Inget EA Sports MMA i Danmark

Robot
Medlem
Inget EA Sports MMA i Danmark

Vilken idioti. Konstigt att inte nån galen feministmorsa fått igenom samma förslag här i sverige. Är väl bara en tidsfråga.

Medlem

Ok, det verkar ju konstigt om man inte får marknadsföra just energidrycker men alkohol går bra.

Ish
Medlem

Om det är förbjudet, så borde det ju olagligt att importera med. Inte för att jag tror att någon skulle åka dit på det, just saying.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Lite sanning ligger det i det. Energidryckerna är inte bra för kroppen, framförallt i samband med fysisk aktivitet. Koffeinet är vätskedrivande och i när du dessutom svettas samtidigt som du intar energidryck kan detta leda till snabb uttorkning om man inte intar ex vatten samtidigt. Forskarna vet inte heller än de långtida verkningarna så ingen vet egentligen hur alla örterna och allt annat som dessa innehåller påverkar oss.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv
Skrivet av azynkron:

Lite sanning ligger det i det. Energidryckerna är inte bra för kroppen, framförallt i samband med fysisk aktivitet. Koffeinet är vätskedrivande och i när du dessutom svettas samtidigt som du intar energidryck kan detta leda till snabb uttorkning om man inte intar ex vatten samtidigt. Forskarna vet inte heller än de långtida verkningarna så ingen vet egentligen hur alla örterna och allt annat som dessa innehåller påverkar oss.

Sant, men då borde dom inte få marknadsföra alkohol heller i spel.

Medlem

På sätt o visa kan jag förstå ,men detta är ju nästa grej reklam i spel vare sig vi gillar det eller ej.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av abominable:

Vilken idioti. Konstigt att inte nån galen feministmorsa fått igenom samma förslag här i sverige. Är väl bara en tidsfråga.

Vad fan har feminism med energidrycksmotstånd att göra?

Medlem

Glömde säga detta stoppar bara spel via fysiska butiker, ladda ner digitalt kan dom ju inte stoppa ,förhoppningsvis.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Energidryck ftw Synd om danskarna men det är inte min förlust så orka


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av aspunk:
Skrivet av abominable:

Vilken idioti. Konstigt att inte nån galen feministmorsa fått igenom samma förslag här i sverige. Är väl bara en tidsfråga.

Vad fan har feminism med energidrycksmotstånd att göra?

Folk har absolut noll koll om vad feminism handlar om.

Medlem
Skrivet av aspunk:
Skrivet av abominable:

Vilken idioti. Konstigt att inte nån galen feministmorsa fått igenom samma förslag här i sverige. Är väl bara en tidsfråga.

Vad fan har feminism med energidrycksmotstånd att göra?

Kunde inte sagt det bättre själv. Men okunskapen vet inga gränser.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

NIB
Medlem

Jag gillar verkligen det danska livsmedelsverket, önskar vi hade samma här i Svedala. Dom är inte livrädda för att fatta beslut. Exempelvis gick dom i bräschen för ett förbud mot transfetter för flera år sedan medan vi fortfarande mumsar i oss den billiga skiten här.

Energidrycker är också poo.

Medlem

Som dom flesta andra sagt, men det är ok att marknadsföra alkohol och ha åldersgräns på 16år? Pft.. utsätter hellre min kropp för en energidryck än någon typ av alkohol.

Inte för att jag dricker något av dom men ändå.

Medlem

Alkoholkonsumtionen är djupare rotad i samhället än energidryckskonsumtionen, you make the math.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Helt rätt.. att pumpa på varandra med sparkar och slag, det är ok. men energidryck.. nej fy tusan.

Medlem

Detta kommer gynna Sverige. Nu kommer det en jäkla massa Danskar över till Malmö och Helsingborg för att införskaffa spelet.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

"...helhetsupplevelsen". mja... hade de inte skjutits till en betydande slant av diverse energidrycksproducenter hade de ju lika gärna kunnat skrapa bort reklamen i fråga, och tjänat en hacka även på den, tydligen, moralkärringsinfesterade danska marknaden.

Medlem

Känns inte direkt som en stor grej. Danmark är ju ingen gigantiskt marknad så att EA skulle ändra reklamen och "helhetsintrycket" känns föga troligt. Sen är det ju inte direkt svårt att importera från Sverige till Danmark. Eller Tyskland för den delen.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Lite sanning ligger det i det. Energidryckerna är inte bra för kroppen, framförallt i samband med fysisk aktivitet. Koffeinet är vätskedrivande och i när du dessutom svettas samtidigt som du intar energidryck kan detta leda till snabb uttorkning om man inte intar ex vatten samtidigt. Forskarna vet inte heller än de långtida verkningarna så ingen vet egentligen hur alla örterna och allt annat som dessa innehåller påverkar oss.

Koffeinen du får i dig från energidryckerna är så pass lite så det är typ samma effekt som dricka ett par koppar kaffe. Så att det är farligt är bullshit.. Om du inte drar i dig ett flak monster eller redbull då.

Inaktiv
Skrivet av håkane:
Skrivet av azynkron:

Lite sanning ligger det i det. Energidryckerna är inte bra för kroppen, framförallt i samband med fysisk aktivitet. Koffeinet är vätskedrivande och i när du dessutom svettas samtidigt som du intar energidryck kan detta leda till snabb uttorkning om man inte intar ex vatten samtidigt. Forskarna vet inte heller än de långtida verkningarna så ingen vet egentligen hur alla örterna och allt annat som dessa innehåller påverkar oss.

Koffeinen du får i dig från energidryckerna är så pass lite så det är typ samma effekt som dricka ett par koppar kaffe. Så att det är farligt är bullshit.. Om du inte drar i dig ett flak monster eller redbull då.

En energidryck är som en liten, liten kopp svagt kaffe. Ca 25 mg/100 ml bli 2.5*25= 62.5. Det är ungefär lika mycket som Wikipedia säger att 15 cl svagt kaffe innehåller.

Med det sagt finns det dock en hel del annat i energidrycker som säkert är skadligt. Bytte själv ut morgonkaffet mot energidryck för ett par år sedan, så jag ska väl kanske inte säga något, men jag tycker ändå att det är fel att aktivt försöka sälja skiten till småungar.

1
Skriv svar