Robot
From Dust

En av tv-spelsvärldens få sanna auteurer gör bejublad comeback nästa år, tjugo år efter att han förförde oss med Another World. Kan Eric Chahi göra skäl för hypen med gudsimulatorn From Dust?

#another-world, #heart-of-darkness, #from-dust


Medlem
From Dust

Wow det ser ju riktigt grymt ut men vad är det man faktiskt gör i spelet? Bygger bara öar eller?

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Wow det ser ju riktigt grymt ut men vad är det man faktiskt gör i spelet? Bygger bara öar eller?

Mjo, jag har undrat lite över det också.

Fast gissningsvis kommer det räcka med bara det. Det där är en (supermysig) tidsdödare om jag någonsin sett en.

Medlem

Vet inte varför, men jag MÅSTE ha det där spelet!

OML
Medlem

Ooo jag hoppas att det här spelet blir lika kul som det verkar.

Medlem

Mina ögonbryn höjdes några gånger under detta demot. Det här ska jag följa tills release och fortsätter det att se lovande ut, blir det nog ett köp.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Inaktiv

Riktigt coolt


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Ser ut som ett helskönt spel ju!

Medlem

...Klad hest!

Skrivet av Gabe:
Skrivet av 2infinity:

Wow det ser ju riktigt grymt ut men vad är det man faktiskt gör i spelet? Bygger bara öar eller?

Mjo, jag har undrat lite över det också.

Fast gissningsvis kommer det räcka med bara det. Det där är en (supermysig) tidsdödare om jag någonsin sett en.

Lätt att det kommer räcka med bara det! Detta blir inte supermysigt, det blir supermysigast!

Medlem

Jag älskar att leka gud i spel! Lite Black & White vibbar. Ubisoft har många tuffa ideér fast de är värdelösa på att utföra dom ordentligt(om jag får säga det själv). Hoppas verkligen Ubisoft fixar det här dock med lite färre tabbar.

Medlem

Kan man få djur på sin ö :)?

Medlem

fan hur jävla grymt som helst. fan detta är ju våta fantasi motor.

Medlem

Allt som saknat nu är lite djurliv, i ärlighetens namn. Annars kommer det kännas rätt dött.

Är det bara jag som får extrema vibbar av spelet Populus: The Beginning från 1998? Verkar ju vara exakt samma konsept fast du kan leka med landskapet mycket mera! Ser riktigt lovande ut med tanke på att jag älskade Populus.


signatur

"There are a few way we can do this and the choice is yours"

Haha såg nu att det stog Populus 2010


signatur

"There are a few way we can do this and the choice is yours"

Medlem

Ser sjukt grymt ut

Medlem

det ser riktigt coolt ut måste jag säga

Medlem

Graphics ... CHECK
.
.
.
Gameplay ... ERROR

Medlem

Jag är väldigt oklar kring hur länge jag kommer husera i spelskribentbranschen, och tänker ibland att jag bara borde fokusera på annat.

Men så läser jag såna här innerliga texter från skribenter som Hattmannen och blir inspirerad att utveckla mig mer även inom det här området. Tack.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Äntligen en gudsimulator värd namnet, sedan Populous 1/2
Verkar riktigt trogen orginalet. Får bara hoppas de skippar tråkiga jätteapor man ska träna upp (läs: Black&White).


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Så... det kommer alltså även till PC? Ser kul ut.
Kommer ihåg när jag spelade another world. nostalgi.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av Harpa:

Jag är väldigt oklar kring hur länge jag kommer husera i spelskribentbranschen, och tänker ibland att jag bara borde fokusera på annat.

Men så läser jag såna här innerliga texter från skribenter som Hattmannen och blir inspirerad att utveckla mig mer även inom det här området. Tack.

En annan sak om Eric Chahi: han pratar jättetyst! Inte det mest optimala när man befinner sig i en mäss-sal där ljudnivån redan ligger jobbigt högt. Och man kan ju inte be Eric Chahi att prata högre! Så alla journalister i rummet satt framåtlutade under hela presentationen.


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Av det jag har läst om de så kommer det att släppas på XBLA, PSN och PC.

Medlem

Ser ut som en riktigt rolig tidsdödare!!

Medlem

När väntas detta spel släppas då?

Medlem

Ser helt fantastiskt ut

Medlem

Göra en karta som jorden och kunna skicka en asteroid?

2012 simulator?

Medlem

Ser fantastiskt ut.

Medlem

Äntligen ett spel jag verkligen verkligen ser fram emot.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av WesslanM:

När väntas detta spel släppas då?

Mars 2011 beräknas de släppa, men det finns ju alltid risk för uppskjutningar. Det ser dock ut som att dom ska kunna leverera på bestämd tid med tanke på att dom har en fungerande version redan, så det är väl bara finslipning kvar.

12
Skriv svar