Otränad? Vafan..

Medlem
Otränad? Vafan..

Japp, jag har nu officellt insett att jag är otränad som fasen.. Aldrig varit något problem förut i ungdomen, hade ju inga problem med att trycka i sig 15 kilo godis en sommar och sedan ut i solen och springa utan problem. Senaste gången jag tränade var för 5 år sen när jag var 15, antar att "åldern" kommit ikapp mig denna gången, fast det är nog godiset och datorspelandet ändå.

Cyklade 1km fram och tillbaka för att hämta ett paket och låren brinner, svettet rinner. Självförtroendet för min egen kropp är nu på botten.

Frågan är ifall man ska börja träna och isåfall hur, är ju inte precis gym personen, och motivationen brister oftast vissa dagar.

Usch.

#blogg


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Otränad? Vafan..

Vet hur det känns, men push-ups och sit-ups är ju ganska basic och körs lätt i hemmet. Om du har någon polare som gärna går en del, så gör det. Alltid gött med lite sällskap om man är ute och promenerar. Sen saker som att gå istället för att cykla eller ta buss, och om man cyklar, cykla som fasen (alltså ett konstant ganska högt tempo. Inget slappande med att sluta trampa på alla ställen man får bra rull).

Häng på andra för sakens skull om de ska göra något. Ska de handla, så gå med som sällskap bara för motionen, etc.

Man kan komma en skaplig bit utan regelrätt träning.

Sen är det väl bara att inse att det faktiskt inte behövs så mycket tid. Jag har t.o.m. börjat med sit-ups och push-ups medan jag lagar mat eftersom det hinns med mellan stunderna man tittar till spisen.

Kan dessutom bara spänna magen medan man går, eller står och väntar på bussen. Spänn, håll några sekunder, slappna av, och repetera.

Jag hittade en gammal sån där fjäder som man tränar greppstyrka med (som man bara trycker ihop/kramar i handen) och har den i jackfickan, så jag tar upp den varje gång jag går någonstans.

Jag blir väl knappast en atlet, men jag känner mig i alla fall hälsosammare.

Medlem

Jo fan det låter bra.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

KoP
Medlem

Gym är överskattat och dyrt. Ut i skogen och spring, gör lite situps och armhävning. Lyft lite stock.

Medlem

Jag rekommenderar att börja någon kampsport, ex. karate eller dylikt. Jag började med en stil som heter Ashihara Karate och jag är hooked. :] Ett litet tips bara. ;] Annars är det ju bara att komma på något du känner för och satsa lite extra på det.


signatur

Fueled by coffee.

1
Skriv svar