Gearbox äger Duke Nukem

Robot
Medlem
Gearbox äger Duke Nukem

aaaaah yes! svik oss inte nu gearbox! ska se om jag hinner skaffa spelet i affären, det vill säga så fort jag lyckats fånga in alla mina grisar som flugit iväg ifrån farmen tack för det gearbox . .


signatur

// FeeAC

Medlem

Jag vill ha ett kasst "Sandbox" Nukem spel, bara för att...

Nämen, kanske ett sketbra Duke Nukem i Max Payne-stuk?

Nåja hoppas detta kmr nu! Har väntat ända sedan "announcement" 1997 A.D. Haj!


signatur

+Werewolf-Legion+

Medlem

Hoppas det är action-packat och har den där typen av gameplay som man aldrig riktigt tröttnar på. Att de gör något riktigt kul av konceptet "springa runt och skjuta rymdgrisar och kläcka one-liners". Lite parodi och satir skulle inte sitta fel heller.

Inaktiv

Nu är det i trygga händer!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Aj, aj, bara de inte faller för Nukem döden och drar med sig hela företaget.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hur bra det än är så blir det fail. själv har jag inga som helst förväntningar och det kan gå åt två håll. dom kommer hålla det i samma anda = skit spel, dom kommer ändra på en massa och gör ett bra spel som inte är lika mycket nukem, vilket kommer göra folk arga.
bara inse, spelet är gammalt och bygger på ett gammalt koncept som funkade då, men göra ett bra spel av det idag blir svårt.
finns ett själ till att det tagit så lång tid i utvecklingen.

Det som talar imot är ett gearbox har tillräckligt med koll att veta vad dom ger sig in på. men jag är skeptisk.

Medlem

Lite fjantigt om Gearbox nu tar credit för va 3D Realms arbetat på i drygt 12 år.

Medlem

Duke Nukem Kart!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Lite fjantigt om Gearbox nu tar credit för va 3D Realms arbetat på i drygt 12 år.

Varför? Du vet väl hur utvecklingen har gått till de 12 åren?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av TruB:

Det som talar imot är ett gearbox har tillräckligt med koll att veta vad dom ger sig in på. men jag är skeptisk.

Skrivet av kebbe:

Lite fjantigt om Gearbox nu tar credit för va 3D Realms arbetat på i drygt 12 år.

9 av 10 på Triptych (underavdelning med huvudansvar för DNF) är f.d. medlemmar av 3D Realms DNF-team. Vi snackar folk som fortsatte att jobba på spelet på fritiden i sina hem efter att de fått sparken. Som t.ex. Allen H. Blum III, som varit med ända sen Duke3D (alla som byggt banor till Duke bör veta vem det är).
Och chefen själv, Randy Pitchford, började sin karriär genom att göra banor till Duke 3D och Shadow Warrior hos 3D Realms.
Det är, precis som GB säger, i goda händer

Medlem

Det är ju trots allt 3drealms som gjort allt genom alla år, vore tråkigt om gearbox ska ändra massa saker istället för att bara färdigställa spelet och släppa det så snart dom kan.

Medlem

Cooking Papa.

Medlem

Haha skön text! Diggar FZ:s skribenter.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Det är ju trots allt 3drealms som gjort allt genom alla år, vore tråkigt om gearbox ska ändra massa saker istället för att bara färdigställa spelet och släppa det så snart dom kan.

Som Forcie sa ovanför dig, 90% av det lilla teamet är gamla 3D Realms-utvecklare. Misstänker starkt att spelet är i goda händer faktiskt.

Det måste varit en rejääääl dust med Take2 för att 3DR ska släppa sitt Duke-IP. Tur att de lyckades kompromissa fram att Gearbox blev ansvarstagaren och ingen helt ny part!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Zodiak666:

Jag vill ha ett kasst "Sandbox" Nukem spel, bara för att...

Nämen, kanske ett sketbra Duke Nukem i Max Payne-stuk?

Nåja hoppas detta kmr nu! Har väntat ända sedan "announcement" 1997 A.D. Haj!

