Falskt alarm för Battlefield 1943 till pc

Medlem

Men är det ändå inte EA man ska klaga på i stället för DICE, det är väl ändå dom som drar i trådarna?

Tänkte sweet, har ju 105kr rabatt på ea-store som present, men gälde ju bara på köp över 300kr, så no deal :/

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av Horniak:

Gneiss: Nä för vem vill inte betala överpris på steam?! Kan hålla med om att det är smidigt, men de har knappast lärt sig räkna. För dem är 1$ = 1€, vilket betyder att vi får betala väldiga överpriser.

Det beror inte så mycket på Steam för att vara ärlig, det beror på att vi har moms även på downloads här i Europa / Sverige.

Då skulle vi ha olika priser i varje land då momssatsen skiljer i alla länder. Vissa länder har inte ens momspåslag på elektronisk information.

Här finns en diskussion på steams forum till och med. Lite äldre dock, men inte mindre sann för det: [http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=770231].

Hur som haver så är det inte svårt för dem att räkna om det RIKTIGT med hjälp av enkla formler. Att göra en generell bedömning 1$ = 1€ håller inte.

Fast prissättningen funkar så i princip över hela Europa och inte bara på Steam. Varor som kostar $29.99 kostar vanligtvis 29.99€ iaf. Man kan säga att Euron är vår motsvarighet till dollarn. Det är svårt att förklara men tänk såhär:

För en europé att köpa en produkt för 29.99€ skulle i princip motsvara en amerikan som köper en produkt för $29.99.

För oss svenskar spelar $=€ ingen större roll ändå. Skiljer sig aldrig mer än en tia. När Steam körde med dollar tillkom ändå en skattsumma när man gick vidare till kassan. Med andra ord betalade man aldrig endast $29.99 utan snarare runt $37.50 (ca 273,90SEK) vilket nästan motsvarar 29.99€ (ca 278SEK).

Det där håller inte riktigt.
Jag själv äger ett företag som handlar nästan uteslutande i dollar, och man kan inte föra resonemanget du gör av massvis med skäl.

Steam är snordyrt, dollar=euro är bara ytterligare ett sätt att mjölka pengar.

Iden med steam är kanon, jag har själv handlat massvis med spel där.

Har dock på senare år blivit rejält osugen på att handla där.

Köpte Empire:Total War, gick på 550 spänn eller något, gick att köpa i butik med box och dvds för 349:-

Om något skall vara billigare är det väl verkligen digital mjukvara.

I fallet med Empire var det just dollar=euro frågan som gjorde det så dyrt.

En Dollar motsvarar ju inte en Euro, det är bland det sjukaste och fulaste jag har sett!

Visst det kommer på moms också på spelen hur som helst, fast då får man ta in det i prissättningen med.

Även om man inte gör det så tjänar de MASSVIS med pengar på "de där extra tiorna" som du snackar om.

Tänkt dig på vilken skala steam säljer spel, och räkna med tio kr extra per spel (mycket lågt räknat) med dollar=euro bluffen.

Det är ett pålägg på 2% på ett spel för 500 kr.

Det är enorma pengar när det kommer till kritan, 2% plus på deras totalförsäljning.

Många bäckar små.

Köper inte spel på steam längre alls, då det tyvärr går att köpa den billigare i affär (och ändå kunna installera via steam och ha dem tillgängliga där).

Enda undantaget är om de har bra rabatter, då kan man handla där med gott samvete

Medlem
Skrivet av BigD:

...
Köpte Empire:Total War, gick på 550 spänn eller något, gick att köpa i butik med box och dvds för 349:-

Om något skall vara billigare är det väl verkligen digital mjukvara.

Fast retail kommer alltid vara billigare. Tänk på att Steam är globalt. Om de skulle sätta för låga priser skulle de få EU på sig precis som Microsoft fick. Har för mig någon representant på Gamersgate (som också kör Euro) sa att priserna måste sättas högre av konkurrensmässiga skäl.

