Ny film från Company of Heroes Online

Medlem
Ny film från Company of Heroes Online

Skulle lika gärna kunnat vara trailer för "gamla" CoH, vette fan om detta blir nå intressant.

Medlem

Löjligt att folk whinar på att de får gratis tillgång till ett spel. lol

Medlem

Ser ut som att det är taget direkt från Company of Heroes: Opposing Fronts, jag såg ingenting nytt alls i den senaste filmen. Man får väl hoppas att dom piffar upp det litet mer än sådär!

Medlem

Musiken i början tänkte jag automatiskt bfh
Ska nog ta och testa det sen iaf, gratis är alltid gott iaf

Medlem

Jag har det och kan säga att det är ett värt spel.
Som COH fast typ ännu mer grejer och lvlar.
Det är typ som ett strategyRPG spel, kul som stryk
Gratis också...

Medlem
Skrivet av DiDDi:

Jag har det och kan säga att det är ett värt spel.
Som COH fast typ ännu mer grejer och lvlar.
Det är typ som ett strategyRPG spel, kul som stryk
Gratis också...

Mer grejer? CoH med tillägg har två till sidor fulla med enheter och abilities som saknas i detta. Skillnaden mellan detta och vanilla CoH är att här måste du spela en massa för att låsa upp de abilities som du annars hade redan från början i CoH.

Visst, persistent levelling är beroendeframkallande och det är ett bra spel för sitt pris, men gamla CoH med tillägg är ändå mer prisvärt imho. Detta är till synes gratis, men det är utformat så att när du blir hög level kommer vinstpengarna man får av att vinna en match inte räcka för att köpa nya charges för sina hjälteunits. Då måste man betala med riktiga pengar för att få råd att ge dem charges. Visst kan man spela utan hjälteunits, men då blir man säkert krossad om man matchas mot någon som har en massa sådana.

Appropå det är matchmakingen helt sjukt dålig som den är nu. Det tar ibland uppemot 5 minuter för mig och mina kompisar att hitta matcher, och då möter man ofta folk som är 20 levlar högre än sig själv varpå man är hyggligt chanslös. Detta fixas säkert tills att spelet går gold dock.

Medlem

Har inte provat originalspelet men tycker det här är ett väldigt trevligt spel som dessutom är gratis.

Medlem

Gratis är alltid gott!
Men vilken ohyggligt låg fps det var i videon på vissa ställen, vad tänkte de där egentligen?

Ish
Medlem

Vadå inget nytt.. Enheterna kommer ju vara presistent om jag fattat det hela rätt. Finns en existerande mod som gör samma sak, fast den är det knappt någon som spelar.. Glömt vad den heter men den finns på moddb..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Öppen beta atm för de som är sugna på att testa. Om ni gilla ettan rekommenderar jag det eftersom det är väldigt likt.

Medlem

Har köpt spelen tillsammans med några vänner och börjat spela, det är fruktansvärt kul!

Hatar när man måste "betala för att bli bra" så vi håller oss nog till de vanliga..

Däremot känns spelet väldigt obalanserat, tyskarna har övertag när det kommer till alla typer av enheter känns det som!? Krossar dock det mesta med airbourne soldater..

Sen undrar man lite över Ain.. istället för att gubbarna skjuter från skydd så springer alla fram och ställer sig runt tanken eller så nära som möjligt för att sedan bombardera den med pansarskott.

Detsamma gäller snipers som också gärna springer fram till fienden och skjuter:s

Tycker de har mkt att förfina för just nu är det mycket "baby anpassning"

Men men, det är kul så in i helvete för det


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av DiDDi:

Jag har det och kan säga att det är ett värt spel.
Som COH fast typ ännu mer grejer och lvlar.
Det är typ som ett strategyRPG spel, kul som stryk
Gratis också...

Mer grejer? CoH med tillägg har två till sidor fulla med enheter och abilities som saknas i detta. Skillnaden mellan detta och vanilla CoH är att här måste du spela en massa för att låsa upp de abilities som du annars hade redan från början i CoH.

Visst, persistent levelling är beroendeframkallande och det är ett bra spel för sitt pris, men gamla CoH med tillägg är ändå mer prisvärt imho. Detta är till synes gratis, men det är utformat så att när du blir hög level kommer vinstpengarna man får av att vinna en match inte räcka för att köpa nya charges för sina hjälteunits. Då måste man betala med riktiga pengar för att få råd att ge dem charges. Visst kan man spela utan hjälteunits, men då blir man säkert krossad om man matchas mot någon som har en massa sådana.

Appropå det är matchmakingen helt sjukt dålig som den är nu. Det tar ibland uppemot 5 minuter för mig och mina kompisar att hitta matcher, och då möter man ofta folk som är 20 levlar högre än sig själv varpå man är hyggligt chanslös. Detta fixas säkert tills att spelet går gold dock.

Dom har planer på att integrera de två expansionerna i CoH Online.
Dom kommer även ge de spelare som äger de vanliga CoH spelen bonus saker.

Medlem

Spelar betan, riktigt skoj..

Ish
Medlem
Skrivet av Ike:
Skrivet av Ish:

Vadå inget nytt.. Enheterna kommer ju vara presistent om jag fattat det hela rätt. Finns en existerande mod som gör samma sak, fast den är det knappt någon som spelar.. Glömt vad den heter men den finns på moddb..

Vad betyder presistent? Är dom envisa, eller vad menar du?

Nej det betyder "fortgående". Alltså att du får behålla enheter efter slagen.. Och vad jag har för mig, få dem att gå upp i level etc. Om jag fattat det hela rätt alltså.

Håller på att tanka betan nu så jag kommer i alla fall ha mina svar genom kort.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Älskar CoH men visste inte att de var i öppen beta med detta spelet! Dags att tanka

Medlem
Medlem
Skrivet av Jaakko:

Tråkigt att höra, hur blir det nu då med CoH spelen framöver?

Medlem

Nog för att det alltid är trevligt med gratisspel, och detta ser dessutom väldigt välgjort ut, men för att halvår sen köpte jag CoH + bägge expansions för 300 spänn i butik Och då har man allt, plus en grafik som forfarande är i topp tycker jag! Så mitt tips är att om man är sugen på spelet och kan avvara någon hundralapp så köp det istället!

1
Skriv svar