Duke Nukem är inte sketbra om det inte är i Duke Nukem-stuk, så är det bara.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

ska bli spännande, hoppas de inte planerar en lika lång utvecklings tid...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av TruB:

bara inse, spelet är gammalt och bygger på ett gammalt koncept som funkade då, men göra ett bra spel av det idag blir svårt.

Förstår inte det där riktigt. På vilket sätt har spelen utvecklats sen dess egentligen? Menar du att det handlar om annat än att skjuta och spränga folk i dagens spel? Knappast. Den enda skillnaden är att dagens spel lackar humor och fantasi, och försöker göra saker och ting på tok för "seriöst", men som alltid bara slutar i en jävla ost-fest och rynkade pannor.

Duke Nukem försöker inte framstå som något mer än vad det är. Det är en enda stor fet parodi på hela shooter-genren. Just det är vad som utmärker det från resten, och anledningen till varför det ännu en gång kommer dominera spelhyllorna världen över.

Det är bara att inse.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av burkmopp:

Cooking Papa.

^^


signatur
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:
Skrivet av TruB:

bara inse, spelet är gammalt och bygger på ett gammalt koncept som funkade då, men göra ett bra spel av det idag blir svårt.

Förstår inte det där riktigt. På vilket sätt har spelen utvecklats sen dess egentligen? Menar du att det handlar om annat än att skjuta och spränga folk i dagens spel? Knappast. Den enda skillnaden är att dagens spel lackar humor och fantasi, och försöker göra saker och ting på tok för "seriöst", men som alltid bara slutar i en jävla ost-fest och rynkade pannor.

Duke Nukem försöker inte framstå som något mer än vad det är. Det är en enda stor fet parodi på hela shooter-genren. Just det är vad som utmärker det från resten, och anledningen till varför det ännu en gång kommer dominera spelhyllorna världen över.

Det är bara att inse.

DNF kommer sälja pga namnet, sen om spelet är bra är ju en bonus, blir iaf ett köp oavsett då man måste äga detta historisa spel när det väl släpps.

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Duke Nukem försöker inte framstå som något mer än vad det är. Det är en enda stor fet parodi på hela shooter-genren. Just det är vad som utmärker det från resten, och anledningen till varför det ännu en gång kommer dominera spelhyllorna världen över.

Det är bara att inse.

Haha, asså, vem e du å säga vad Duke Nukem försöker framstå som? Det finns extremt lite foto om spelet och spelet innan kom för över 12 år sen. Så niggah plz, låt inte som du har någon som helst koll på spelet som INGEN har koll på.

Medlem

Får hoppas det blir ett riktigt Duke Nukem helt enkelt. Vore trevligt att se 3D realms någonstans i eftertexterna i alla fall!

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av kebbe:

Lite fjantigt om Gearbox nu tar credit för va 3D Realms arbetat på i drygt 12 år.

Varför?

Årets dummaste fråga. Grattis!

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:
Skrivet av TruB:

bara inse, spelet är gammalt och bygger på ett gammalt koncept som funkade då, men göra ett bra spel av det idag blir svårt.

Förstår inte det där riktigt. På vilket sätt har spelen utvecklats sen dess egentligen? Menar du att det handlar om annat än att skjuta och spränga folk i dagens spel? Knappast. Den enda skillnaden är att dagens spel lackar humor och fantasi, och försöker göra saker och ting på tok för "seriöst", men som alltid bara slutar i en jävla ost-fest och rynkade pannor.

Duke Nukem försöker inte framstå som något mer än vad det är. Det är en enda stor fet parodi på hela shooter-genren. Just det är vad som utmärker det från resten, och anledningen till varför det ännu en gång kommer dominera spelhyllorna världen över.

Det är bara att inse.

Hmmm. Jo, men vad kallar du då tex de två spelen med "Serious Sam"? 8) Duke Nukem wannabe!?


signatur

autograph

Medlem

Bulletstorm ser ut att bli minst lika kickass som Duke var förövrigt.. one liners, brutala strider m.m

1
Skriv svar