Tävling - lira Halo: Reach först!

Robot
Inaktiv
Tävling - lira Halo: Reach först!

Fattar inte riktigt vad man ska svara på sista frågan då den varierar från xbox till pc?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Redaktör

Den ena versionen kom före den andra, frågan gäller det första spelet.


signatur
Medlem
Medlem
Skrivet av MiXiE:

Fattar inte riktigt vad man ska svara på sista frågan då den varierar från xbox till pc?

ja halo1 till PC varu inte första spelet direkt.
första spelet var så klart halo till xbox sen halo2 till xbox sen halo1 till pc, även om det är en portning från xboxen så var det inte första spelet dem släppte.

Dock tkr ja FZ har varit väldigt slarviga med första frågan,
''För den som vill samla kringprylar finns flera specialversioner av Halo: Reach att köpa. Hur många varianter släpps det i?''

ja jag vet hur många special utgåvor som släpps.

Hade ni skrivit ''För den som vill samla kringprylar finns flera specialversioner av Halo: Reach att köpa, hur många special utgåvor släpps det i''

Så hade det varit en baggis, men när ni skriver hur många varianter, vet man ju inte om man ska inkludera den normala version DVS endast FODRAL, MANUAL och SKIVA.


signatur

Rwa?

Redaktör

Annanaz: rätt, fråga 1 var dumt formulerad. Den gäller hur många versioner av spelet som släpps (inte hur många specialversioner).


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Annanaz: rätt, fråga 1 var dumt formulerad. Den gäller hur många versioner av spelet som släpps (inte hur många specialversioner).

Tack för den Då svarade jag fel, för jag antog ni menade Specialversioner då ni frågade efter det >_>


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Inaktiv

Nära jag också svarade fel på den frågan :/


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Räknas konsollen med halo-chassi som en special utgåva?


signatur

Gaming is a lifestyle!

Medlem
Skrivet av Tompa:

Annanaz: rätt, fråga 1 var dumt formulerad. Den gäller hur många versioner av spelet som släpps (inte hur många specialversioner).

även ja svarade fel pga av deta, vrf finns en alternativet 2 för?

först såklart den vanliga versionen där har vi en, sen så står det dessutom att det finns fler en en special utgåva, vilket betyder minst 2 special utgåvor alltså borde det lägsta svaret kunna vara 3

så ni gjorde 2 fel, inte udnra på man blir förvirad


signatur

Rwa?

Redaktör
Skrivet av Annanaz:

även ja svarade fel pga av deta, vrf finns en alternativet 2 för?

först såklart den vanliga versionen där har vi en, sen så står det dessutom att det finns fler en en special utgåva, vilket betyder minst 2 special utgåvor alltså borde det lägsta svaret kunna vara 3

så ni gjorde 2 fel, inte udnra på man blir förvirad

Om det blir markant många felsvar stryker vi frågan.


signatur
Medlem

Ni borde verkligen tänka igenom frågorna bättre innan ni lägger ut dem >.<
Jag tror jag valde fel på 1a och 3e frågan pga att jag trodde ni menade specialversioner som släpps och så valde jag max MP på CE och inte Xbox 1an >.<

Medlem
Skrivet av Naknut:

Räknas konsollen med halo-chassi som en special utgåva?

eh ''Halo-boxen'' haru funnits sen strax efter elite kom ut, och har med halo3 releasen att göra men inget med reach, dessutom så fåru inte med reach ifal du köper halo-boxen, så ja antar jag kan säga nej här då dem inte har ngt med varandra att göra


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Naknut:

Räknas konsollen med halo-chassi som en special utgåva?

eh ''Halo-boxen'' haru funnits sen strax efter elite kom ut, och har med halo3 releasen att göra men inget med reach, dessutom så fåru inte med reach ifal du köper halo-boxen, så ja antar jag kan säga nej här då dem inte har ngt med varandra att göra

Men det kommer ju en ny nu. En med halo reach skin. Den är dessutom bundlad med reach. Är det en specialutgåva?


signatur

Gaming is a lifestyle!

Medlem
Skrivet av Naknut:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Naknut:

Räknas konsollen med halo-chassi som en special utgåva?

eh ''Halo-boxen'' haru funnits sen strax efter elite kom ut, och har med halo3 releasen att göra men inget med reach, dessutom så fåru inte med reach ifal du köper halo-boxen, så ja antar jag kan säga nej här då dem inte har ngt med varandra att göra

Men det kommer ju en ny nu. En med halo reach skin. Den är dessutom bundlad med reach. Är det en specialutgåva?

jaha oj då fåra be om ursäkt, hade ingen anning om det då. Aja man lär sig ngt nytt varje dag


signatur

Rwa?

Medlem

Kunglig tävling!

Inaktiv

Detta är perfekt!

Medlem

Mjaaa, jag har nog med tålamod att vänta tills jag får min beställning av Legenday Edition.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Mjaaa, jag har nog med tålamod att vänta tills jag får min beställning av Legenday Edition.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Vad hände med att motivera varför man borde vinna? Tröttnat på att läsa alla dumheter? Förbättrar förmodligen mina chanser att vinna att ni skippat det men var ändå en rolig grej.


signatur

/Landstream

Medlem
Skrivet av Landstream:

Vad hände med att motivera varför man borde vinna? Tröttnat på att läsa alla dumheter? Förbättrar förmodligen mina chanser att vinna att ni skippat det men var ändå en rolig grej.

Motiveringsfrågan behövs bara när prisets värde överstiger ett visst belopp. Då bara 3 st frågor som i denna tävling räknas som lotteri. Så för att slippa vinstskatt och annat mög när prisernas värde går upp så används motiveringsfrågor och dylikt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Landstream:

Vad hände med att motivera varför man borde vinna? Tröttnat på att läsa alla dumheter? Förbättrar förmodligen mina chanser att vinna att ni skippat det men var ändå en rolig grej.

Motiveringsfrågan behövs bara när prisets värde överstiger ett visst belopp. Då bara 3 st frågor som i denna tävling räknas som lotteri. Så för att slippa vinstskatt och annat mög när prisernas värde går upp så används motiveringsfrågor och dylikt.

Det borde snarare vara tvärtom eftersom lotterivinster inte är skattepliktiga medans tävlingsvinster är det. Lotteri=slump och tävling=någon form av prestation, rita fint eller kunna något t ex. Om det är blandat som FZ:s tävlingar var förr (om man räknar motiveringen som en prestation) så beror det på vad som kommer först i tävligen, slumpen eller prestationen.

Men det besvarar förmodligen min fråga, genom att skippa motivering och bara lotta för att utse vinnare så blir det ett lotteri och därmed inte skattepliktigt för vinnarna. (Oavsett belopp vad jag förstår)

Källa: Lotteriinspektionen
och
Skatteverket


signatur

/Landstream

Medlem

Jag gick efter webhallen på specialeditions för dom har bara 2 ute och att det gäller för dom brukar vara hip på dessa saker men jaja första frågan var ganska självklar för mig som xbox nörd och nu när allt går iväg till studie saker kläder med mera så har jag inte råd så jag får hoppas :-

Medlem

Tycker att frågorna är bra formulerade. Läs ordentligt innan ni svarar istället för att beskylla fz för att inte läsa ordentligt innan de publicerar.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

1
Skriv svar