Bredbandsbolaget, Comhem bredband, bra eller dåligt?

Medlem
Bredbandsbolaget, Comhem bredband, bra eller dåligt?

Tänker välja en ny adsl leverantör och kan inte bestämma mig. Jag har hört att bredbandsbolaget är dåligt att kundservice suger och att hastigheten är dålig, men jag har hört bra saker också. Så jag undrar om det är någon som har haft eller har bredbandsbolaget som internet leverantör om de kan säga vad de tycker om dem.

Jag har hört samma saker om Comhems bredband och undrar samma sak.

Jag vill ha någon med snabb och bra upp och ned hastighet.

Om ni vet någon annan adsl leverantör så skriv dom och varför dom är bra.

MFC
Medlem

Comhem ger mig kalla kårar... jag har ingen bra erfarenhet av dem.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

bredbandsbolaget är nog i samma nivå som alla andra större leverantör sedan de gick ihop med telenor (kanske innan redan). Haft mycket strul med flyttanmälningar/byten och uppsägningar, när jag fick möjlighet bytte jag till en minst lika sunkig leverantör, tele2.
Tjänsterna i sig är inte problemet, jag gillar inte alla extra avgifter, löptider och skumt osynligt som de mjölkar kunder med. Kundtjänsterna är inte medgörliga och bryr sig inte om den lilla kunden, alternativen är att antingen ge upp eller säga upp tjänsten.

Av tele2 och bredbandsbolaget skulle jag säga bredbandsbolaget.
Rekommenderar dig dock inte på att byta leverantör, du kan komma att hamna emellan vilket resulterar i du är utan nät så länge du uthärdar och går tillbaka i ren desperation och binder dig till försämrade villkor med 1 års löptid.
Tänk på att du binder dig för ett år för hela tjänsten om du blir erbjuden en ny tjänst under bredbandstjänsten, tex telefoni, tv eller bara sänkt månadskostnad.
Om du flyttar och vill säga upp gör det 3 månader innan, men glöm inte att de fakturerar dig extra om du väljer att avsluta telefonabonnemanget eftersom du inte äger en telefonlinje under uppsägningstiden.
Skicka tillbaka utrustningen, annars får du pröjsa 500 spänn.
Läs det finstilta


signatur

thank you, come again

Medlem

comhem är bra tekniskt när det funkar, deras support är hästlängder bättre jämfört med par år sen.

Att tänka på när dom ändrar bredbands abbonemangen dvs , höjer/sänker hastighet , ändrar pris så sker det inte automatiskt på befintliga abbonemang så då måste du själv ringa in o ifrågasätta varför du betalar fel pris eller har fel hastighet.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag ska byta internet leverantör, men inte från en adsl till adsl. För nuvarande har jag inte adsl eller fiber( jag har något udda, vet inte vad det heter) Så det blir väl inge strul med det sedan är det inget stort företag så det blir väl inge konflikter mellan de. Hittills låter det som bredbandsbolaget är bättre.

Men det jag undrar är om hastigheten håller de de lovar och om det är bra speed på internet.

Medlem

Comhem funkar superbra. Har inga dåliga erfarenheter från dom. Har deras 100/10 mbit lina. Är aldrig nere har funkat klockrent ända sen jag skaffade det vilket var i slutet av förra året. Jag maxar min lina för övrigt, så hastigheten de lovar håller. Gällande ADSL kan det vara lite andra garantier...

Inaktiv

Var hos en kompis som har Comhem, det var så kass så jag gick hem.

Medlem
Skrivet av Trattskalle:

Var hos en kompis som har Comhem, det var så kass så jag gick hem.

Du Com Hem så att säga.

