Capcom: "Dead Rising ska ersätta Resident Evil"

Robot
Medlem
Capcom: "Dead Rising ska ersätta Resident Evil"

Tja, Resident Evil 5 var väl ingen höjdare, men Dead Rising var heller inte direkt perfekt
Dålig AI, klumpig karaktär och bristfällig "skräck" plågar dem båda. Så jag tvivlar faktiskt...

Inaktiv

Ni säger att spelet skeppas 28 oktober fast det är ju inte sant ju. De är väl denna månad alltså september?
Sen står de ju Release: 2010-09-24 och de e september aja...

Medlem

WTF?!?!? Ska dom lägga ner RE serien?!?!?! Det är ju en av världens bästa?!?!

NOOOOOOOooOoooOOooooOOOOooooo!!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Inte spelat Dead Rising men jag får uppfattningen att det inte är alls samma "feeling" som i Resident Evil spelen. Mer hack n' slash typ, rätta mig om jag har fel?

Medlem

Tycker Dead Rising är mer humorinriktat än RE serien. RE5 tyckte jag dock inte om, det skall vara som de tidigare spelen.
4an till Wii var en riktigt bra remake, det skall vara mörkt och inte 300 zomibies som man ser.
Vill hellre ha att man skiter på sig som i de tidiga när enstaka zombies kom in i byggnaden.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Om man ska tyda vad får ut av Case Zero så kommer Dead Rising 2 vara Dead Rising 1 i ny förpackning med allt vad det innebär, både det roliga och problemen.

Så det känns inte riktigt att Dead Rising kan bli det flaggskeppet som Capcoms talespersoner hoppas på.

Medlem
Skrivet av Remus:

WTF?!?!? Ska dom lägga ner RE serien?!?!?! Det är ju en av världens bästa?!?!

NOOOOOOOooOoooOOooooOOOOooooo!!!

Nej, dom tänker göra så att Dead Rising blir minst lika stort som Resident Evil. RE-franchisen kommer med andra ord inte att läggas ner, men du kan förvänta dig en hel del Dead Rising-titlar i framtiden.

Medlem

Om man kan göra Dead Rising lite bättre på vissa punkter så tror jag att man lätt skulle kunna ersätta Resident Evil. Själv älskade jag RE 1-3 men sen gick det åt helvete tyckte jag. 5an var väl rätt okej om man spelade igenom det med kompisar men annars meh. Som Chris själv säger i 5an; "I have never seen zombies like this before". Själv älskar jag allt som har med zombies att göra.

Medlem
Skrivet av b0bbe:

Om man kan göra Dead Rising lite bättre på vissa punkter så tror jag att man lätt skulle kunna ersätta Resident Evil. Själv älskade jag RE 1-3 men sen gick det åt helvete tyckte jag. 5an var väl rätt okej om man spelade igenom det med kompisar men annars meh. Som Chris själv säger i 5an; "I have never seen zombies like this before". Själv älskar jag allt som har med zombies att göra.

Jag skriver inte mycket här, men hur i hela helvete man INTE kan tycka om RE 4 är för mig ett mysterium. Herregud. Var är du född lilla gosse?

Medlem
Skrivet av SHURiKEN:
Skrivet av b0bbe:

Om man kan göra Dead Rising lite bättre på vissa punkter så tror jag att man lätt skulle kunna ersätta Resident Evil. Själv älskade jag RE 1-3 men sen gick det åt helvete tyckte jag. 5an var väl rätt okej om man spelade igenom det med kompisar men annars meh. Som Chris själv säger i 5an; "I have never seen zombies like this before". Själv älskar jag allt som har med zombies att göra.

Jag skriver inte mycket här, men hur i hela helvete man INTE kan tycka om RE 4 är för mig ett mysterium. Herregud. Var är du född lilla gosse?

Oj då. Ursäkta mig. Ja, jag vet inte varför jag inte gillar RE4. Men jag antar du har saker som du inte tycker om? Jag måste väl inte förklara för dig varför jag inte tycker om RE4? Så lilla gosse, lägg ner. Själv trodde jag man fick skriva vad som själv tyckte.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tja, Resident Evil 5 var väl ingen höjdare, men Dead Rising var heller inte direkt perfekt
Dålig AI, klumpig karaktär och bristfällig "skräck" plågar dem båda. Så jag tvivlar faktiskt...

Inte så konstigt efter Dead Rising aldrig har varit ett horrorspel.
Dålig AI? Det är ju Zombies för guds skull.

Sen att Capcom vill ersätta DR med RE låter ju helt otroligt korkat, då som sagt de är två helt olika spel.
Sen att RE4 och 5 inte borde vara Resident Evil alls är ju också en annan femma.

Medlem

[quote=AstroCreep]

Skrivet av Grumbledock:

Tja, Resident Evil 5 var väl ingen höjdare, men Dead Rising var heller inte direkt perfekt
Dålig AI, klumpig karaktär och bristfällig "skräck" plågar dem båda. Så jag tvivlar faktiskt...

Inte så konstigt efter Dead Rising aldrig har varit ett horrorspel.
Dålig AI? Det är ju Zombies för guds skull.

Sen att Capcom vill ersätta DR med RE låter ju helt otroligt korkat, då som sagt de är två helt olika spel.
Sen att RE4 och 5 inte borde vara Resident Evil alls är ju också en annan femma. Dom borde ha döpt om 2 dom två senaste spelen till nåt helt annat.

Skrivet av AstroCreep:

Dålig AI? Det är ju Zombies för guds skull.

Hahaha så jävla rätt:D


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Bara nya Dead Rising blir bättre än första... Blir tokig på tidsbegränsingen...

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av AstroCreep:

Dålig AI? Det är ju Zombies för guds skull.

Hahaha så jävla rätt:D

Jag tror nog han mena överlevarna som alltid sprang rätt in i zombies istället för runtom dem.

Alltså, jag har inga problem med att Resident Evil försvinner. Det är som med Silent Hill, vissa serier borde bara avslutas i tid innan de begravs utav uppföljare och spin-offs som mer och mer går ifrån orginalen. Skulle vara kul om de kunde börja om på en helt ny survival horror-franchise om nånting annat än biologiska vapen och zombier.

1
Skriv svar