Se Funcoms The Secret World

zsm
Medlem
Se Funcoms The Secret World

Utseendemässigt är det måttligt imponerande, men stridssystemet låter intressant. Hoppas dom kan göra något av det med, och inte skynda på releasen så det blir samma flopp som AoC.

Inaktiv

Spelet verkar ha coolt med story figurer och sånt. Men game play mässigt verkar fightingen så kass att man spyr. Om Bioware kanske skulle gjort detta när det kommer till combat så hade det nog kunnat bli bra.

Medlem

Att oroa sig över att dem skulle skynda på releasen är ju lite smått onödigt då dom hållt på hur länge som helst med spelet nu... Det var väl flera år sedan dem första mysterierna och gåtorna släpptes som skapade sån otrolig hype bland fansen, så dom har haft gott om tid på sig, minst sagt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Ish
Medlem

Första jag la märkte till.. Grafiken.. De utvecklar Conan, och sen kommer dem med den här spyan (i jämnförelse) TRE ÅR senare? Känns som att de hypar sig själva.. Såg inget unikt eller nytt inom MMO grenen alls ..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

grafiken kändes inte så modern. ska jag lägga ner massa tid på ett mmo så ska miljön vara härlig denna kändes väldigt grå och ointressant. ungefär som runescape

Medlem
Skrivet av Ish:

Känns som att de hypar sig själva.. Såg inget unikt eller nytt inom MMO grenen alls ..

Hade du varit aktiv i det community som finns så hade du sett något nytt
Har aldrig varit med om en spelutvecklare som lagt ner så mycket på att skapa mysterier och gåtor som fansen sen ivrigt försöker lösa.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Det där ser helt förjävligt ut. Gameplay såg standard ut. Story? Möjligtvis intressant.

Medlem

ooh det var ju laranga där inne i kontoret

Medlem

Vissa karaktärer såg ut som hämtat ur Sims 3 eller Poser. Men känns ändå som detta kommer kunna bli kul. Hoppas det iaf för jag ser fram emot detta... trots halvdan grafik!

Medlem

Många här klagar på grafiken men det man måste inse är att de kör med low resolution texturer och mycket plats-hållar animationer just nu. Samma sak gjorde man i Conan och även så i Conan betan var det inte alls speciellt vackert innan det började närma sig release.

Tycker dom lyckas otroligt bra att skapa hype kring spelet och jag är absolut interesserad. Frågan är om de kan lyckas leverera denna gången från dag 1 något som även håller i längden.

Ish
Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av Ish:

Känns som att de hypar sig själva.. Såg inget unikt eller nytt inom MMO grenen alls ..

Hade du varit aktiv i det community som finns så hade du sett något nytt
Har aldrig varit med om en spelutvecklare som lagt ner så mycket på att skapa mysterier och gåtor som fansen sen ivrigt försöker lösa.

Det har jag varit också. Poängen var att de effektivt gjort grafik sämre än vad det kunde ha varit utan anledning.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Jag köper inte att karaktärerna är gjorda i Poser och har 12 polygoner, det är 2010 nu, inte 1998.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

The Longest journey möter The World of Darkness... båda som jag gillade. Men men, för att hälla lite salt i såren, Ragnar, ni måste fixa combat systemen i era spel, men för att skölja saltet, eran story till spel är väldigt bra... SÅ FIXA FÖR FASEN NU DREAMFALL: CHAPTHERS!


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Det här såg fan riktigt intressant ut, älskar verkligen spel med den här sortens atmosfär. Fast jag hoppas striderna är roligare än de såg ut.

Måste ta och beta testa det här innan jag bestämmer mig för vad jag ska tycka


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det här såg fan riktigt intressant ut, älskar verkligen spel med den här sortens atmosfär. Fast jag hoppas striderna är roligare än de såg ut.

Måste ta och beta testa det här innan jag bestämmer mig för vad jag ska tycka


signatur

Game long and prosper

Medlem

shit vad B det verkar! kommer nog bli 2000-talets största flopp ever!

Medlem

shit vad B det verkar! kommer nog bli 2000-talets största flopp ever!

Jag är ledsen men jag kan bara inte lita på Funcom när det kommer till vad dom säger kommer finnas med i ett spel.

"Vi kommer ha flygande bilar och laserpistoler!!" betyder egentligen stenhjul och slangbellor.

Medlem

Ahh, stämningen känns helt suverän! Var tvungen att se filmen igen. Hoppas på mycket mysterier och smarta lösningar och att dom lyckas från scratch denna gång!!

Medlem
Skrivet av Ish:

Första jag la märkte till.. Grafiken.. De utvecklar Conan, och sen kommer dem med den här spyan (i jämnförelse) TRE ÅR senare? Känns som att de hypar sig själva.. Såg inget unikt eller nytt inom MMO grenen alls ..

Mmm, tänkte samma sak. Men atmosfären verkar helt galen i detta spel. Känns som spelet lever eller dör på den


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Guild Wars 2 har verkligen förstört mig, jag såg litegrann fram emot det här spelet, modern tid, konspirationer, mörka historier etc etc. Nu så har man tappat intresser helt.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Kommer bli sjukt sunkigt... Bortsett från "Funcom" biten så lät det ju faktiskt lite intressant när de för announcade spelet. Men nu när man fått se lite ifrån det och hört de prata om det har jag bara en sak att säga, stor jävla flopp.

Medlem

målet är ju att så många som möjligt ska kunna spela det oxå, därför brukar grafiken vara något begränsad i sånahär spel. dom har oxå gjort anarchy online som var ett av dom första och största inom genren


signatur

//monster

Medlem

Jag undrar vad ni som säger att spelet kommer bli en flopp baserar det på... Dålig grafik säger ni, men spelet har inte ens kommit ut i beta än, det lär fortfarande vara långt bort ifrån släpp så att klaga på grafiken känns bara korkat, speciellt på ett MMO...

Själv tycker jag att det verkar otroligt lovande, utifrån det jag sett och hört från dem.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

TSW (Eller SW som det rent språkligt borde förkortas även om bokstäverna redan är upptagna) är ett av de två MMO-spel som jag har ögonen på och det är främst för själva konceptets skull. Har inget emot trevlig grafik, men det är inte för grafiken jag skaffar spelen utan själva historien med de globala konspirationerna och skuggvärlden under ytan. Det är det unika med TSW och det är därför spelet är intressant. Grafiken kan man alltid putsa på i efterhand.

Medlem

Undra hur det är med Gear och Instancer/Bossar?

Medlem

Tänk på att det forf. är inte änns i beta. Mycket kommer att fixas, såsom Animationer och Grafik... sluta klaga förfan!

Medlem

Ska bli intressant att få köra ett MMO där man slipper sitta ett halvår för att få upp sin toon i "rätt" nivå för att kunna köra PVP. Gillar tanken med detta "nya" koncept. Jag vill spela för att det är kul, inte för att jag gear även om man vill kunna utveckla sin toon på andra sätt. Jämför med FPS tex BF:BC2 :P. Där finns progress, lite nya balla prylar allt eftersom men inget oop som stänger bort alla andra. Känns riktigt lovande story och stämnings mässigt än så länge. Go go go, Funcom!

Medlem

Sci-Fi mmo? vilken planet bor denna skribent på? Var är rymdskeppen och *pew pew* lasern? för helvete.....kollar ni upp spelen ni skriver om eller är det bara copy/paste hos er?

1
Skriv svar