Eidos bemöter konsolrädsla

Robot
Eidos bemöter konsolrädsla

Deus Ex 3 släpps till fler plattformar än pc och många är rädda att det ska förenkla spelet.

#deus-ex-human-revolution-1


Medlem
Eidos bemöter konsolrädsla

Psst, Eidos inte "Edios" i rubriken. ^^

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Don't fear the console...
Det är ingen som hindrar dem från att göra ett djupt/svårt/smart spel till konsol, tvärt om. Halo Reach lär ju bli en storsäljare och det innehåller ju en hel del med djup än dina vanliga FPS (Cod/BF).
Dock så är snarast risken att målgruppen på alla plattformer minskar (även PC) då du tappar yngre spelare och casuals till förmån för gamers. Personligen tror jag att om de gör ett nog bra spel kommer även en del icke-gamers sätta sig in och spela det i alla fall bara för att det är så pass bra

Medlem

Tror att många utvecklare missförstått oron, det är inte innehållet i storyn, utan hur du får ta del av den som är det avgörande. Multiplatform funkar om man anpassar för varje medies fördelar och undviker nackdelarna. I.e inte samma dynga rätt av till alla plattformarna.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Hmm än så länge har jag inte sett något djupt spel till denna generationens konsoler. Sorgligt nog fanns det en del djupa spel på PS1 t.ex men vi ser inte något sådant nu för tiden, Allt är så jävla simplifierat så alla konsol tards ska kunna spela det. Sorgligt men sant, förövrigt äger jag både en PS3 och 360 så nej jag bashar inte utan att ha själv spelat en massa konsol spel.

Medlem

Har aldrig förståt nyttan eller behovet av en spelkonsol, begränsar ju bara möjligheterna.

dmn
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Har aldrig förståt nyttan eller behovet av en spelkonsol, begränsar ju bara möjligheterna.

Konsoller är väl tänka för fattiga som inte har råd att hålla sin dator uppgraderad i takt med att utvecklingen går framåt.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av skogsvilden:

Har aldrig förståt nyttan eller behovet av en spelkonsol, begränsar ju bara möjligheterna.

Konsoller är väl tänka för fattiga som inte har råd att hålla sin dator uppgraderad i takt med att utvecklingen går framåt.

Hahaha en massa +++ på det inlägget


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Jag slutar inte oroa mig förrän jag spelat spelet!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av skogsvilden:

Har aldrig förståt nyttan eller behovet av en spelkonsol, begränsar ju bara möjligheterna.

Konsoller är väl tänka för fattiga som inte har råd att hålla sin dator uppgraderad i takt med att utvecklingen går framåt.

Fattig och fattig. Jag är uppväxt med tv-spelande helt enkelt. Orkar inte hålla på och pilla med en dator för att spela ett spel.
Mindre risk för kraschande också.


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Sport, japs-rpg och fightingspel gör sig bäst på konsoll... jag impulsköpte en PS3 60gb i vintras i LA och den står hemma hos polarn för jag inte har nån tv att koppla den till


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

tack för ni postade hela engelska motsvarigheten till denna interviewn då jag fick fnatt av försvenskade quotes


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Hahaha. Djup och Halo i samma mening. Tror jag dör av skratt!

Medlem

Hahaha. Djup och Halo i samma mening. Tror jag dör av skratt!

Medlem

fina ord.. men saken är ändå att man som pc-spelare märker direkt om spelet man spelar är tänkt för konsoll lr inte. Finns klart ett par undantag men i regel så märks detta direkt. det skummaste är ju slutet i R6 Vegas 2 där spelet fram till slutfighten är mer lr mindre soldat-sim men sen kommer det en slutboss som skär sig helt och hållet från tidigare stämning/gameplay

Medlem

Personligen blir jag varje trött varje gång jag hör PC folk gnälla om sånt här för alla vet att det är ren BS egentligen. Sen så verkar ju varenda en av dessa PC gamers totalt glömt bort att PC har den mest spelförenklande funktionen någonsin på sin sida...gissa vad...jo Quicksaves.

Sen så hade spelena med all säkerhet blivit som det är idag med eller utan konsoller i vilket fall för att utvecklare idag måste nå ut till en större massa för att ett spel ska kunna ge vinst.

Skogsvilden: Min uppfattning av "nytta" med en spelkonsol är att utvecklarna kan göra spel utefter en bestämd hårdvaru platform (du behöver ALDRIG uppgradera t.ex ett PS3 för att spela ett PS3 spel allt funkar utan krångel)

Inaktiv

Bara en massa ordbajs.
Dom säger alltid att det inte har blivit neddummat.... Vad ska dom svara annars
"ja. vi sänkte nivån" -- Tror inte det...

Medlem

Hepp. Blir inget köp för min del, då

Precis som att BF:BC2 skulle vara "utvecklat separat" till PC... MY ASS! Spelföretag börjar bli som politiker, inte bra! ...

Medlem

Originalet var ju långt ifrån så "djupt" som många vill framställa det som.

Medlem

Bara det att man kunde använda ctrl-c och ctrl-v på text i ettan är ju något som inte kan komma med konsolerna. Inte heller lär man få skriva koder själv utan det blir nog mer som i tvåan, automatiserat.

Styrkontroller blir främst konsol-anpassad och PC spelarna får nöja sig med konsol-känsla. Och eventuellt mindre nivåer eftersom 512MB ram inte räcker långt...

Jag har låga förväntningar.

Medlem

Ja, IW var ju också ett bra exempel på hur det gått förut... Pyttesmå nivåer jämfört med ettan för att det skulle gå at köra på konsol. Kan de inte skjuta upp detta spel tills nästa konsolgeneration kommer?

Medlem

Historien har visat att så fort det utvecklas till konsoll så blir spelet "gimpat" på ett eller annat sätt.
Tråkigt för oss som vill ha och är villiga att betala för kvalité.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar