Robot
Gran Turismo 5

Gran Turismo 5 närmar sig sitt släppdatum. Det har ett släppdatum. Men är det allt det som de ständiga förseningarna implicit utlovat: världens bästa racingsimulator? En sak är säker, ligger ett sådant avgörande i detaljerna så har Polyphony Digital knipit titeln redan på förhand.

#gran-turismo-5, #gran-turismo-3, #littlebigplanet, #gran-turismo-6


Medlem
Gran Turismo 5

"så analt han bara kan"

Är det skitsnack då eller? ;D

Medlem

B-spec fanns väl i Gran Turismo 4 vad jag minns.

Edit: Fast det verkar ju klart som att dom byggt vidare på koncept i 5:an.

Medlem

Karting Nu är det nästan som man vill köpa sig ett PS3. Men med så många bilar undrar jag hur bra det egentligen kan bli, måste vara otroligt svårt att hinna skapa någorlunda verklighetstrogen fysik till varje fordon. Tid har dem o andra sidan haft gott om.

Medlem

Nån som har nån aning om man kommer kunna, i nån grad, modda bilarna??

Medlem

Måste säga att skribenten verkar ha en utdömande attityd till GT5.
Vore kanske bättre om någon som ser fram emot spelet skriva några rader istället för att bjuda på det här spydiga skräpet...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Måste säga att skribenten verkar ha en utdömande attityd till GT5.
Vore kanske bättre om någon som ser fram emot spelet skriva några rader istället för att bjuda på det här spydiga skräpet...

Någon vakna på fel sida om sängen imorse?

Medlem
Skrivet av Soulless:

Måste säga att skribenten verkar ha en utdömande attityd till GT5.
Vore kanske bättre om någon som ser fram emot spelet skriva några rader istället för att bjuda på det här spydiga skräpet...

Du vill hellre ha någon som hypear över? Tycker det var en okej åsikt för något som inte sitter och kråmar sig av lycka så fort dom ser spelet. Ser fram emot det själv men det är ingen jävla gudagåva till spel.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Ish
Medlem

Läääängtar <3


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Soulless:

Måste säga att skribenten verkar ha en utdömande attityd till GT5.
Vore kanske bättre om någon som ser fram emot spelet skriva några rader istället för att bjuda på det här spydiga skräpet...

Du vill hellre ha någon som hypear över? Tycker det var en okej åsikt för något som inte sitter och kråmar sig av lycka så fort dom ser spelet. Ser fram emot det själv men det är ingen jävla gudagåva till spel.

Jag har hellre nån som iaf verkar intresserad av spelet och det utvecklaren säger än någon som bara måste smyga in spydigheter i varje paragraf.

Som sagt, hela intrycket man får av artikeln är att skribenten helst av allt sluppit reportaget och om detta inte var menat så har jag missuppfattat sarkasmen och ironin i artikeln, men personligen tror jag skribenten i fråga inte är det minsta peppad på GT5s release och enligt mig inte rätt person att skriva om spelet.
För den humor som ibland glänser i Fragzones artiklar var inte närvarande denna gång.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av papper:

B-spec fanns väl i Gran Turismo 4 vad jag minns.

Edit: Fast det verkar ju klart som att dom byggt vidare på koncept i 5:an.

Oh ja. Enda vettiga sättet att ta 24h racen.

Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av papper:

B-spec fanns väl i Gran Turismo 4 vad jag minns.

Edit: Fast det verkar ju klart som att dom byggt vidare på koncept i 5:an.

Oh ja. Enda vettiga sättet att ta 24h racen.

Spela, Pausa, Sova, Spela, Pausa, Sova

Funkar också


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Soulless:

Måste säga att skribenten verkar ha en utdömande attityd till GT5.
Vore kanske bättre om någon som ser fram emot spelet skriva några rader istället för att bjuda på det här spydiga skräpet...

Du vill hellre ha någon som hypear över? Tycker det var en okej åsikt för något som inte sitter och kråmar sig av lycka så fort dom ser spelet. Ser fram emot det själv men det är ingen jävla gudagåva till spel.

Jag har hellre nån som iaf verkar intresserad av spelet och det utvecklaren säger än någon som bara måste smyga in spydigheter i varje paragraf.

Som sagt, hela intrycket man får av artikeln är att skribenten helst av allt sluppit reportaget och om detta inte var menat så har jag missuppfattat sarkasmen och ironin i artikeln, men personligen tror jag skribenten i fråga inte är det minsta peppad på GT5s release och enligt mig inte rätt person att skriva om spelet.
För den humor som ibland glänser i Fragzones artiklar var inte närvarande denna gång.

Jag håller faktiskt med, det kändes mer än lovligt oengagerat. Som du säger känns det lite som att skribenten helst hade stannat hemma.

Och om jag skulle försöka sätta fingret på vad detta handlar om så är det nog att artikeln i princip är vad jag kan anta är en kronologisk redogörelse för händelseförloppet vid en ospecifierad pressträff.

Om skribenten trots allt har någon som helst åsikt om själva spelet (positiv eller negativ) så är jag övertygad om att det hade blivit mycket bättre läsning om han släppt loss lite. Detta kändes som att skribentens åsikt om spelet är "meh" och artikeln blev som en följd av detta "meh" x2.

Efter att ha läst artikeln frågar jag mig faktiskt vad jag förväntades få ut av den. Varför skrevs artikeln alls?

Förväntades jag vara intresserad av denna pressträff? I så fall är nog felet bara att jag inte är tillräckligt GT-nördig.

Medlem
Skrivet av Zabusa:

Nån som har nån aning om man kommer kunna, i nån grad, modda bilarna??

Något som jag också undrat och hoppas innerligt!

Enda jag hittar egentligen är om man tittar på denna bilden

http://us.gran-turismo.com/c/binary/images/5296/image01a.jpg

Så ser man Tuning,Parts And Service!

Så lite hopp finns det


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem
Skrivet av BlåMes:
Skrivet av Zabusa:

Nån som har nån aning om man kommer kunna, i nån grad, modda bilarna??

Något som jag också undrat och hoppas innerligt!

Enda jag hittar egentligen är om man tittar på denna bilden

http://us.gran-turismo.com/c/binary/images/5296/image01a.jpg

Så ser man Tuning,Parts And Service!

Så lite hopp finns det

Grymt Tackar för länken!

Ish
Medlem

Artikeln kändes ju mer än lite subjektivt skriven om man säger så. Men jag har alltid vart ett GT fan, och vet att det kommer leverera, så jag hänger inte läpp för en halvdann förtitt.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Soulless:

Måste säga att skribenten verkar ha en utdömande attityd till GT5.
Vore kanske bättre om någon som ser fram emot spelet skriva några rader istället för att bjuda på det här spydiga skräpet...

Håller med dig helt och hållet. Artikeln känns inte seriös för fem öre. Tråkigt.


signatur

Trust is for fools...

Medlem
Skrivet av Zabusa:
Skrivet av BlåMes:
Skrivet av Zabusa:

Nån som har nån aning om man kommer kunna, i nån grad, modda bilarna??

Något som jag också undrat och hoppas innerligt!

Enda jag hittar egentligen är om man tittar på denna bilden

http://us.gran-turismo.com/c/binary/images/5296/image01a.jpg

Så ser man Tuning,Parts And Service!

Så lite hopp finns det

Grymt Tackar för länken!

Hitta lite fler bilder om du är intresserad!

http://www.virtualr.net/wp-content/gallery/2497/gt5-menu-tuni...
http://www.virtualr.net/wp-content/gallery/2497/gt5-menu-tuni...
http://www.virtualr.net/wp-content/gallery/2497/gt5-menu-tuni...
http://www.virtualr.net/wp-content/gallery/2497/gt5-menu-tuni...