Medlem

På senare tid har comhem skött service och support riktigt bra för breband, enligt min uppfattning. De åtgärdade direkt problemet att jag inte fick ut den hastighet som jag blivit lovad.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag bytte nyligen från Com Hem till Telia. Var inte sådär jättemissnöjd med Com Hem utom att den nästan varje natt slog ifrån runt kl 2 och jag blev tvungen att stå och dra ur alla kablar ur modemet för att få igång det igen. Supporten funkar faktiskt riktigt bra, förutom att de precis som alla andra tror att man är helt dum i huvet när de ska förklara nåt. ;>


signatur
Medlem

Förlåt om detta är Off topic men om jag har 12-13 mbit men bara får ut 6.9 mbit ner och 1-2 mbit upp, borde jag kontakta bredbandsbolaget då?

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Förlåt om detta är Off topic men om jag har 12-13 mbit men bara får ut 6.9 mbit ner och 1-2 mbit upp, borde jag kontakta bredbandsbolaget då?

Jag har ingen erfarenhet av bredbandsbolaget, men du borde definitivt ringa och kontrollera om de kan åtgärda hastighetsproblemet. Enligt min erfarenhet får du aldrig ut maximal hastighet, men däremot borde du ändå få betydligt mer än den hastighet du har just nu.

Du får gärna berätta sen hur det gick för dig.

gl!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av son of RAMBO:

Förlåt om detta är Off topic men om jag har 12-13 mbit men bara får ut 6.9 mbit ner och 1-2 mbit upp, borde jag kontakta bredbandsbolaget då?

Jag har ingen erfarenhet av bredbandsbolaget, men du borde definitivt ringa och kontrollera om de kan åtgärda hastighetsproblemet. Enligt min erfarenhet får du aldrig ut maximal hastighet, men däremot borde du ändå få betydligt mer än den hastighet du har just nu.

Du får gärna berätta sen hur det gick för dig.

gl!

Då ska jag attans ta och ringa dom, update när jag fått det gjort

Medlem

Comhem kan erbjuda betydligt bättre hastigheter än vad Bredbandsbolaget kan om du inte bor i närheten av en telestation. Det vill säga kontra den hastighet du kan få, mig veterligen har BB ingen ADSL tjänst i nuläget som kan mäta sig med Comhems bästa. Kan du få 100/10 från Comhem och hastigheten är viktigast så välj Comhem annars är det väl ingen större skillnad mellan dom direkt. Du kan få tag på kompetent personal hos båda och Comhems väntetider verkar ha kortats ner rejält. Även om du skulle få en dålig hastighet av Comhems 100/10 tjänst så kommer den garanterat vara bättre än vad du kommer få från Bredbandsbolaget.

Medlem

Jag beställde bbb 24. Snabb leverans, istallerade det nyss och hastigheten ligger på ta emot: 13-14 mbit och skicka: 1,5-2 mbit. Är det bra resultat eller vad tycker ni för ett internet som ligger på 12-24?

Tele2 har funkat klockrent för mig, har aldrig behövt support, det funkar!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Är så kul med Comhems nuvarande reklam "vi är zå bäzt!!1" ja ljuga kan dom iallafall, men stackars folk som blir pålurade


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

hahaha ja eller hur, 2 äckliga tanter ska sitta där å säga hur stabila deras bredband är. Medelsvensson kan dom väl lura med sitt skitsnack.

Medlem

Tanterna är ju hur goa som helst, reklamerna också.

För övrigt sitter jag på Telia fiber. Aldrig varit problem.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Spassy:

Jag beställde bbb 24. Snabb leverans, istallerade det nyss och hastigheten ligger på ta emot: 13-14 mbit och skicka: 1,5-2 mbit. Är det bra resultat eller vad tycker ni för ett internet som ligger på 12-24?

adsl går inte att bedöma eftersom det varierar i hastighet beroende på avståndet mellan stationen och ditt hem.


signatur

thank you, come again

Medlem

nu har jag märkt att det suger, Internet disconnectar flera gånger per dag. För att fixa det så måste man trycka in knappen reset och vänta en stund, detta händer flera gånger per dag......

Medlem

Hade bredbandsbolaget som ADSL-leverantör ett tag när det inte fanns lina. Dom höll lovad hastighet men om du betsäller 24mbit så kan dom bara garantera mellan 12 och 24.

1
Skriv svar