Robot
GoldenEye 007

Några av mina finaste spelminnen tillhör det genredefinierande GoldenEye. Om jag blundar kan jag fortfarande se det ikoniska omslaget framför mig. Och det är inte utan att nackhåret reser sig när Eurocom bestämmer sig för att göra en remake.

#nintendo, #goldeneye-007-2, #rare, #eurocom-entertainment, #activision, #gears-of-war


GoldenEye 007

Till Wii, what's the point!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Starring Daniel Craig as James Bond är lite fail men jag antar att man är skyldig honom några tvspelsroller nu när MGM har lagt sina bondfilmer på hyllan.

Medlem

varför till wii slicka det till ps3 och det hade blivit ett självklart köp fan en klassiker man spendera många timmar multiplayer framför

Medlem

varför till wii slicka det till ps3 och det hade blivit ett självklart köp fan en klassiker man spendera många timmar multiplayer framför

Medlem
Medlem

Men... alltså... Daniel Craig? Golden Eye? Hur tänkte de nu?

Blir i vilket fall som helst omöjligt att komma upp i samma nivå som Golden Eye 64 på sin tid. Ett av de bästa spelen jag lirat.

Medlem

Det här kommer faila stort. Man ska hålla sig borta från saker som redan är perfekt och man ska verkligen inte ta namnet på något som är perfekt och sätta det på en hög med skit, vilket är något som Nintendo INTE har fattat efter alla dessa år.

Medlem

Haha, det var det sämsta jag sett på länge
Och trailern? Hahahahahaha så patetiskt dålig.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Usel grafik, fel Bond, färre banor, färre karaktärer, färre spelsätt?
Nog krävs det att man ska inneha endast en Wii för att det där ens ska vara ett tänkbart köp.
Synd att Golden Eyes rykte ska få förstöras på detta sätt, hata Nintendo och deras själlösa budgetprojekt!

Medlem

Eurocom får ju varken använda Brosnan eller bandesignen från originalet så då blir det som det blir.

Skrivet av Grumbledock:

Synd att Golden Eyes rykte ska få förstöras på detta sätt, hata Nintendo och deras själlösa budgetprojekt!

Hata Activision och Eurocom istället kanske?

PaZ
Medlem

Jag minns GoldenEye till N64, hur enormt populärt det var och hypen var total. Sen spelade jag själv och insåg att kontrollen var ljusår sämre än dåtida FPS på dator. Är jag den enda som tyckte att det var i det närmaste ospelbart pga kontrollen?

Medlem

Lät intressant tills tanken på att det var daniel craig som spela bond dök upp...

Medlem

Hade ägt ifall det hade varit till PC också... men om det är bara till Wii, så är det bara skräp..

Medlem
Skrivet av BadMrBox:

Hata Activision och Eurocom istället kanske?

Visst, om de bestämt att göra ett uselt spel så
MEn det är Nintendo som bestämmer budget och kvalité, Activision/Eurocom gör bara som de blir tillsagda/betalda att göra. Nintendo bestämmer allt, det behöver vi nog inte tveka på.

Nintendo är ju inte direkt kända för att satsa på rejäla spel med hög budget, längre...
Men å andra sidan är ju målgruppen småbarn och casuals, att göra ett seriöst spel hade nog bara varit en förlust för Nintendo, tyvärr. Väntar bara på att se att man kan spela som Mario och hans vänner också

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av BadMrBox:

Hata Activision och Eurocom istället kanske?

Visst, om de bestämt att göra ett uselt spel så
MEn det är Nintendo som bestämmer budget och kvalité, Activision/Eurocom gör bara som de blir tillsagda/betalda att göra. Nintendo bestämmer allt, det behöver vi nog inte tveka på.

Nintendo är ju inte direkt kända för att satsa på rejäla spel med hög budget, längre...
Men å andra sidan är ju målgruppen småbarn och casuals, att göra ett seriöst spel hade nog bara varit en förlust för Nintendo, tyvärr. Väntar bara på att se att man kan spela som Mario och hans vänner också

Här vet man saker.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Medlem

LOL Wii så grymt med sin 10 år gamla grafik, not!!

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

PC please..

Modden har funnits i flera år...

http://www.moddb.com/mods/goldeneye-source

Medlem

alla gnäller om Wii...vilket tv spel var det som fick Goldeneye till att börja med? joi Nintendo så det är väl gasnka solkart att det är wii´t som får det eller hur?
men vem vet kanskke kommer det nån crappy portning till PC,360,PS3 med uppdarterad grafik men tvivlar på det.
Nä det är rätt konsoll, säga vad man vill så är det bara

Medlem
Skrivet av ASUSEN8800GTS:

Nä det är rätt konsoll, säga vad man vill så är det bara

Kan absolut INTE hålla med, Rare skapade spelet och Rare ägs av MS, alltså är 360 rätt konsol :PDock är det så att Nintendo har rätten till "nya Golden Eye" medan Rare bara har rätten till det gamla, dvs att göra rena re-makes medan Nintendo bara kan göra nyversioner

I kombination med att Rare jobbar på något nytt, och rykten sagt att de hade en HD-version av Golden Eye på väg tidigare, så är detta mycket intressant.
Är helt övertygad om att vi får se en äkta HD-remake med allt material som släpps till 360 inom 6 månader från att Wii-versionen släpps.
Kanske med Kinect-stöd, kanske inte. Men samma innehåll och bra grafik iaf

MFC
Medlem

Jag kräks...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem

Jag kräks...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem

Jag kräks...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem

Jag kräks...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem

Jag kräks...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem

Jag kräks...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem

Jag kräks...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem

Ursäkta FZ men ni behöver ju inte upprepa vad jag säger.... Tryckte på skicka knappen en gång.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

I kombination med att Rare jobbar på något nytt, och rykten sagt att de hade en HD-version av Golden Eye på väg tidigare, så är detta mycket intressant.

Menar du Rare's Goldeneye HD som skulle komma till XBLA som blev cancelled för kanske två år sedan på grund av att Rare inte får använda Bond-licensen?

12
Skriv svar