FF XIV-betan kör igång 1 september

Robot
Medlem
FF XIV-betan kör igång 1 september

mmo til ps3 jag fattar inte hure ska gå till


signatur

Rwa?

Medlem

Tror jag körde betan till PC i kanske en timme innan jag blev spyfärdig på kamerahanteringen och allt annat...
Allt kändes så jäkla... kasst

Medlem
Skrivet av Annanaz:

mmo til ps3 jag fattar inte hure ska gå till

Det är ju bara en uppföljare till Final Fantasy XI som släpptes till PS2 och 360, som gick alldeles utmärkt att spela. Även Age of Conan, Star Trek online och många andra spel har varit på väg (till 360 iaf) så det är nog inget problem. A-RPG som Sacred och Divinity 2 går utmärkt att spela på konsol (samma genre).

Frågan är hur många timmar aktiv tid man får spela med de nya exp-begränsningarna

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Tror jag körde betan till PC i kanske en timme innan jag blev spyfärdig på kamerahanteringen och allt annat...
Allt kändes så jäkla... kasst

Precis samma här, verkade mer gjort för konsol?

Medlem

Inte för att vara den men Gagoff att såga ett spel som du provat i beta stadiet?...alltså en beta är en ofärdig produkt dom dom ger ut den till en handfull individer för att kunna få feedback på saker som behöver ändras och göras om. Grafik och gameplay är inte komplett utom fortfarande på ett utvecklings stadie...

Återigen så blir man bara trött på att se och läsa allt gnäll om att ett mmo inte skulle funka till konsol för jag menar gör man ett spel som ska stödja multiplattform så funkar det bra på alla plattformar! Och varför klaga...resultatet av att fler människor kan spela ett mmo är att det blir välfyllda servrar som är en bra sak! Jag för min del ser fram emot FFXIV och tycker det är synd att inte PS3 versionen inte kommer på samma gång som PC versionen.

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Inte för att vara den men Gagoff att såga ett spel som du provat i beta stadiet?...alltså en beta är en ofärdig produkt dom dom ger ut den till en handfull individer för att kunna få feedback på saker som behöver ändras och göras om. Grafik och gameplay är inte komplett utom fortfarande på ett utvecklings stadie...

Återigen så blir man bara trött på att se och läsa allt gnäll om att ett mmo inte skulle funka till konsol för jag menar gör man ett spel som ska stödja multiplattform så funkar det bra på alla plattformar! Och varför klaga...resultatet av att fler människor kan spela ett mmo är att det blir välfyllda servrar som är en bra sak! Jag för min del ser fram emot FFXIV och tycker det är synd att inte PS3 versionen inte kommer på samma gång som PC versionen.

Vad jag kan ser så är det väl ingen som gnällt om att det ska släppas till konsol i denna tråd. Och hur många spel har genomgått stora förändringar efter en beta? Inga. Balansering av klasser, spells osv samt buggfixar är ju det man ser. Låter ju knappast troligt att man gör om hela kamerahanteringen t.ex.

Medlem

Idioter! Om ni ska vara så negativa så får ni skylla er själva. Men om ni inte tar reda på information först vad dom ändrar så är ni riktigt dumma att citera något ni inte vet. Dessutom så förändrade dom mer än allt i första WoW betan. Dessutom så tycker jag FZ är riktigt dåliga på att ta fram rätt information. Vart medlem för jag såg era kommentarer. IDIOTER SÄGER JAG BARA! Ta reda på FUCKING JÄVLA INFORMATION! INNAN NI ANTYDER ERA SJUKT DÅLIGA AVSIKTER. Detta är till både medlemmar och FZ! KTHX GOODBYE.

Medlem

jag spelade FF XI både till pc och ps2, kan säga att styra å allt e mycke lättare på konsol, dom vill hålla spelet mer som det är att spela ett ff spel, men det faller rätt hårt för många har svårt å verkligen grinda och läsa/orka bry sig om storyn. dom vill inte heller att lvling ska gå undan dom vill att man ska kunna ta sig till av allt som finns å göra i spelet inte bara lvla,när det tar tid å lvla kan man verkligen lära sig och spela sin klass/klasser och träffa nytt folk. alla mmo bygger inte på de wow har byggt upp, tittar man på ff XI de e verkligen helt unikt visst finns det grejer som e irriterande, men tycker man verkligen om att spela med folk och ha det trevligt så e FF XI riktigt bra. folk e inte som i wow där man gör ett misstag blir man kallad noob och allt möjligt, folk hjälper verkligen varandra och tar tiden att göra det också de var nog det absolut roligaste och bästa med spelet. det e någonting som jag verkligen saknar i andra mmo, folks attityd e så himla dålig

Medlem

*Slevar glupskt i sig den ljuvligt krämiga Nerd-Rage'n*

Medlem
Skrivet av Paeronhierta:

*Slevar glupskt i sig den ljuvligt krämiga Nerd-Rage'n*

*Frågar om man får smaka*


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Medlem

Bra start på en lansering av nytt mmo...
http://entry.ffxiv.com/eu/index.html

"FINAL FANTASY XIV Open Beta Test Postponed

FINAL FANTASY XIV Open Beta Test, which is scheduled to begin at 02:00 (GMT) on Sept. 1, 2010, will be postponed due to a confirmation of critical bugs. New schedule will be released at a later date.

Along with the postponement of FINAL FANTASY XIV Open Beta Test, the issuing of registration code for FINAL FANTASY XIV Open Beta Test will be postponed as well. With the download of client software's installer, it will be suspended at 02:00 (GMT) on Sept. 1, 2010.

We apologise for any inconvenience this may cause."

1
Skriv svar