Final Fantasy XIV-betan försenad

Robot
gnu
Medlem
Final Fantasy XIV-betan försenad

skitspel

Medlem

Mogen kommentar!

Jag har väntat i alldeles för många år på detta spel. Jag hurrar!

Inaktiv
Medlem

Ser definitivt fram emot det här, men en korrigering skulle vara fint på nyhetsartikeln:

Den släpps inte 02:00 SVENSK tid, utan 02:00 GMT, och eftersom Sverige befinner sig just nu i GMT+2 tidzon så blir det alltså 04:00 inatt, Svensk tid.

Medlem

vfan hur ansöker jag? Gjort account? ser inge jefla "apply" bara massa information vad du ska göra

Medlem
Skrivet av eine_petule:

vfan hur ansöker jag? Gjort account? ser inge jefla "apply" bara massa information vad du ska göra

Först så måste du skapa ett Square Enix konto hos följande sida: https://secure.square-enix.com/account/app/svc/register

Efter det när du har registrerat och aktiverat ditt Square Enix konto så måste du vänta tills klockan 04.00 inatt, då slår de upp portarna för registrering om Open Beta.

Moderator | Testpilot

Lätt för folk att säga det är skit när dom troligen inte testat spelet till fullo än. Tror dock många kommer dissa detta då det nog är annorlunda än vanliga mmos.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:
Skrivet av eine_petule:

vfan hur ansöker jag? Gjort account? ser inge jefla "apply" bara massa information vad du ska göra

Först så måste du skapa ett Square Enix konto hos följande sida: https://secure.square-enix.com/account/app/svc/register

Efter det när du har registrerat och aktiverat ditt Square Enix konto så måste du vänta tills klockan 04.00 inatt, då slår de upp portarna för registrering om Open Beta.

Redan gjort ett account på den där sidan du länkade vet, måste ju finnas någon "apply" knapp

Medlem
Skrivet av eine_petule:
Skrivet av Shamanfox:
Skrivet av eine_petule:

vfan hur ansöker jag? Gjort account? ser inge jefla "apply" bara massa information vad du ska göra

Först så måste du skapa ett Square Enix konto hos följande sida: https://secure.square-enix.com/account/app/svc/register

Efter det när du har registrerat och aktiverat ditt Square Enix konto så måste du vänta tills klockan 04.00 inatt, då slår de upp portarna för registrering om Open Beta.

Redan gjort ett account på den där sidan du länkade vet, måste ju finnas någon "apply" knapp

Ta det lilla lugna. Det kommer nog sannerligen att komma en sån när de väl börjar dela ut nycklarna.

Medlem
Skrivet av eine_petule:
Skrivet av Shamanfox:
Skrivet av eine_petule:

vfan hur ansöker jag? Gjort account? ser inge jefla "apply" bara massa information vad du ska göra

Först så måste du skapa ett Square Enix konto hos följande sida: https://secure.square-enix.com/account/app/svc/register

Efter det när du har registrerat och aktiverat ditt Square Enix konto så måste du vänta tills klockan 04.00 inatt, då slår de upp portarna för registrering om Open Beta.

Redan gjort ett account på den där sidan du länkade vet, måste ju finnas någon "apply" knapp

Apply-knappen kommer troligtvis 04:00 inatt när de slår upp portarna för betan, och kommer hamna på länken som nyhetsartikeln länkade.

Medlem

Hade closed beta-konto, spelade i 10 minuter sen fick det vara bra. Största skämtet till MMO som sett dagens ljus.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Lätt för folk att säga det är skit när dom troligen inte testat spelet till fullo än. Tror dock många kommer dissa detta då det nog är annorlunda än vanliga mmos.

Eller kanske inte för att det är annorlunda, utan för att det är just tråkigt att spela.

Jag kommer prova på betan, se varför det är en sådan hype för spelet. Allt jag har hört om är att det ska finnas ett intressant system med att byta "jobs" utan problem, och att man ska starta typ "företag" med varandra etc etc. Visst, låter ascoolt, men om det inte finns sen ett underhållande spel bakom det hela så håller det inte. Som EVE Online, astuffa features och spelar community, tråkigt gameplay. Tills motbevisad är det nog fortfarande Guild Wars 2 jag tror mest på.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Final Fantasy 14 har nog ett system som är lätt att det är selektiv grupp som kommer gilla, så den är inte siktad mot lika stor grupp som t.ex. World of Warcraft. Finns ju många som redan klagar på att man får levela i max 8 timmar per klass, sen blir det diminishing return så att säga. Själv tror jag att hypen ligger i grafiken som Final Fantasy 14 har, då det ser grymt snyggt ut. Open Beta är väl en bra tillfällighet för att se hur systemet är uppbygt samt om man gillar stilen som Square Enix har på deras MMO. Men att många ogillar Final Fantasy 14 är inte oväntat, samma sak var för Final Fantasy 11, och skillnaderna mellan dessa 2 MMOs kommer nog inte vara alltför stora.

Medlem
Skrivet av gnu:

skitspel

Bra kommentar där, om det var jag som postade det där skulle jag blivit bannad.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av kayl:

Hade closed beta-konto, spelade i 10 minuter sen fick det vara bra. Största skämtet till MMO som sett dagens ljus.

Största skämtet till testare är du.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Alltså jag får ångest när jag ser skitspel som det här...

Ångest...


signatur

Death is the servant of the righteous.

Medlem

Finns det någon torrentsida för betan? deras sida är lite överbelastad atm...

Medlem

Jahaja nu har dom stängt av OPEN beta application, va bra då.
Var det någon som kom sej in? Hur är spelet då?

Och är det någon som har nån koll på när det kommer upp igen så man kan registrera?

Medlem
Skrivet av Ballong:

Jahaja nu har dom stängt av OPEN beta application, va bra då.
Var det någon som kom sej in? Hur är spelet då?

Och är det någon som har nån koll på när det kommer upp igen så man kan registrera?

Fortsätt att testa då och då, lyckades precis komma in, vilket jag inte kunde för 10 minuter sedan.

Medlem

Har fått kod och aktiverat kontot men de är ju omöjligt att komma sej in på den där beta test siten där man kan tanka klienten :I

1
Skriv svar