Fallen ängel i Medal of Honor

Robot
Medlem
Fallen ängel i Medal of Honor

Jag förutspår fail på detta spel, BlackOps har allt medans Moh har vad Multiplayer-wise?

Single Player ser visserligen spelbart ut, men multiplayer delen är ett dåligt försök till Cod, samtidigt som dem kör på frostbite så det hela känns som om det vore BFBC2 i varje fall. Nåja, Cod har redan vunnit fajten om vilket som blir det bästa PC & Clan liret samt Multiplayer utav dem två.

Medlem

Haha, märks verkligen att dom återanvänder massvis av Bad Company 2, till och med träffmarkeringarna vid siktet är detsamma. Det är naturligtvis inget dåligt i sig, jag spelar massvis med BC2.. Känns lite billigt bara.

Medlem

så jävla illa detta är ju xbox spelande inte pc, för andra kolla hur lite du tåler... och alla jävla airstrikes och skit nätack sjukt besviken

Medlem

så jävla illa detta är ju xbox spelande inte pc, för andra kolla hur lite du tåler... och alla jävla airstrikes och skit nätack sjukt besviken

Owe
Medlem

Det ser ju ashäftigt ut!

Grafikmotorn är riktigt stygg!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem

Är det bara jag som tycker att både Black Ops och MoH har tagit saker från 2 andra spel >.<
Black Ops tog från MW2
MoH tog från BC2....

Medlem

CoD håller sig något mer åt sin nich. Medans MoH tar från ett mer olikt spel.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Bara det blir roligare än BC2 så är jag nöjd. Stämmer det att förstörbar miljö är borttagen i MP?


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Blir det bara dedikerade servrar så kan det nog bli bra det här


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av Baxalasse:

Bara det blir roligare än BC2 så är jag nöjd. Stämmer det att förstörbar miljö är borttagen i MP?

Tvärtom! MP använder sig av Frostbite motorn med förstörbar miljö a la Bad Company 2 medan SP använder sig av Unreal Engine 3 (som inte har förstörbar miljö).

Så se fram emot härlig MP (med förhoppningsvis inte så fruktansvärt mycket RPGs...)!

Medlem

Trist att det inte finns några tryckvågor från explosionerna bara. Så lite fjantigt ut när det smäller en meter framför spelarna medans de bara springer igenom. Även splitter borde vara något som fler spel borde ta med...

Medlem

Meh! Mediokert skitspel kommer tidningarna kalla detta spelet.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Håller med papper. Lite tråkigt att det är så likt BC2 men är ju inget dåligt spel. Det som visas här verkar vara en variant av onslaught som finns till bc2.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Jag antar att dem försöker efterlikna verkligheten i viss mån, men då undrar jag, är det verkligen så att det inte är någon som helst rekyl när man skjuter med ett maskingevär?

Medlem

Jag förstår inte alla som gnäller att det är likt BC2, men samtidigt höjer BO till skyarna... Så BO är inte i stort sett samma spel Activision har gett ut ända sedan 2003 med lite nya skins?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag förstår inte alla som gnäller att det är likt BC2, men samtidigt höjer BO till skyarna... Så BO är inte i stort sett samma spel Activision har gett ut ända sedan 2003 med lite nya skins?

De uppdaterar ju sig lite i motorn iaf, skillnaden mellan Moh och BC2 är lika med noll... varför BO höjs till skyarna har nog snarare med PC grejerna i spelet att göra än spelet i sig.

Skillnaden mellan Cod spelen sen 4ran har ju inte varit särskilt märkvärdig nej, men mellan 1an och 2an var det ett jävla grafiskt hopp :P.

Att man kan bli exalterad av att få dedis, mod tools, devconsole m.m visar ju hur snett industrin gått, vi ser ju knappt sånt längre.

Medlem
Medlem

Spelat beta, så nej tack.

Medlem

MoH får nog alla banor Dice klippte bort från BC2.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

MoH får nog alla banor Dice klippte bort från BC2.

Precis, EA borde ha dragit ut längre på MoH och satsar mer på BC2 när det fortfarande varit nytt.

Medlem

Kom igen nu, ge dem lite cred iaf.
Medal of Honor la grunden för allt som kom att bli Call of Duty.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Skulle köpt det om dom inte använt sig av Frostbite.

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Är det bara jag som tycker att både Black Ops och MoH har tagit saker från 2 andra spel >.<
Black Ops tog från MW2
MoH tog från BC2....

hmm med tanke på att Black Ops är ett COD spel så är det ju inte så konstigt, likadant som att säga att Cod 6 har tagit från cod 4, Vilket är självklart,
dessutom äre ju dice som utveklar multiplayern i MOH precis som i BC2, så vad dem igentligen har gjort är att Göra en annan variant av BC2 och döpt den till MOH, Förmodligen PGA för att det skulle kännas lite fel ifal dem gjorde BC3 ( ja om det nu kmr såklart.)såhär tidigt och dessutom med samma motor, utan ngra modifikationer. men genom att bytta namn till MOH så kan dem sälja samma spel 2 ggr för fullpris även då MOH igentligen bara är en mod av BC2


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av zhrooms:

lol, MW2 är total rännskita i jämförelse med BFBC2.. BFBC2 är inte speciellt bra, MW2 är SKRÄP

Jag gillar mer spelstilen i MoH än BFBC2, så jag kommer nog gilla det garanterat.

BlackOps = Kommer inte ens röra med en tång

CoD 4 = Bra
CoD 5 = Bra
CoD 6 = VÄRDELÖST, skulle inte ens ta det gratis
CoD 7 = En MW2 Klon med MER noobvänliga vapen, YES!? eller?

FFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUU

Kunde inte sagt det bättre själv! MW2 är ett pissspel som är anpassat så 3-åringar kan spela.

Medlem

Singelplayer ser grymt ut, MP är en annan visa.
Samma motor som BC2, men samma upplägg som MW2. Testade "betan" och blev grymt besviken, snittade +15 första matchen och efter det gick det bättre (när man lärt sig banan). Sitta och snipra med en assult utan problem, HS på 200m. Suck...
Jag klarar inte av dessa noob-vänliga casual FPS som marknaden dränks av. Nej tack.

Medlem

Singelplayer ser grymt ut, MP är en annan visa.
Samma motor som BC2, men samma upplägg som MW2. Testade "betan" och blev grymt besviken, snittade +15 första matchen och efter det gick det bättre (när man lärt sig banan). Sitta och snipra med en assult utan problem, HS på 200m. Suck...
Jag klarar inte av dessa noob-vänliga casual FPS som marknaden dränks av. Nej tack.

Medlem

MoH var ju fett kul men känns för mycket BC2 CoD Trailer såg ju fett cool ut och den adra Wager trailern som kom igår kväll också och en annan sniper trailer men även om MoH blir ett bättre spel så vet alla att CoD kommer att segra ändå men köper nog ändå CoD istället för MoH!

12
Skriv svar