Ny Xbox 360-kontroll presenterad

Medlem
Skrivet av poorks:

"bemöter kritiken", gör de väll knappast, det är ju exakt samma styrkors!

Nej?

Medlem

En 360 gamepad kostar 34 dollar på Amazon.com, att ta 65 dollar för en som har lite andra färger på knapparna och en nu fungerande D-pad (tog bara 4 år) är ju rent av skamligt.

Dom borde kostat det samma som de vanliga och varit standard kontrollen till 360 Slim... Inte det här fjanteriet.

Medlem

Fungerar den med svensk-sålda xbox om man importerar den själv?

Medlem

Kommer inte att byta, främst pga att färgade knappar = win.

Medlem
Skrivet av Paiden:

Va smidigt det kommer bli när ens mindre vana kompisar kommer hem och vill lira Fifa...
"Hjälp! Vilken va de jag sköt med!?"
"Eeh, grå! Fast inte den som e typ svart men inte heller den som är mer vit!"
Kommer nog inte lägga ut 600kr för en kontroll iaf så...

Helt rätt. Fattar inte att de kan göra en sån här miss.. alla spel görs ju med dessa färger in-game så man enkelt ser vilken knapp som gäller. Att bara ha nyanser av svart-vitt låter ju helt mongo.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Ish
Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

...Dessutom var det riktigt fult med monotona knappar

Aahaha!! Jag tror bestämt du menar monokroma..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

det är väll inte 1maj ännu?

Medlem

Sladd då? Xc


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Fan har dom inte råd att ha en gubbe som håller kameran, varje gång dom ska visa kontrollen på nära håll så missar han ju kontrollen, jävligt tattigt.

Medlem
Skrivet av gurkoz:
Skrivet av Paiden:

Va smidigt det kommer bli när ens mindre vana kompisar kommer hem och vill lira Fifa...
"Hjälp! Vilken va de jag sköt med!?"
"Eeh, grå! Fast inte den som e typ svart men inte heller den som är mer vit!"
Kommer nog inte lägga ut 600kr för en kontroll iaf så...

Helt rätt. Fattar inte att de kan göra en sån här miss.. alla spel görs ju med dessa färger in-game så man enkelt ser vilken knapp som gäller. Att bara ha nyanser av svart-vitt låter ju helt mongo.

Så sant, så sant.

Priset är iofs inte helt hemskt med tanke på att man får play & charge-kit med. Jag har dock tillräckligt med både laddkablar och batterier, så det blir inget köp för mig heller.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Lugn nu, priset är faktiskt skäligt!
70$ (65$) är precis vad ett nytt "Plan 'n' Charge Kit" ska kosta retail i USA. MS släpper därför detta till exakt samma pris, fast med ny kontroll. Vänta en månad eller två så ligger de ändå ute separat till "vanliga" priser...
Men MS har inte höjt priset, i alla fall.

Medlem

Lugn nu, priset är faktiskt skäligt!
70$ (65$) är precis vad ett nytt "Plan 'n' Charge Kit" ska kosta retail i USA. MS släpper därför detta till exakt samma pris, fast med ny kontroll. Vänta en månad eller två så ligger de ändå ute separat till "vanliga" priser...
Men MS har inte höjt priset, i alla fall.

Medlem

Enda skillnad jag ser är färgen...

Medlem

Pfff, no chans in hell att lägger 600kr på en kontroll. Dummaste jag hört.

Medlem

haha, seriöst?såg ingenting varför man skulle vilja köpa dendära...haha oo dpaden är anorlunda...hur ofta använder man dp'aden och sånt nu förtiden??


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Medlem

förhoppningsvis kanske man kan börja retro-arcaden med lite känsla nu istället för sladderkatastrofen till befintlig d-pad.

Medlem

förhoppningsvis kanske man kan börja retro-arcaden med lite känsla nu istället för sladderkatastrofen till befintlig d-pad.

Medlem

Ok jag såg ingen större skillnad på den där jämfört med dagens modell? Dessutom så kan jag inte klaga på den modellen som finns.

Medlem
Skrivet av miffot:

haha, seriöst?såg ingenting varför man skulle vilja köpa dendära...haha oo dpaden är anorlunda...hur ofta använder man dp'aden och sånt nu förtiden??

Den används till vissa funktioner i de allra flesta spelen.

Medlem

Tänker tillbaka till SEGA master system kontrollerna, de va en aningen sämre än d-paden. Jag har då inte problem med att använda den, har dagens barn större tummar eller? För det är enda fingret jag använder min med, styr gör man med analoga juuuuu.

Medlem

Är det bara jag som inte förstår varför vissa klagar på monokroma knappar? Jag menar, har man inte lärt sig vilken knapp som är vilken ännu?
Vem sitter och tittar ner på dosan mitt i ett spel för att se vilken färg knapparna har?
Kan ju förstå dem som nyligen köpt sitt xbox. Men till ett nytt xbox medföljer ju originalkontrollen ( med färgade knappar ).

I mitt tycke riktigt snygg kontroll. Men tveksamt värd dem pengarna.

12
Skriv svar