Medlem

Haha herregud. Vilket fail av DICE/EA!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Sikket skämt att de inte kunnat släppa en 1942 tribute till platformen det kom ifrån...

Medlem

Jävla nollor de är. Antingen är de inkompetenta eller så borde de ha rikligt med stryk för hanteringen av BF1943.

Ett hett tips till DICE - ska ni mjölka pengar så gör det för helvete på ett mindre uppenbart sätt.

Jag är så förbannad på denna cirkus. Snacka om att sänka sig djupare och djupare för varje steg.

Medlem

Till er som säger "inget steam inget köp" ni har inte hört talas om att steam är ett program från valve. BF serien är gjort av ett företag som heter DICE/EA och några av spelen kan man köpa som nedladdning så passar inte galoscherna sluta klaga.

Medlem

Lär väl knappast komma mod tools/riktiga dedicated servers/32+ så jag står nog över.


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Medlem
Skrivet av Tauri:

Till er som säger "inget steam inget köp" ni har inte hört talas om att steam är ett program från valve. BF serien är gjort av ett företag som heter DICE/EA och några av spelen kan man köpa som nedladdning så passar inte galoscherna sluta klaga.

??
Finns många EA spel på steam.
Battlefield: Bad Company 2 finns där också. Att EA´s egen downloadtjänst inte är lika bra är ju inget nytt, så varför denna ilska över att folk begär en viss standard? Nä bend over backwards bara...

Medlem

Så kommer det elelr kommer det inte ? Är det 16vs16 ?

Medlem
Skrivet av Tauri:

Till er som säger "inget steam inget köp" ni har inte hört talas om att steam är ett program från valve. BF serien är gjort av ett företag som heter DICE/EA och några av spelen kan man köpa som nedladdning så passar inte galoscherna sluta klaga.

Va fan menar du med det här inlägget?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Kommer inte att köpa det via Steam, gillar inte att låsa mina spel till ett konto och varken kunna sälja det vidare eller fortsätta spela som Steam-kontot jäklas.
Föredrar nog god, d2d och de andra tjänsterna där man blir något mindre (b)låst

Sen är det väl kul om 1943 slutligen släpps till PC, men med så mycket förseningar och ett förhållandevis högt pris, i kombination med brutna löften, tror jag inte på någon grym försäljning. Sparar nog heller till BF3

Medlem

Jag väntar fortfarande på något nytt skoj till ps3ans version jag...


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem

Jag väntar fortfarande på något nytt skoj till ps3ans version jag...


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Fast prissättningen funkar så i princip över hela Europa och inte bara på Steam. Varor som kostar $29.99 kostar vanligtvis 29.99€ iaf. Man kan säga att Euron är vår motsvarighet till dollarn. Det är svårt att förklara men tänk såhär:

För en europé att köpa en produkt för 29.99€ skulle i princip motsvara en amerikan som köper en produkt för $29.99.

För oss svenskar spelar $=€ ingen större roll ändå. Skiljer sig aldrig mer än en tia. När Steam körde med dollar tillkom ändå en skattsumma när man gick vidare till kassan. Med andra ord betalade man aldrig endast $29.99 utan snarare runt $37.50 (ca 273,90SEK) vilket nästan motsvarar 29.99€ (ca 278SEK).

Att dra det generellt som du gör fungerar inte heller, vissa företag gör på detta sätt. Exempelvis panasonic som har ena väldiga överpriser i Europa gentemot USA (fast med deras prissättning så är det väl nämre 1$ = 1.5€). .

Bara för att just spelsummorna inte skiljer så mycket i slutändan så tycker du det är ok? Hur är det för länder i europa med lägre skattesats på dessa varor. Där blir skillnadena större. Och steam tjänar multum på detta. De skulle lätt kunna sälja varorna efter varje lands kurs, men de tjänar mer på detta sätt. Vilket jag tycker är fult.

