Moderator | Testpilot
Lost Horizon

Verkar som ett lite annorlunda spel. Inte något man ser så ofta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

"Denna nostalgivåg försöker Fusionsphere Systems, studion bakom det fantastiska Secret Files: Tunguska, rida vidare på.". Gav inte FZ det en tvåa?

Medlem

Man skall inte underskata nostalgi.
Personligen var jag inte så himla frälst av peka-klicka äventyren när det begav sig i begynnelsen så att säga.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av mlinderholm:

"Denna nostalgivåg försöker Fusionsphere Systems, studion bakom det fantastiska Secret Files: Tunguska, rida vidare på.". Gav inte FZ det en tvåa?

Göran Fröjd gav Secret Files en tvåa, jag gjorde inte det, då jag älskar det så hade säkerligen betyget varit högre om det var jag som testat det. Nu var det ju dock inte jag som skrev den recensionen, och de betyget är Görans och inte mitt

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Verkar som ett lite annorlunda spel. Inte något man ser så ofta.

Annorlunda om man föddes på 90-talet kanske men väldigt vanlig och stor genre under större delen av just 90-talet. Tyvärr verkar den vara helt död idagsläget om man bortser ifrån några enstaka ljusglimtar här och var.

Machinarium.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Jag tyckte Lost Horizon var betydligt bättre än Secret Files. Kändes mycket mer sammanhängande i allt, både karaktärer, handling, pussel och miljöer. I Secret Files var kombinationen av allvar och dålig humor mest störig.

Sen tycker jag det är lite elakt att klaga på ologiska pussel när åtminstone jag endast tyckte det kändes märkbart ologiskt när man skulle skaffa tillbaka sin resväska i första kapitlet.

Rösterna förutsätter jag suger tyvärr precis som vanligt, men jag körde själv på tyska vilket funkade bra.

Medlem

Jag tyckte Lost Horizon var betydligt bättre än Secret Files. Kändes mycket mer sammanhängande i allt, både karaktärer, handling, pussel och miljöer. I Secret Files var kombinationen av allvar och dålig humor mest störig.

Sen tycker jag det är lite elakt att klaga på ologiska pussel när åtminstone jag endast tyckte det kändes märkbart ologiskt när man skulle skaffa tillbaka sin resväska i första kapitlet.

Rösterna förutsätter jag suger tyvärr precis som vanligt, men jag körde själv på tyska vilket funkade bra.

1
Skriv svar