Medlem

12h på xbox doesn't cut it. Kom igen. Gta hade 30h för den här nivån. Gillade spelet, men de kommer inte få mer pengar från mig. Rockrtar tar mindre pengar för samma spelupplevelse. SJUKT besviken på slutet, 66% my ass.

Medlem

Än så länge har jag inte kommit så långt i spelet, runt kapitel 6. Men jag fattar inte hur folk kan vara missnöjda med spelet. Det är tusan så mycket bättre än ettan. Kanske inte storymässigt, men karaktärerna, miljöerna och striderna är så vansinnigt mycket snyggare och bättre. Jag kan inte nog snacka om hur fantastiskt vackert spelet är. Det finns så vansinnigt mycket detaljer.

Personligen håller jag med om att spelet verkar lite kort med tanke på att jag kommit en tredjedel redan, men vad gör det när det är så oerhört välproducerat? Jag älskar det! Visst, det är inte GTA IV-sandlåda, men det är bara skönt tycker jag. Varför skapa ett likadant spel? Förhoppningsvis dröjer det inte 9 år till nästa del i Mafia-sagan nu när de vet att de får in pengarna. Under tiden ska jag njuta av Mafia 2 så länge det bara går.

Medlem

Själv så har jag ändrat uppfattning nu när jag spelat 10 kapitlet. Spelet tar sig men en sak tycker jag är tråkigt.

Tänkte spela om spelet, när jag är färdig, på en svårare nivå men det evigt länge, tråkiga slagsmålen i fängelset kommer att hålla mig ifrån att spela det igen.


signatur

Det var detta...

Medlem

Kan hålla med om att det är lite dåligt avvägt med så mycket slagsmål i en följd. Så fantastiskt roligt är det inte, det kändes bättre när det kom lite då och då. Nu har man tröttnat lite på slagsmålen. Men man kan ju faktiskt välja att hoppa över vissa kapitel om man spelar om.

Kändes som att de har slaktat spelet rätt så enormt eller så lämnade de medvetet en massa hål i storyn. Borde t.ex. inte Vito direkt när han kommer ut ur stillot vilja gå till hans mors grav etc? De har tydligen rensat spelet rätt så enormt för det känns halvfärdigt. Lite av en besvikelse faktiskt dessutom kan man inte ens gå i kyrkan något som var viktigt för dessa "wiseguys" i riktiga livet. Jaja kunde iofs vart värre


signatur
Medlem

Är inne på min andra runda nu. Reflektioner:

1. Fullversionen uppför sig mycket bättre än demot. Jag har ca 10 frps mer än när jag benchmarkade i demoversionen. Antagligen har de stängt av lite debuggers, men det flyter mycket bättre på exakt samma inställningar.

2. APEX krashar lite då och då. Speciellt när man kör bil. APEX_particles.dll känns inte helt stabil så de får de rätta till.

3. DLC? Det finns ju hur mycket som helst som ser ut som öppningar för DLC så det kan vi nog kallt räkna med. Jag har nog sett en 10 olika saker som inte är implementerat än.
Ex bilfirman i Little Italy och ett flertal miljöer som är lite för välmodellerade för att inte fylla någon funktion.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Ok, det är rätt ok men otroligt scriptat.

Hela fängelse vistelsen är ju i stort sett bara ett lång script där man får trycka W för att följa efter någon blandat med några fruktansvärt enerverande slagsmålsscener. Som när man ska slåss med irländaren, töntigt konsol spel där man skall knocka honom flera gånger innan man vinner

Inaktiv

Jag tycker detta spel är lätt värt en 4. Jag är på sista kapitlet nu och wow säger jag bara. Om det inte vore för en del upprepade uppdrag som hela chapter 6 och en del bilar som ser nästan identiska ut så hade jag givit det en 5. Förstår inte folk som ger detta spel en 3:a. Har ni ens spelat ettan? Ettan var ett grovt underskattat spel som ingen brydde sig om och nu när tvåan kom så verkar folk förvänta sig att det ska vara det bästa som hänt sedan Red Dead Redemption eller vadå? Det är lika bra om inte bättre än ettan och speciellt när man kommit till slutet och får reda på

hur ettan är kopplat till tvåan

.

Moderator | Testpilot

Spelade just spelet och undrar bara varför jag tappar HP overtime helatiden? Är det samma sak som när man tankade hem Batman AA när man inte kunde glidflyga ;O

Och ja jag tankade ner mest för jag ville testa det först.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Faktiskt sant, Godfather 2 var bättre än Mafia 2.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Mafia 2 en besvikelse

Spelet har nu funnits ute ett tag och spelar det ibland. Kanske ska jag säga att jag försöker spela det. Är ännu inte klar med alla DLC för Mafia 2 är tråkigt och lever inte alls upp till första spelet.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Mafia 2 en besvikelse

Spelet har nu funnits ute ett tag och spelar det ibland. Kanske ska jag säga att jag försöker spela det. Är ännu inte klar med alla DLC för Mafia 2 är tråkigt och lever inte alls upp till första spelet.

Grattis till veckans pris för svar på äldsta tråden... Bara 1132 dagar sedan sista inlägget.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Tack!


signatur

Det var detta...

123
Skriv svar