Medlem

Va fan, blev lite uppåt Förbannade EA, såna missar får fan inte göras. :@

Och ta för i helvete erat jävla ekonomi jidder någon annanstans, har INTE med artikeln att göra.

Sen brukar det vara så att allas meningar är deras egna, dom är där för att hållas fast vid. Man övertygar inte på nätet.

STOP SCREAMING !! AAAAHHHH

Inaktiv
Skrivet av Horniak:

Att dra det generellt som du gör fungerar inte heller, vissa företag gör på detta sätt. Exempelvis panasonic som har ena väldiga överpriser i Europa gentemot USA (fast med deras prissättning så är det väl nämre 1$ = 1.5€). .

Bara för att just spelsummorna inte skiljer så mycket i slutändan så tycker du det är ok? Hur är det för länder i europa med lägre skattesats på dessa varor. Där blir skillnadena större. Och steam tjänar multum på detta. De skulle lätt kunna sälja varorna efter varje lands kurs, men de tjänar mer på detta sätt. Vilket jag tycker är fult.

Nja.. jag såg statistik där Valve visade att lägre pris innebar mer profit. Grejen är att digital distribution av spel är blir väldigt motarbetad av lobbygrupper som representerar stora spelkedjor, som måste ta 500 kronor per spel för att kunna betala hyror och löner, och stora spelföretag, som vill sälja sina spel för så mycket som möjligt.

Priserna är samma på t.ex. D2D.

Medlem

hallå för er som vill ha allt på steam, tryck bara lägg till icke steam spel, då funkar det spelet du la till som vilket annat steam spel som helst, du kan starta det där och dessutom använda SHIFT + TAB för chat


signatur

Rwa?

Medlem

Eller så kan man Skylla På FZ aom inte Kollar upp Saker o ting innan De släper ut obekräftade upgifter.

Medlem

Skylla på FZ? Dom har ju inte ett skit med detta att göra. Dom blev lika lurade som vi blev.

JAG HAR LÄNGTAT efTER DETTJ ÄVLA SPEL OCH SÅ KOMMER DETA LDIRG NU SKITER JAG I NU DRAR AJG FAN Å RUNKAR


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Dra mig baklänges! Här blir man riktigt glad i går kväll för att det enda spel man väntar på äntligen ska släppas. Nu läser man att det enda spel man väntat på inte släpps. Jag tror jag flippar ut!

Medlem

Kommer det på steam så ja, nu skiter jag i det.

Medlem
Skrivet av BigD:

Steam är snordyrt, dollar=euro är bara ytterligare ett sätt att mjölka pengar.

Iden med steam är kanon, jag har själv handlat massvis med spel där.

Om något skall vara billigare är det väl verkligen digital mjukvara.

I fallet med Empire var det just dollar=euro frågan som gjorde det så dyrt.

En Dollar motsvarar ju inte en Euro, det är bland det sjukaste och fulaste jag har sett!

Du måste ju förstå att om du skulle handla i dollar från Steam som det ser ut nu så skulle du få lägga till skatt på det angivna priset.

Ett spel som i USA kostar $29.90 skulle kosta $35.90 eller liknande här i Europa.
1 USD + skatt är ungefär 1 euro.

Medlem
Skrivet av Horniak:

Gneiss: Nä för vem vill inte betala överpris på steam?! Kan hålla med om att det är smidigt, men de har knappast lärt sig räkna. För dem är 1$ = 1€, vilket betyder att vi får betala väldiga överpriser.

Det betyder att vi inte får en extra-post i slutet på varje order som heter "VAT" (Value Added Tax = moms på svenska). Moms på nedladdning i Sverige = 25%.

$1 = 7.2sek
25% av 7.2 = 1,8
7.2 + 1,8 = 9
1€ = 9.2sek

Du blir "lurad" på 20 öre för varje 9 kronor du betalar.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Nån som hört nåt? Blir inga mer pengar från mig innan det blir några raka svar från DICE.

12
Skriv svar