Duke Nukem Forever

Medlem

Säga vad man vill, men grafiken har alltid varit på topp, interactionen grym och miljöerna ruskigt ombytliga. Bortsett från möjligtvis Reach så var det länge sedan jag såg ett spel som erbjöd så otroligt många olika saker i samma förpackning, och det gäller samtliga "trailers" i artikeln.
Den stora frågan är bara, blir brudarna censurerade denna gång tack vare vanlig moralpanik eller blir det polygon-porr och pixel-perfektion?

Medlem

Det kunde lika gärna ha varit jag själv som beskrevs i början av artikeln. Minns kvällarna med Duke3D över seriekabel starkt, sablar vad kul det var! Sen 12-13år av 'F5'-spammande på 3DR:s forum...

Riktigt trevlig artikel, dessutom en nästan klockren sammanfattning!

En liten detalj som jag kanske kan tillföra, George Broussard fullständigt golvades ju av Valves debut (Half-Life) i slutet av 90-talet, och hade redan innan detta sagt att målet var att göra "The best game in the world". Mottagandet av HL hade säkerligen en rätt stor inverkan på motorbyten och onåbara kvalitetsmål. Lite lustigt att vi under utvecklingen av DNF inte bara hunnit se HL utan dess rejält försenade (allt är relativt) uppföljare samt två episoder.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Säga vad man vill, men grafiken har alltid varit på topp, interactionen grym och miljöerna ruskigt ombytliga. Bortsett från möjligtvis Reach så var det länge sedan jag såg ett spel som erbjöd så otroligt många olika saker i samma förpackning, och det gäller samtliga "trailers" i artikeln.
Den stora frågan är bara, blir brudarna censurerade denna gång tack vare vanlig moralpanik eller blir det polygon-porr och pixel-perfektion?

Tyska censuren lär tvinga Duke att tugga tuggummi konstant...

Medlem

Roligt som fan att läsa historien om Forever. Spelet ser skitsnyggt ut idag och redan 2001 så såg spelet ut som ett måste ha.

Jag håller tummarna för Gearbox, jag litar på er, lycka till


signatur

Game long and prosper

Medlem

Vore ju kalas om de kunde bli klara med den här runkpellesimulatorn någon gång så vi kan få glömma skiten en gång för alla.

Oj vad man kände igen sig i första stycket Polaren, tillika grannen, och jag tröttnade på att baxa våra burkar mellan varandra till slut. Seriekabeln ersattes med SN2000-nätverkskort och 25 meter koax som vi handlade på Skribofont (alla som var seriösa runt 97-98 handlade på Skribofont). Vi drog helt enkelt koax mellan våra sovrumsfönster och byggde vårt eget lilla fastighetsnät. Good times!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av quaketeknikern:

Oj vad man kände igen sig i första stycket Polaren, tillika grannen, och jag tröttnade på att baxa våra burkar mellan varandra till slut. Seriekabeln ersattes med SN2000-nätverkskort och 25 meter koax som vi handlade på Skribofont (alla som var seriösa runt 97-98 handlade på Skribofont). Vi drog helt enkelt koax mellan våra sovrumsfönster och byggde vårt eget lilla fastighetsnät. Good times!

Det blev det senare, hos en annan vän, tror fyra lägenheter var uppkopplade i den porten till slut. Jobbigt när koaxkablarna pajade bara, vilket de tycktes göra hela tiden...


signatur
Medlem

2001-trailern är fortfarande en av de bästa trailers jag har sett. Ingen annan har fått mig att vilja spela ett spel så mycket som den.

"Hey pal, what are you gonna do? Save the world by yourself?"

Medlem

Oh ja, Skribofont. De hade riktigt bra priser minns jag, och rätt vettig service generellt också. Bor numera rätt nära deras gamla källarlokal.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

12
Skriv svar