Medlem

Imponerande simulering och njutbar grafik. Kul med spel som verkligen gör sin egen grej, hoppas det gynnas.

tka
Medlem

Populous är helt klart ett av de bästa spelen som gjorts och jag spenderade otaliga veckor spelande det spelet som liten grabb.

Jag förstår inte riktigt varför fz säger att det nya ska heta Populous 2010 när det släpps tidigast 2011. Låter i mina öron helt ologiskt, ungefär som att nästa version av Windows ska heta Windows 2.

Aja, sjukt kul om dom lyckas få till detta spel med lika mycket spelvärde som originalet! GL!

Medlem

Längtar. <3


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

verkar som ett hightech super simcity spel eller nått har ingen aning om vad man skall göra eller vad det egentligen går ut på,verkar som om man skall skapa en värld där människorna skall trivas eller så. det konstiga är att efter ha sett filmen så vill jag ha spelet (som alla andra spel nu för tiden ) det blir till att följa utvecklingen av detta spel och förmodligen lägga en order när det släpps. tur att det är 2011 det kommer, för denna höst och vinter är redan packad med spelsläpp


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem

Jättekul ide, verkligen.
...men jag gråter inombords när jag tänker på hur pass mycket bättre det hade kunnat bli med en hårdvara från en dator...


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av tka:

Jag förstår inte riktigt varför fz säger att det nya ska heta Populous 2010 när det släpps tidigast 2011. Låter i mina öron helt ologiskt, ungefär som att nästa version av Windows ska heta Windows 2.

FZ har inte "sagt" att någonting ska heta Populous 2010 utan mer refererat till spelet eftersom det är är lite samma sak, att leka gud dvs. Och nästa Windows har väl ingen anledning att heta Windows 2 när vi har Windows 7 på marknaden?

StarWars har patent på att göra uppföljare åt fel håll!

Men vilket fall så ser detta riktigt schysst ut. Hoppas de klämmer in lite bra gameplay så det inte bara blir att göra sin egen fina lilla ö som någon skrev tidigare.
Populous var ju något av världshistoriens skönaste spel!

Medlem
Skrivet av Golvis:

Jättekul ide, verkligen.
...men jag gråter inombords när jag tänker på hur pass mycket bättre det hade kunnat bli med en hårdvara från en dator...

Håller med till fullo

Medlem

shit vad coolt: ) såg ju riktigt bra ut, men hopaps dom inte failar och gör ett spel"story" bygg en ö öhhhsen då? en till kanske?men ja vemvet: )


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

Verkar ju vara ett sjukt underbart spel. Leka gud och göra en egen "tellus"

12
Skriv svar