Ekonomi Diablo 2

Inaktiv
Ekonomi Diablo 2

Hej alla!

Drog presis igång Diablo 2 igen.
Om jag inte minns helt fel så fanns det förr i världen en db/community site som höll koll på vad saker och ting är värda.

Nån som kan tipsa om vart man hittar vad saker är värda i ist, soj och pgems skulle jag vara mycket tacksam.

Medlem

I början sjönk priserna successivt som du säkert märkte, men nu ligger de möjligt vis något mer stadigt. En bra sida som jag använder mig av är d2jsp.org, både för att hitta folk att trada med, samt att kolla priser. Priserna står angivna i forumguld, som är sidans egna valuta, vilket gör det lätt att jämföra olika items med varandra.

Nu är t.ex.:
soj - 6-7 fg
ist - 2,5 fg
dvs att en soj är ungefär 3 ist.

Hoppas det är användbart


signatur

4 8 15 16 23 42

Medlem

pgems vill du inte köpa på d2jsp däremot, de kostar mycket mer där än ingame.

Kan dra en snabb prislista på runes:

Pul: 1/8 ist
Um: 1/4 ist
Mal: 1/2 ist
Ist: Well... gissa
Vex: 2-3 ist
Cham: 3-4 ist
Ohm: 5-6 ist
Zod: 6-7 ist
Sur: 7-8 ist
Lo: 11 ist
Jah: 13-15 ist
Ber: 14-15 ist

Säkert glömt något men det där är en ungefärlig ingame pricecheck på runes.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Hukkie, spelar du nu?, HCL?,

Medlem

Jag spelar SCL just nu nordre, har inte spelat HCL sedan 1.09 nån gång.

Saknar det dock, fick ju sjunde plats som bäst på overall laddern sista vändan jag körde =/ Har inte tid eller lust att spela seriöst nu heller, för mycket IRL som pågår

Får se hur det blir i reseten, tror knappt jag kommer köra nya laddern faktiskt.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

aj va synd, hade vart kul å fått med lite gamla rävar:P...men om du ändrar dig så pm:a mig så ska vi fixa en bättre ranking för dig:>...

Medlem

Hade gärna haft en top 3 Europe Overall HCL men tiden som krävs.... det går fan inte numer Bottar och alla fegisar kör med chicken och maphack, att ta sådana placeringar legit verkar som ett omöjligt uppdrag.

Men jag förstår vad du menar, det är roligt då man har en grupp oldies som lirar, speciellt på HCL då det är lite mer spänning där. Lirade mycket med folket från Public Enemy på den tiden, Bane och alla de där galningarna, sen en del med Russbarb också, det fanns så mycket mer duktiga spelare på den tiden i min mening


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

1
Skriv svar