Elemental-flopp tvingar Stardock till uppsägningar

Robot
Elemental-flopp tvingar Stardock till uppsägningar
Medlem
Elemental-flopp tvingar Stardock till uppsägningar

Det var tråkigt, stardock är ett bra företag. Älskar deras Galactic Civilization-serie.

Medlem

Alltså, det är roligare att kolla på färg som torkar än att spela deras skitspel, sen vågar de påstå att det är de allra bästa som utvecklar deras spelen? Jo tjena De kan väl ta och lägga ner helt och låta riktiga utvecklare koda spel.

Medlem
Medlem
Medlem
Medlem
Medlem

Hmm, på tal om kodning, FZ borde se över hur snabbsvarfunktionen fungerar.

Medlem

Sött spel, men känns som något jag lirar i webbläsaren eller plockar upp för ett några guldtior snarare än ger över hundringen för. Lullig grafik och lite innehåll, givet live arcade/Steam/PSN/Wii-ware men aldrig "fullpris"titel.

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

Lullig grafik och lite innehåll, givet live arcade/Steam/PSN/Wii-ware men aldrig "fullpris"titel.

"lite innehåll" är uppåt väggarna fel, det är ett sandbox-strategispel med massor av innehåll och har inget med lågpristitlar eller webbspel att göra.

Tyvärr har de inte lyckats få ihop alla delar och spelbalansen, så det är en mish-mash och inte i närheten av så bra som t.ex. deras tidigare GalCiv2 är. Hade det varit av samma kvalite som det, så hade detta spel varit överlägset med de nya ideerna.

Inaktiv
Skrivet av Sanazin:

Hmm, på tal om kodning, FZ borde se över hur snabbsvarfunktionen fungerar.

Den fungerar bra, så länge du inte klickar flera gånger på knappen för att skicka svaret medans du väntar på att sajten ska svara.

Medlem
Skrivet av Buio:

"lite innehåll" är uppåt väggarna fel, det är ett sandbox-strategispel med massor av innehåll och har inget med lågpristitlar eller webbspel att göra.

Det är din åsikt, min är en helt annan.
Om du kollar innehåll, grafik och möjligheter så ser du direkt att det är i samma klass/stil/kvalité som småspel från webbläsare/indie games/live arcade, absolut inte mer.
Att försöka ta så mycket betalt för så lite innehåll är att gräva sin egen grav, såvida det int6e släpps till Wii. Får hoppas de i sina kommande spel satsar på mer, snyggare och djupare, då kan det nog sälja en aning bättre. Mer, större, bättre är ledorden som spelet saknar.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Om du kollar innehåll, grafik och möjligheter så ser du direkt att det är i samma klass/stil/kvalité som småspel från webbläsare/indie games/live arcade, absolut inte mer.

Håller inte med på grafikdelen, jag tycker den ser riktigt grym ut, gillar verkligen stilen. Dock kan jag inte uttala mig om gameplay men skulle gärna vilja prova. Det finns ju inga bra gameplay-videor på youtube, alla är från betan eller otroligt korta.

Medlem

Var det inte Stardock som klagade rätt rejält på andra spelföretag för att de släppte ofärdiga/buggiga produkter?

De skrev väl till och med någon slags deklaration om spelares rättigheter?

Nåja, de fick ju bra publicitet då i alla fall.

Medlem

Sins of a solar empire är kul. Synd att de släppte spelet i så dåligt skick.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Dem släppte det lite för tidigt. Var ju tänkt att det skulle släppas första kvartalet 2011 eller något sådant. Men med tanke på den här nyheten så tror jag de släppte det för att försöka skramla ihop lite pengar. Dock så tror jag att de kommer att fortsätta att patcha & polera spelet så att det blir som de ursprungligen tänkte sig. Annars är de bara hycklare som går emot deras Gamers Bill of Right som de annonserade för något år sedan.

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

Det är din åsikt, min är en helt annan. Om du kollar innehåll, grafik och möjligheter så ser du direkt att det är i samma klass/stil/kvalité som småspel från webbläsare/indie games/live arcade, absolut inte mer.

Om du ska kritisera spelet så gör det för det som spelet verkligen är dåligt på och inte på saker som är felaktiga, det är min åsikt.

Jag har köpt spelet och kört det väldigt många timmar (betydligt fler än jag borde gjort). Min slutsats är att spelet är i ungefär samma skick som Empire Total War när det släpptes, nämligen ofärdigt och obalanserat. Utöver det, så har det inte riktigt hittat rätt i spelkänsla heller.

Tänker ge det en ny chans när de patchat upp det ordentligt om kanske ett halvår.

Det här spelet är gjort av en liten firma och grafiken har aldrig varit central. Men tycker ändå att deras tidigare spel GalCiv2 (som jag också köpt med alla expansioner) är betydligt snyggare. För att inte tala om att det är oerhört mycket bättre också, förutom att det är lite långsamt i början.

1
Skriv svar