Dock inte så mycket om body och sånt :/


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

Sämsta artikeln på länge från FZ. Skribenten borde skämmas. Visst att man inte gillar han som presenterar spelet.... Men vad F har det med själva spelet att göra? Fokusera på det som är viktigt för oss läsare istället!

Medlem
Skrivet av immix.eMp:

Sämsta artikeln på länge från FZ. Skribenten borde skämmas. Visst att man inte gillar han som presenterar spelet.... Men vad F har det med själva spelet att göra? Fokusera på det som är viktigt för oss läsare istället!

Äh gå och lägg dig, please. Är jag ensam om att inte alls uppfatta artikeln som spydig och oengagerad?

Förstår ärligt talat inte vad ni klagar på. :\

Medlem

Jag trodde ni skämta först om att han var oengagerad. När jag läste, så tyckte jag det verkade som om han diggade skiten som fan.

Avstängd

"Istället börjar han diskutera det nya racingsystemet så analt han bara kan."

Jag är inte den som gillar att märka ord, och jag förstår väl vad som avses, men 'analt' finns inte i SAOL. Inte heller 'annalt'. Vilket ord var det som avsågs egentligen?

Medlem

Underbar förtitt, var ju störtskön , kommer def köpa spelet är ju typ det spel jag har väntat på sen jag köpte ps3an.

Får hoppas det blir lika bra som dom tidigare spelet, borde bli det men lite negativ bör man vara


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av EliasN:

"Istället börjar han diskutera det nya racingsystemet så analt han bara kan."

Jag är inte den som gillar att märka ord, och jag förstår väl vad som avses, men 'analt' finns inte i SAOL. Inte heller 'annalt'. Vilket ord var det som avsågs egentligen?

På svenska är det inte alls lika vanligt i dagligt språk att använda "analt" på det viset men på engelska är det jämförelsevis vanligt att använda "anal" om en person i betydelsen "extremt noggrann"/"kontrollfreak" ungefär. (Begreppet har sina rötter i Freuds psykoanalys.)

Se wordnet

Medlem

Trevligt o läsa något som håller sig kvar på jorden och inte lyfter upp spelet till skyarna.

Medlem
Skrivet av Zabusa:

Nån som har nån aning om man kommer kunna, i nån grad, modda bilarna??

Har man inte kunnat modda bilarna sedan 1an ? typ köpa nytt blås, ny växellåda etc etc. I fyran har jag även för mig att man kunde köpa stickers till sin bil, kan ha fel, var ett tag sedan jag lirade.

forum med bilder

Medlem

har förhandsbeställt Gran Turismo 5 - Collectors Edition och fyfasen vad jag längtar efter detta spel. det som har tagit sådan tid är just det att dom anpassat varje klass för sig till att bli så bra som möjligt. kör man nascar så beter sig bilarna som nascar, kör man go cart så beter sig bilarna som en go cart. detta kommer att bli jäkligt grymmans bra, synd bara att även wrc 2010 och f1 2010 också släpps nu, så nu måste man bara få till ett sätt att få in flera timmar på dygnet.
det finns många siter som skriver om och följer utvecklingen av GT5 och alla (förutom vissa) är överens om att detta kommer att bli något utöver det vanliga,och att detta kommer att bli bilspelet nummer 1


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem

Håller med, denna artikeln var väl inte mycket att hänga i granen. Jag är ingen bilspelsfantast, men sarkasmen kan man väl ändå försöka lämna utanför artiklar.
Fast å andra sidan är det väl ingen lönebaserad journalistik (jag hoppas åtminstone inte det med tanke på "kvaliteten" som framgår i sagd artikel) som Jonas Högberg sysslar med utan skriver på fritiden... Och så är det ju internet så klart. Man får ju inte förvänta sig för mycket, det vore ju helt knasigt!

1
Skriv svar