är en simulation, inte ett actionspel.

Det är sant, men det ska inte ha någon påverkan på hur hårt grafikkortet belastas eftersom du inte ser allt det som händer.

´

Det gör det inte heller.. Processorn är bra mycket viktigare. i7 4Ghz ska du se att det går att spela med 50-60 fps stabilt.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:

Det gör det inte heller.. Processorn är bra mycket viktigare. i7 4Ghz ska du se att det går att spela med 50-60 fps stabilt.

Precis. Det är bara krävande i allmänhet.

Första Operation Flashpoint kunde man inte spela på riktigt med bra flyt (dvs full strid på kompanis nivå och ordentlig viewdistance) förrän typ 3-4 år efter release för att processorerna och grafikkorten som fanns att köpa inte var tillräckligt snabba. Det är först med dagens hårdvara man kan köra riktigt omfattande slag i ArmA 1 utan lagg.
Det har varit lika mycket gnäll i alla spel i serien, från folk som inte fattar vad de spelar för något.
Spelets omfattning och komplexitet överstiger vida de inboxade railshooters med lite scriptade händelser som folk försöker jämföra med.

Medlem

Jag förstår precis hur krävande det är, och att CPU'n belastas bra mycket mer med tanke på allt som händer i världen, däremot så bör det inte skilja så mycket i prestanda med högre grafiska inställningar, eftersom de inte ska påverka CPU'n så mycket om det är rätt kodat och optimerat.

Medlem

Tycker det är extremt facinerande att FZ.se har missat att DLC'n "British Armed Forces" har släppts, tipsade om det för ganska länge sedan att det var på väg. Nu, dagen efter releasen, så har de fortfarande inget, förutom den patch som kom i samma veva.

Medlem

Extra fascinerande eftersom jag faktiskt skickade in tips om DLCn i samma veva som att nya patchen släppts, och DLCn borde väl vara större nyhet än en patch xD

På tal om DLCn så sparkar den rumpa!

Medlem

Hur, 2 helikoptrar och några nya vapen? Är det ens någon ny CTI map med?

Medlem
Skrivet av highspeed:

Hur, 2 helikoptrar och några nya vapen? Är det ens någon ny CTI map med?

Det handlar inte om det, utan det faktum att brittiska trupper nu finns tillängliga! Och det med support och hög standard. Inga tredje parts tillägg som kräver en handfull med andra addons för att funka, som i sin tur kräver fler addons för att fungera.

Då BIS är snälla så har de slängt med alla BAF vapen, soldater och fordon i 1.54 patchen. Dock med lägre kvalité på texturer och ljud (30mm kanonen på warriorn har ett jävligt nice sound!). Så det fuckar inte upp med multiplayerstöd mellan de med DLC och de utan, som nästan alla andra DLC's gör.

Men men, jag är en mil-sim nörd och hyllar det som ger mig min fix.

1
Skriv svar